Uspješno održana prva LTT aktivnost u okviru projekta DIGI4Teach

Unatoč svim izazovima uzrokovanima pandemijom Covid-19, uspješno je organizirana prva projektna aktivnost učenja, poučavanja i osposobljavanja u okviru projekta strateškoga partnerstva sufinanciranoga sredstvima programa Erasmus+ pod nazivom „Challenges and practices of teaching economic disciplines in era of digitalization“ – DIGI4Teach. Aktivnost pod nazivom Short-term joint staff training – Accounting (LTTA C1) održana je na Hochschule Osnabrück, University of Applied Sciences, Campus Lingen, Njemačka u periodu od 26. do 28. listopada 2021. godine. Na aktivnosti su sudjelovala po dva člana svake od sedam organizacija uključenih u projekt što predstavlja ukupno 14 ostvarenih mobilnosti, a također su aktivnostima prisutstvovali i članovi Sveučilišta domaćina.


 
Prvo predavanje na temu „Impressions from Covid driven digitized semesters“ održao je prodekan za studije s University of Applied Sciences, Prof. Dr. Michael Ryba. Nakon njega, predavanje na temu „Smart success and aspects of digitized self-learning“ održala je znanstvena suradnica iz Odjela za izobrazbu i razvoj s University of Applied Sciences, Kathrin Wanninger. Projektne su aktivnosti potom nastavljene team buildingom čija je svrha bila bolje upoznavanje i zbližavanje sudionika aktivnosti, a koji je održala stručna trenerica Stefanie Drees. U drugome dijelu dana gost predavač bio je Daniel Struckmeyer, savjetnik u poduzeću DATEV eG koji je održao predavanje na temu „Digitized resources in accounting for vocational schools and universities – Status quo and future perspectives“. Poduzeće DATEV eG, između ostaloga, u svojem portfelju ima softver koji je namijenjen poslovima računovodstva, upravljanja ljudskim potencijalima, poslovnom savjetovanju, obračunu poreza te organizaciji ureda i poduzeća. Nakon zanimljivoga predavanja nastavljeno je s temom primjene DATEV softvera budući da ga u svojoj nastavi aktivno koriste i profesori s University of Applied Sciences. Prof. Dr. Gunther Meeh-Bunse, lokalni voditelj projekta od strane University of Applied Sciences, Prof. Dr. Marion Titgemeyer i Katja Luer, LL.M. upoznali su sudionike s vlastitim primjerom praktičnoga poučavanja korištenjem sustava DATEV putem predavanje pod nazivom „Combining accounting and taxation in digitized teaching“. Na samome kraju radnoga dana, predstavnica Sveučilišta u Beogradu, doc. dr. sc. Dragana Draganac prezentirala je digitalne metode i alate poučavanja u računovodstvu koji se primjenjuju na Ekonomskom fakultetu u Beogradu. Prvi projektni dan završio je s večerom dobrodošlice u restoranu Alte Posthalterei i neformalnim druženjem svih sudionika.
 
 
Drugi dan aktivnosti započeo je obilaskom srednje strukovne škole BBS Lingen Wirtschaft. Domaćin je bio ravnatelj Heinz Gebbeken koji je prezentirao primjere praktičnih metoda poučavanja kroz digitalni aspekt moderne nastave. Nakon obilaska srednje škole, u prostorijama Kampusa Lingen predavanje o primjeni računovodstvenoga informacijskog sustava SAP održale su Marianne Hennies i Gladies Merheb u ime poduzeća Refratechnik Holding GmbH. Tema održanoga predavanja bila je „Corporate Reporting – Digitized State of the Art and Implications for Young Accounting Professionals“. Nakon pauze za ručak, gost predavač bio je stručnjak poreznoga prava Tim Lühn, LL.M., u ime Volbers Vehmeyer & Partner, poduzeća za porezno savjetovanje i revizorske kuće. Predavanje je bilo na temu „Innovative accounting and tax advisory in Lingen – challenges in cross border (tax) and accounting with special emphasis on IT tools“. U drugome dijelu dana sudionici su posjetili knjižnicu u sklopu Kampusa Lingen gdje je voditeljica knjižnice predstavila digitalni aspekt sustava pretraživanja knjiga i znanstvenih radova te je sudionike provela kroz knjižnicu. Po povratku u zgradu Kampusa u kojoj su održavana predavanja, predstavnice nositelja projekta, Sveučilišta u Zagrebu, Ekonomskog fakulteta doc. dr. sc. Mateja Brozović i dr. sc. Ana Rep te predstavnici Prve ekonomske škole Zagreb, Romana Rusek, MA  i Tomislav Polić, MA predstavili su digitalne metode i alate poučavanja u računovodstvu koje se primjenjuju u njihovim organizacijama.
 
 
Posljednji dan aktivnosti započeo je predavanjem na temu „Teaching the digitized case study DATEV – accounting for SMEs – Müller & Thurgau“ kojega je održao Prof. Dr. Gunther Meeh-Bunse s University of Applied Sciences. Sudionici su imali prilike prisutstvovati i aktivno sudjelovati u nastavi te se zajedno sa studentima pobliže upoznati s računovodstvenim programom DATEV. U drugome dijelu dana, video pozivom iz Londona su se priključili Aron Rodriguez, account manager i Michelle Karavias, industry research head iz globalno poznate kuće Fitch Ratings i Fitch Solutions s temom „Rating Agencies as Receiver of Accounting Reporting: The Rating Proces and the Digitized Fitch Connect Data Base“. Nakon zanimljivog predavanja sudionici su obišli TPZ kazalište koje je predstavio ravnatelj kazališta Nils Hanraets. Sudionici su također mogli čuti o kazališnoj pedagogiji kroz vrlo korisnu radionicu koja je primjenjiva u svim aspektima team buildinga i rada sa svim dobnim uzrastima. Nakon zanimljive radionice, predstavljanje digitalnih metoda poučavanja i primjenu digitalnih alata na Cracow University of Economics održala je Prof. dr hab. Agnieszka  Głodowska. Zadnja projektna aktivnost bila je na temu povijesno-kulturnoga obilaska grada Lingena na kojem su se sudionici upoznali s povijesnom kulturom baštinom grada Lingena. Obilazak je bio u aranžmanu Kivelinge city tour and farewell, čime je i završila prva projektna aktivnost učenja, poučavanja i osposobljavanja u okviru projekta DIGI4Teach. Svi su sudionici sa sobom ponijeli puno novoga znanja, iskustva te poznanstava koji su obogatili njihov profesionalni ali i privatni status. Također, svi sudionici iskreno su zahvalni Prof. Dr. Guntheru Meeh-Bunseu i cijelom njegovom timu na odličnoj organizaciji i mnoštvu aktivnosti.
 


 
 
** The European Commission's support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.