Predavač: Prof. dr. sc. Jurica Pavičić
OPIS KOLEGIJA
Kolegij uključuje upoznavanje studenata s pojmom i osnovama tržišno-orijentirane strateške analize kao i strateškog planiranja u marketingu. Predstaviti će se proces razvoja marketinške strategije, određivanje osnovne strategije (core strategy) i kompetitivno pozicioniranje. Zatim će se pažnja posvetiti portfolio analizi-BCG, pristupima planiranju portfolia i procesu planiranja portfolia. Analiza tržišta će se obraditi kroz analizu mikro i makro okruženja tj. ekonomskog, političkog, socijalnog, kulturnog i tehnološkog okruženja te analizu konkurencije, kupaca i organizacijskih resursa. Prezentirati će se STP proces kroz segmentaciju i određivanje ciljnog tržišta, bazu segmentacije, identifikaciju i opis segmenata, pristupe segmentiranju tržišta, proces određivanja ciljnog tržišta i strategije pozicioniranja. Kolegijem će biti obuhvaćene i ofenzivne i defenzivne strategije, povezivanje putem strateških saveza i mreža, CRM, e-marketing, interni marketing, alternativne poslovne strategije i trendovi.
CILJEVI UČENJA
- usvajanje naprednih znanja iz strateške analize i strateškog planiranja u marketingu
- usvajanje znanja o analizi i planiranju portfolia
- razvoj vještina analize okruženja u cilju prepoznavanja poslovnih prilika
- kritičko, strateško promišljanje o potencijalnim prednostima/nedostacima, odabiru i primjeni marketinških aktivnosti za nastup i dugoročno poslovanje na tržištu
- stjecanje sposobnosti segmentacije i odabira ciljnog tržišta te odabira strategije pozicioniranja
- razvoj kompetencija u verbalnom i pisanom komuniciranju za potrebe odlučivanja i rješavanja problema u marketingu
ISHODI UČENJA
- kritički prosuditi alternativne opcije osnovne strategije za poduzeće na odabranom tržištu
- upotrijebiti primjerene pristupe analize i planiranja portfolia
- klasificirati i ocijeniti utjecaj čimbenika okruženja na odabir strategije marketinga
- odabrati pristup segmentaciji i određivanju ciljnih tržišta te odabrati odgovarajuću strategiju pozicioniranja
- vrednovati utjecaj aktualnih trendova i očekivanih globalnih promjena na potencijalne strateške marketinške programe
OBLICI NASTAVE
- predavanja
- seminari i radionice
- analize slučajeva
- samostalni zadaci