Predavač: prof.dr.sc. Sunčana Piri Rajh
Opis kolegija
Ponašanje potrošača, kao dio svakodnevnog ljudskog ponašanja, izrazito je složeno, dinamično i interesantno područje znanstvenih istraživanja. Teorije ponašanja potrošača objašnjavaju zašto, kako i kada potrošači kupuju, odnosno koje su to odrednice kupovnog i potrošačkog ponašanja pojedinca. Budući da potrošač predstavlja temelj svih marketinških odluka, osnovni cilj kolegija je pružiti polaznicima doktorskog studija relevantne teorijske spoznaje o ponašanju potrošača. Nakon što odslušaju kolegij, polaznici doktorskog studija bit će upoznati s kompleksnim procesom odlučivanja o kupnji i sa svim utjecajima (psihološkim, društvenim i situacijskim) koji determiniraju kupovnu odluku potrošača, a čije odnose opisuju pojedine teorije ponašanja potrošača.
Ciljevi učenja
- usvajanje temeljnih i recentnih znanja iz teorije ponašanja potrošača
- prepoznavanje pojedinih teorija ponašanja potrošača u svrhu adekvatnog pozicioniranja (hipotetskog) znanstvenog istraživanja
- kritičko promišljanje o odnosima među čimbenicima ponašanja potrošača i njihovom utjecaju na proces odlučivanja o kupnji
- razvoj vještina analize ponašanja potrošača u svrhu prepoznavanja specifičnih obilježja pojedinih tržišnih segmenata i kreiranja adekvatnog marketinškog miksa
- stjecanje kompetencija za kritičko vrednovanje znanstvenih radova iz područja ponašanja potrošača
- razvoj kompetencija u pisanom i verbalnom izražavanju
Ishodi učenja
- usvojiti znanja iz teorije ponašanja potrošača na razini koja odgovara polaznicima doktorskog studija
- klasificirati čimbenike ponašanja potrošača i kritički prosuđivati njihovu međupovezanost
- kritički prosuđivati utjecaj čimbenika ponašanja potrošača na njihov kupovni odabir
- prepoznati teorije ponašanja potrošača u znanstvenim istraživanjima i kritički ih vrednovati
- odabrati teoriju ponašanja potrošača kao polazišnu u kreiranju nacrta hipotetskog znanstvenog istraživanja te argumentirati odabir
- kritički analizirati i prezentirati odabrana, recentna znanstvena istraživanja iz područja ponašanja potrošača
Oblici nastave
- predavanja
- analize znanstvenih radova
- izrada nacrta hipotetskog znanstvenog istraživanja
- samostalni zadaci