Marija Perković Klaić, mag. oec. univ. spec. oec.
Regionalna menadžerica prodaje Opela za sjeveroistočnu Europu i Baltičke zemlje
polaznica generacije 2010.
"Jedan od mojih ciljeva jest kontinuirani rad na sebi što podrazumijeva usavršavanje u svakom području, a jedno od najvažnijih područja upravo je obrazovanje."
polaznica generacije 2010.
"Jedan od mojih ciljeva jest kontinuirani rad na sebi što podrazumijeva usavršavanje u svakom području, a jedno od najvažnijih područja upravo je obrazovanje."
Poštovana Marija, već neko vrijeme ste na poziciji marketing managera u poduzeću Opel. Koji su izazovi Vas, kao uspješne žene, u industriji u kojoj na vodećim pozicijama prevladavaju muškarci?
Mislim da me takav poslovni kontekst dodatno očvrsnuo jer nisu samo na vodećim pozicijama muškarci. Na čelu General Motorsa, naše majčinske kompanije, je žena – Mary Barra, u upravljačkom odboru Opela također je žena - Tina Muller. Naši distributeri i njihovi prodavači dominantno su muškarci, baš kao i u Opelovom uredu u Zagrebu. Nije lako za ženu snalaziti se u takvim prilikama, ali to je meni osobno samo dodatni motiv. Glavni izazov, kojeg sam svjesna i svjesno njime upravljam, je prilagoditi način poslovne komunikacije različitim situacijama i različitim sugovornicima i mislim da kroz te izazove vrlo uspješno plivam.
Opel je poznat kao najbolji primjer u primjeni digitalne marketinške strategije u automobilskoj industriji. Ukratko, kako je nastao jedinstven projekt „online auto salon“ te kako je on prihvaćen na hrvatskom tržištu?
Prepoznali smo važnost interneta za našu industriju jer je značajno promijenio proces kupovine automobila. Naši potencijalni kupci stvaraju mišljenje o našoj marki, automobilima, uslugama i distributerima, a da nisu fizički posjetili naše prodajne salone i servise. To znači da se u procesu donošenja odluke o kupovini automobila informiraju koristeći razne izvore, od kojih su mnogi digitalni. Opelov online shop omogućuje sadašnjim i budućim vozačima Opela da brzo, jednostavno, besplatno s bilo kojeg mjesta i bilo kada virtualno posjete bilo koji od Opelovih salona u Hrvatskoj. To znači da mogu provjeriti koja su nova Opel vozila dostupna odmah, što nudimo od rabljenih vozila raznih marki, mogu pretraživati originalnu Opelovu dodatnu opremu, vršiti plaćanje preko web stranica i naručiti dostavu na kućnu adresu. Također, mogu se naručiti online na servis kada im najviše odgovara, odabrati nove gume za svoje vozilo, a ako imaju pitanja za Opelove distributere na raspolaganju im je besplatni Live Chat i web razgovor s prodavačem u trenutku kada im to najviše odgovara. Hrvatska je prvo Opelovo tržište koje je pokrenulo ovaj projekt. Tu čast smo zaslužili zahvaljujući tehničkoj infrastrukturi web stranica svih Opelovih distributera, odličnoj suradnji koju imamo s našim distributerima i općenito našoj sklonosti inovacijama. U centrali smo poznati kao tržište sa 'wow' efektom jer smo i ranije u nekim drugim projektima bili inovativni kako u Hrvatskoj, tako i šire. Samo neki od primjera su prodajna akcija ''24 sata'', lansiranje Astre u Areni Zagreb 2009. godine pred 14.000 ljudi, s našim kupcima smo 2012. godine organizirali snimanje milenijske fotografije za Opel Astru itd. Ovime je naša centrala potvrdila povjerenje u naše tržište.
Završili ste Poslijediplomski studij Marketinški menadžment na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Zašto ste odlučili upisati PDS Marketinški menadžment i kako vam je on pomogao u razvoju profesionalne karijere?
Jedan od mojih ciljeva jest kontinuirani rad na sebi što podrazumijeva usavršavanje u svakom području, a jedno od najvažnijih područja upravo je obrazovanje. Nisam željela stati na dodiplomskom studiju tako da sam se odlučila za PDS Marketinški menadžment, jer sam temeljem ranijeg iskustva i preporuka poznanika koji su završili taj studij, znala da ću raditi sa profesorima koji su vrhunski mentori i stručnjaci u svom području. Moja kompanija je pokazala da cijeni moj trud i želju za daljnim profesionalnim usavršavanjem.
Na temelju Vašeg iskustva, što budući polaznici poslijediplomskog studija Marketinški menadžment mogu očekivati upisom na studij i koje koristi im studij pruža?
Ja sam dobila širinu u području marketinškog menadžmenta, imala priliku slušati razne primjere iz prakse, raditi na projektima zajedno s kolegama iz drugih industrija čime sam dobila priliku vidjeti kako to rade druge industrije. I naravno stekla sam nove poznanike i prijatelje.