Predavač: Prof.dr.sc. Đurđana Ozretić Došen
OPIS KOLEGIJA
Svrha kolegija je upoznavanje s konceptualnim okvirom koji se primjenjuje u razmatranju teorijskih i metodoloških pristupa znanstvenim istraživanjima u području strateškoga međunarodnog marketinga, s naglaskom na postavljanje problema te ciljeva istraživanja primjerenih razini doktorskog studija. Polaznicima će biti prezentirani izazovi strateškog upravljanja međunarodnim marketingom: prepoznavanje prilika za nastup na međunarodnom tržištu (odabir ciljnog(ih) tržišta, planiranje potrebnih resursa), marketinške strategije nastupa na međunarodnim tržištima (željeno pozicioniranje te odlučivanje o standardizaciji i/ili adaptaciji elemenata marketinškoga miksa kojima će se ono postići), odlučivanje o strateškim marketinškim partnerstvima i savezima, sve u svrhu postizanja i održavanja konkurentnosti poduzeća u uvjetima promjenjivog međunarodnog okruženja.
CILJEVI UČENJA
- usvajanje naprednih znanja iz strateškog međunarodnog marketinga
- razvoj vještina analize marketinškog okruženja u cilju prepoznavanja poslovnih prilika na međunarodnom tržištu
- kritičko, strateško promišljanje o potencijalnim prednostima/nedostacima, odabiru i primjeni marketinških aktivnosti za nastup i dugoročno poslovanje na stranom tržištu
- stjecanje sposobnosti izrade strategije i plana marketinga kao temeljnog instrumenta za odlučivanje u marketingu
- razvoj kompetencija u verbalnom i pisanom komuniciranju za potrebe odlučivanja i rješavanja problema u međunarodnom marketingu
ISHODI UČENJA
- klasificirati i ocijeniti utjecaj čimbenika okruženja na odabir stranog(ih) tržišta
- kritički prosuditi alternativne opcije strategija međunarodnog marketinga za poduzeće na odabranom stranom tržištu
- vrednovati utjecaj aktualnih trendova i očekivanih globalnih promjena na potencijalne strateške marketinške programe
- odabrati strategiju za ulazak i potom za dugoročno poslovanje poduzeća na odabranom stranom tržištu te argumentirati odabir
- kreirati i prezentirati strateški plan međunarodnog marketinga za nastup poduzeća na odabranom stranom tržištu
OBLICI NASTAVE
- predavanja
- seminari i radionice
- analize slučajeva
- samostalni zadaci