U četvrtak, 21. ožujka održana je konferencija o konkurentnosti hrvatskog gospodarstva Competitiveness Day u organizaciji studentske udruge Financijski klub s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Ove godine fokus konferencije bio je na prehrambenoj industriji, a cilj je bio spojiti različite profile stručnjaka iz prakse.
Konferenciju je otvorio prodekan Ekonomskog fakulteta prof. dr.sc. Lajoš Žager, a prvo predavanje na temu „Analiza svjetskih kretanja u prehrambenoj industriji“ održala je Marina Tonžetić, direktorica Odjela za reviziju i poslovno savjetovanje Deloitte Hrvatska. . Kad govorimo o trendovima, na prvom je mjestu istaknula značajan rast u prehrambenoj industriji na novim tržištima, a sporiji na razvijenima te da globalni trgovci na malo vraćaju fokus na domaća tržišta. Branimir Kovač, stručni suradnik u analitici Bisnode Hrvatska prikazao je ključne pokazatelje hrvatske prehrambene industrije te usporedbu s ukupnim gospodarstvom Hrvatske. Prihod, izvoz i dani vezivanja potraživanja i obveza poboljšani su u odnosu na 2008., prehrambeni sektor iznadprosječan je u odnosu na prosjek gospodarstva Hrvatske, ali većina ključnih pokazatelja ukazuje na znatan jaz između velikih i malih tvrtki u prehrambenom sektoru. Uvod u panel raspravu napravili su članovi Financijskog kluba Josip Lučić i Alan Štefanac, a na panelu na temu Budućnost prehrambene industrije u Hrvatskoj sudjelovali su gospođa Božica Marković iz HGK te Boris Dujmović, vlasnik tvrtke Mariolina. „Poljoprivreda i prehrambena industrija zaslužuju biti pokretač gospodarstva Hrvatske“ smatra gospođa Marković.
Hrvatska je velik uvoznik hrane iako imamo gotovo milijun neiskorištenog zemljišta, a velik potencijal predstavlja i turizam te izvoz u zemlje Europske Unije. Na pitanje moderatora o izgubljenim prihodima s tržišta CEFTA-e, gospođa Marković je odgovorila kako je porastao izvoz nakon ulaska u EU, ali i da je puno veći problem uvoz proizvoda iz europskih zemalja. Zbog ekonomije obujma, strani proizvođači najčešće imaju nižu cijenu pa hrvatska industrija prestaje biti konkurentna. „U Hrvatskoj postoji velik broj malih tvrtki koje proizvode autohtone proizvode. Oni se moraju udružiti u klastere kako bi smanjili troškove proizvodnje te kako bi bili konkurentniji za primanje sredstava iz fondova Europske Unije.“ zaključuje gospođa Marković. Gospodin Dujmović ističe da mu najveći problem predstavljaju strani konkurenti koji imaju puno niže cijene, ali nemaju toliku kvalitetu što potrošači rijetko prepoznaju. Potrebno je objasniti potrošačima da kupovinom domaćih proizvoda čuvaju radna mjesta i potiču razvoj hrvatske proizvodnje, a gospođa Marković se nadovezala kako je upravo iz tog razloga pokrenuta akcija HGK Kupujmo hrvatsko.
Nakon panel rasprave, predavanje je održao g. Marin Pucar predsjednik uprave Zvečeva. Predstavio nam je Zvečevo proizvode koji se od konkurencije diferenciraju okusom, a tradicionalno se proizvode sa svježim mlijekom čime su unikatne u svijetu te nam je objasnio sve postupke i promjene kroz koje su morali proći kako bi ušli u jedan od najvećih svjetskih trgovačkih lanaca Tesco. Zadnje predavanje održao je gospodin Boris Dujmović koji je sudjelovao i u panel raspravi. U prvom dijelu naveo je nekoliko prepreka s kojima se susreću mali proizvođači, a u drugom dijelu predstavio je svoj proizvod te potencijale i prepreke s kojima se susreće u poslovanju.