Katedra za marketing

Katedru za marketing čine 18 nastavnika u zvanjima od redovitog profesora u trajnom zvanju do asistenata i znanstvenih novaka, tajnice Katedre i studenata zainteresiranih za ovo izrazito važno i dinamično područje poslovne ekonomije. Više o Katedri za marketing.
 
 

 

VIJESTI I DOGAĐANJA NA KATEDRI ZA MARKETING

ČLANOVI KATEDRE ZA MARKETING NA REGIONALNOJ EMAC KONFERENCIJI I INTERKATEDARSKOM SASTANKU NA EKONOMSKOM FAKULTETU U SARAJEVU

Na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, od 14. do 16. rujna 2016., održani su 7th EMAC Regional Conference i 2. Dani marketinga. U radu konferencije, koja je okupila 100-tinjak marketinških znanstvenika iz cijelog svijeta te uglednih stručnjaka iz prakse, sudjelovali su prof. dr. sc. Đ. Ozretić Došen, izv. prof. dr. sc. D. Sinčić Ćorić, doc. dr. sc. V. Škare i T. Komarac, univ. spec. oec.
 

 
Koautorske znanstvene radove prezentirali su izv. prof. dr. sc. D. Sinčić Ćorić i doc. dr. sc. V. Škare, a znanstveni časopis Market-Tržište predstavila je glavna urednica prof. dr. sc. Đ. Ozretić Došen. 
 

 
 


Interkatedarski sastanak članova katedri za marketing s ekonomskih i srodnih fakulteta iz zemalja u regiji bio je posvećen razgovorima o mogućnostima razvoja novih i jačanja postojećih oblika suradnje u istraživanju i nastavi. 
 
 
Konačno, u  subotu 17. rujna, održana je promocija bosansko-hercegovačkog izdanja knjige Osnove strateškog marketinga autora prof. dr.sc.  Melike Husić-Mehmedović, prof. dr. sc. Jurice Pavičića, dr.sc. Vladimira Gnjidića i dr. sc. Nikole Draškovića. Knjigu su predstavili prof. dr. Kemal Kozarić, Dekan Ekonomskog fakulteta Sarajevo, prof. dr. sc. Vesna Babić Hodović, pročelnica Katedre za marketing Ekonomskog fakulteta Sarajevo i izv. prof. dr. sc. Dubravka Sinčić Ćorić, pročelnica Katedre za marketing Ekonomskog fakulteta Zagreb.
 
 

ZAPOČELA SURADNJA IZMEĐU EKONOMSKOG FAKULTETA I MUZEJA SUVREMENE UMJETNOSTI
 
Ekonomski fakultet-Zagreb potpisao je ugovor o suradnji s Muzejom suvremene umjetnosti (MSU) u četvrtak 04.07.2016. U ime EFZG-a ugovor je potpisao dekan prof. dr. sc. Lajoš Žager, a u ime MSU ravnateljica mr. sc. Snježana Pintarić.

Suradnja će se ostvariti na kolegijima na Katedri za marketing kod prof. dr. sc. Đ. Ozretić Došen, doc. dr. sc. V. Škare i asist. T. Komarac, univ. spec. oec. Studentima će se u okviru izabranih kolegija omogućiti stjecanje praktičnog iskustva u marketinškim aktivnostima muzeja.

Ugovor o suradnji između ovih dviju institucija predstavlja nastavak intenzivnije suradnje Katedre za marketing Ekonomskog fakulteta s uspješnim hrvatskim poduzećima.
          
  

 


SURADNJA KATEDRE ZA MARKETING I PODUZEĆA MEVJEMA NA KOLEGIJU MARKETING

Dana 28. lipnja 2016. godine su u organizaciji Katedre za marketing na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu održane finalne prezentacije studentskih projekata izrađenih u suradnji s poduzećem Mevjema koje se bavi prodajom fiziološke obuće. Studenti druge godine predidplomskog sveučilišnog studija, imali su priliku u sklopu obveznog kolegija Marketing sudjelovati u projektu osmišljavanja novih marketinških aktivnosti i rješenja koja bi dovela do poboljšanja poslovanja poduzeća Mevjema kao i do privlačenja i dugoročnog zadržavanja kupaca.

Od velikog broja predanih projekata, u samo finale odabrana su tri najbolja tima koja su prezentirala svoje ideje i prijedloge pred povjerenstvom u sastavu: Veronika Međeral, predstavnica poduzeća Mevjema, doc. dr. sc. Miroslav Mandić, doc. dr. sc. Morana Fudurić i doc. dr. sc. Sandra Horvat. Kao najbolji tim odabrani su Filip Špoljarec i Lovro Šprem. Pobjedom su ostvarili priliku za obavljanje stručne prakse u poduzeću Mevjema tijekom koje će svoje ideje moći i realizirati. 
 

 

 

 
NOVI BROJ ZNANSTVENOG ČASOPISA MARKET-TRŽIŠTE 

Izašao je novi broj (Vol. 28, No. 1, 2016.) znanstvenog časopisa MARKET-TRŽIŠTE u izdanju Ekonomskog fakulteta - Katedre za marketing i CROMAR-a - Hrvatske udruge za marketing. Svih šest objavljenih znanstvenih radova i kritički prikaz knjige dostupno su za čitanje u punom pristupu. Također, ako želite saznati detaljnije o časopisu i pretplatiti se, posjetite službenu stranicu časopisa MARKET-TRŽIŠTE.

 

 

PROF. DR. SC. Đ. OZRETIĆ DOŠEN - ČLANICA UPRAVNOG ODBORA EUROPEAN MARKETING ACADEMY 
 
Na  sjednici  Generalne skupštine European Marketing Academy  - EMAC (http://www.emac-online.org), održanoj u Oslu, 26. svibnja 2016., prof. dr. sc. Đurđana Ozretić Došen izabrana je u Steering Committee - upravni odbor asocijacije, te će u narednom dvogodišnjem razdoblju obnašati funkciju rizničara.

European Marketing Academy je prestižna asocijacija koja okuplja znanstvenike i stručnjake iz prakse iz cijelog svijeta, zainteresirane za razvoj marketinške teorije i prakse. Osnovana je 1975. godine, broji nešto više 1000 članova iz 57 zemalja, a temeljni su joj cijevi umrežavanje članova, diseminacija informacija i promicanje međunarodne razmjene u području marketinga.

U 41-godišnjoj povijesti prvi puta se u Upravi EMAC-a nalazi član iz Republike Hrvatske. Prof. dr. sc. Đurđana Ozretić Došen dugogodišnja je aktivna članica EMAC-a. Posebice je involvirana u  EMAC Regional inicijativu (od njezinih početaka  u 2010.) za poticanje interesa umrežavanja znanstvenika iz Centralne i Istočne Europe. U razdoblju od 2007-2012. (dva mandata), bila je prvi nacionalni predstavnik za Republiku Hrvatsku. 
 


 

SUSRET MLADIH ZNANSTVENIKA ČLANOVA EMAC CC 
 
Tijekom konferencije EMAC 2016: Marketing in the age of data, održane u Oslu  24.-27. svibnja 2016., organiziran je šesti po redu godišnji susret  mladih znanstvenika članova European  Marketing Academy okupljenih u Climber Community  inicijatvu  koja potiče njihove međunarodno umrežavanje u istraživačkim aktivnostima. 

Susret su organizirali izv. prof. dr. sc. Sylvia von Wallpach (Copenhagen Business School) i doc. dr. sc. Vatroslav Škare. Pozvano predavanje održao je prof. dr. sc. V. Kumar (glavni urednik časopisa Journal of Marketing) nakon čega je održana radionica posvećena upoznavanju i izgradnji suradničkih  odnosa. Oba dijela susreta moderirao je doc. dr. sc. Vatroslav Škare.  Ove se godine Climber Community-iju pridružila i Tanja Komarac, univ. spec. oec. čime se osnažila zastupljenost hrvatske akademske zajednice u CC inicijativi.   
 

 
 
 

 

DOC. DR. SC. V. ŠKARE GOST NA LIDEROVOJ KONFERENCIJI MARKETING AND SALES BY NUMBERS

Na Liderovoj konferenciji ‘Marketing and Sales by Numbers’ koja se 9. lipnja održava u Kraš Auditoriumu u Zagrebu marketinški stručnjak i docent na EFZG-u Vatroslav Škare govorit će o tome što marketingaši moraju napraviti kako bi iskoristili puni potencijal svoje struke.

Primjena tehnologije u marketingu i razvoj digitalnog marketinga omogućio je marketingašima ponovno zauzimanje strateške uloge u biznisu. Na Liderovoj konferenciji ‘Marketing and Sales by Numbers’ koja se 9. lipnja održava u Kraš Auditoriumu u Zagrebu marketinški stručnjak i docent na EFZG-u Vatroslav Škare govorit će o tome što marketingaši moraju napraviti kako bi iskoristili puni potencijal svoje struke te postali pravi menadžeri.

Puni članak pročitajte na Liderovoj službenoj stranici 

 

 
ODRŽANE 4. I 5. MTW RADIONICE O KVALITATIVNIM I KVANTITATIVNIM ISTRAŽIVANJIMA U MARKETINGU
 
U petak 20. svibnja 2016. održane su posljednje dvije radionice o pisanju diplomskog rada za studente smjera Marketing. Radionicu „Kvalitativna istraživanja u marketingu“ vodile su doc. dr. sc. Sandra Horvat i Tanja Komarac, univ. spec. oec. Ukratko su prikazane najčešće metode korištene u marketingu:
  • analiza sadržaja
  • studija slučaja
  • intervju metoda i
  • metoda promatranja.
Nakon toga je uslijedila MTW radionica „Kvantitativna istraživanja u marketingu“ koju je vodila doc. dr. sc. Morana Fudurić. Na radionici su studenti mogli dobiti odgovore na pitanja:
  • koji su ciljevi i metode kvantitativnog istraživanja,
  • kako prikupljati podatke,
  • kako analizirati i interpretirati podatke.
Ovim radionicama je završen ciklus od pet radionica pod nazivom MTW (Marketing Thesis Workshop) koje je organizirala Katedra za marketing isključivo za studente smjera Marketing. Reakcije studenata na MTW radionice su jako pozitivne.
 
Što su studenti smjera Marketing rekli o MTW radionicama:

„[MTW radionice] su odlične, motiviraju i usmjeravaju.“

„Odlična inicijativa i super predavači.“

„Odlična stvar za zbunjujuće pisanje diplomskog rada.“
 
Novi ciklus MTW radionica za generaciju 2016./2017. može se očekivati u novoj akademskoj godini. Do tada sve informacije o radionicama možete pratiti na www.efzg.unizg.hr/mtw.
 

 

 
GOSTUJUĆA PREDAVANJA IZ KOLEGIJA COUNTRY BRAND MANAGEMENT NA UNIVERSITY OF ECONOMICS IN KATOWICE
 
Prof. dr. sc.  Đurđana Ozretić Došen je u svojstvu gosta predavača na Department of International Management, na sveučilištu University of Economics in Katowice u Poljskoj, od 15. do 19. svibnja održala predavanja iz izbornog kolegija Country Brand Management za polaznike diplomskog  studija Study Program in International Business.

University of Economics in Katowice javno je sveučilište za ekonomske znanosti s pet sastavnica (fakulteta):  1) Business, Finance and Administration, 2) Economics, 3) Finance and Insurance, 4) Informatics and Communication i 5) Management. Oko 11000 poljskih i inozemnih studenata pohađa akademske programe različitih razina, a osim Study Program in International Business još ih se nekoliko izvodi u cijelosti na engleskom jeziku.    

 
 

ČLANOVI KATEDRE ZA MARKETING SUDJELOVALI NA IZLAGANJU PROF. KUMARA

Sedmero članova Katedre za marketing Ekonomskog fakulteta Zagreb posjetilo je Ekonomski fakultet u Ljubljani, 05. svibnja 2016. godine. Članovi su naše Katedre sudjelovali na izlaganju prof. V. Kumara, glavnog urednika časopisa Journal of Marketing koji je održao inspirativno izlaganje na temu „Publishing in top journals with rigor and relevance“. Nakon toga je uslijedilo kratko druženje s prof. Kumarom i kolegama iz Austrije, Italije, Slovenije, Srbije i Hrvatske.





 

 
ERASMUS+ AKADEMSKA MOBILNOST NA UNIVERSIDAD DE CASTILLA-LA MANCHA
 
U okviru  ERASMUS+ programa mobilnosti  sveučilišnih nastavnika u svrhu podučavanja za ak. god. 2015/2016., prof. dr. sc. Đurđana Ozretić Došen boravila je na Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, Área de Comercialización e Investigaciónes de Mercados, na sveučilištu Universdad de Castilla-La Mancha (UCLM) u Albaceteu u Španjolskoj, u razdoblju od 17. do 24. travnja. Osim za nastavne aktivnosti boravak je iskorišten za dogovor o pravcima daljnjeg razvoja postojeće akademske suradnje. Na sveučilištu UCLM studira više od 30000 studenata, a četiri kampusa su smještena u gradovima Albacete, Ciudad Real, Cuenca  i Toledo. 
 

 

 

POČEO JE EUROPSKI HORIZON 2020 PROJEKT - STRENGHT2FOOD

Projekt Strenght2Food - Strengthening European Food Chain Sustainability by Quality and Procurement Policy Activity, koji se bavi istraživanjem održivih lanaca nabave hrane, pod vodstvom Newcastle Universitya odnosno kordinatora Dr Matthew Gortona počeo je 1. ožujka ove godine.
 
Strength2Food je petogodišnji projekt vrijedan 6,9 milijuna eura koji ima za cilj unapređenje učinkovitosti europskih politika kvalitete hrane, javne nabave hrane te stimuliranja kratkih kanala distribucije hrane. Naglasak projekta je na istraživačkim aktivnostima i njihovoj implementaciji u poslovnoj praksi.
Projektni konzorcij se sastoji od ukupno 30 partnera, iz 11 europskih zemalja i 4 iz ostatka svijeta te uključuje 15 akademskih institucija.
Ostali partneri predstavljaju vodeće nezavisne stručnjake, poduzetnike i stručna udruženja.
 
Strenght2Food se sastoji od 10 radnih paketa, a Ekonomski fakultet-Zagreb sudjeluje u radnim paketima 6 i 9. Aktivnosti unutar tih radnih paketa predviđene su tijekom gotovo cijelog vremena trajanja projekta. Hrvatski projektni tim uključuje koordinatoricu doc.dr.sc. Ružicu Brečić, izv.prof.dr.sc. Dubravku Sinčić Ćorić i dr.sc. Andreu Razum s Katedre za marketing Ekonomskog fakulteta-Zagreb te prof.dr.sc. Irenu Colić Barić i doc.dr.sc. Martinu Bituh sa Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta.
Osim toga, hrvatske boje u konzorciju predstavlja i vodeći maloprodajni lanac Konzum, koji će pod vodstvom naših kolegica s Katedre za marketing, provesti veliko eksperimentalno istraživanje u 4 zemlje (Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Slovenija i Srbija). 
 
Početak projekta je obilježio početni sastanak u Londonu 30. i 31. ožujka na londonskom kampusu Newcastle Universitya sa 66 sudionika predstavnika projektnih partnera i uključenih interesnih javnosti, poput povjerenika Europske komisije.


 

 
ODRŽANA 3. RADIONICA MARKETING THESIS WORKSHOP
 
Treća po redu radionica MTW „Marketing Thesis  Workshop“ održana je u četvrtak, 21. travnja 2016. za studente Diplomskog smjera Poslovne ekonomije smjera Marketing. Radionicu  s temom „Dizajn i metodologija istraživanja“ vodila je doc. dr. sc. Sandra Horvat.
Na radionici su studenti mogli naučiti o vrstama istraživanja koja se koriste u svrhu izrada rada, kao i što je nacrta istraživanja.
Sljedeća dvije, ujedno posljednje radionice MTW 4 i MTW 5 najavljene su za svibanj 2016. Radionice će voditi doc. dr. sc. Morana Fudurić, doc. dr. sc. Sandra Horvat i asist. Tanja Komarac, univ. spec. oec. Tema će posljednje dvije radionice biti „Kvantitativna i kvalitativna istraživanja u marketingu“. Više informacija o MTW radionicama.





 

 

 

PRIMJERI NAJBOLJE SVJETSKE MARKETINŠKE PRAKSE IZ PODUZEĆA P&G

U sklopu predavanja na kolegiju
Marketing, 13. travnja (u grupi doc. V. Škare) i 19. travnja 2016. (u grupi doc. Z. Krupke) gostovao je Bob Polich bivši dugogodišnji zaposlenik poduzeća P&G iz SAD-a.
Gospodin Polich se u svojoj prezentaciji pod naslovom „We are all consumers“ osvrnuo na najvažnije izazove s kojima se marketinški stručnjaci susreću u nastojanjima da se približe potrošačima. Pokazao je brojne primjere kako marka Gillette, te ostale marke iz portfelja P&G, pristupaju različitim tržištima i prilagođavaju se željama i potrebama tih tržišta. Istaknuo je važnost kontinuiranog istraživanja tržišta kao podloge za donošenja dobrih marketinških odluka.
Studenti su pokazali veliki interes brojnim postavljenim pitanjima o poduzeću P&G, marki Gillette kao i mogućnostima zapošljavanja.




 

 

 
 



NAJAVA 3. RADIONICE MARKETING THESIS WORKSHOP 


Tema radionice: Dizajn i metodologija istraživanja


vodi: doc. dr. sc. Sandra Horvat


Radionica će se održati u četvrtak, 21. travnja 2016. od 14:00-16:00 sati u dv. 51

Link za prijavu na MTW 3


 

 

 


ODRŽANA 2. RADIONICA MARKETING THESIS WORKSHOP
 
Druga po redu radionica MTW „Marketing Thesis  Workshop“ održana je u srijedu, 31. ožujka 2016. za studente Diplomskog smjera Poslovne ekonomije smjera Marketing. Radionicu  s temom „Pisanje pregleda literature“ vodila je asistentica Tanja Komarac, univ. spec. oec. Studenti su mogli naučiti:

1.      što je pregled literature i čemu služi,
2.      koje su vrste pregleda literature,
3.      na koja pitanja odgovara pregled literature,
4.      kako se organizira pregled literature, te
5.      kako se pravilno navode izvori u diplomskom radu.

Na radionici je sudjelovalo oko 30-tak studenata smjera Marketing. Studenti su u sklopu radionice radili posebno osmišljeni zadatak, u kojemu su koristili, po vlastitom izboru prethodno pripremljene znanstvene članke.

Sljedeća je radionica MTW 3 najavljena za 21. travnja 2016. godine. Voditi će je doc. dr. sc. Sandra Horvat, s temom „Dizajn i metodologija istraživanja“.

Ovo je nastavak inicijative Katedre za marketing Ekonomskog fakulteta da svojim studentima pruži vrhunsko iskustvo studija smjera Marketing. 

 

 
CEEPUS AKADEMSKA MOBILNOST NA CRACOW UNIVERSITY OF ECONOMICS

U sklopu Srednjoeuropskog programa razmjene za sveučilišne studije (CEEPUS), programa akademske mobilnosti nastavnika,  prof. dr. sc. Đurđana Ozretić Došen boravila je na Universytet Ekonomiczny w Krakowie (Cracow University of Economics – CUE) u Poljskoj, od 14. do 20. ožujka 2016. godine. Održala je gostujuća predavanja iz marketinga usluga i upravljanja markom studentima  diplomskog studija marketinga. Isto tako, s članovima Katedre za marketing razgovarala je o mogućnostima intenziviranja međunarodne suradnje te je predstavila znanstveni časopis Market-Tržište. CUE  jedno je od pet  poljskih javnih sveučilišta za ekonomske znanosti, najveće i najstarije (osnovano 1925 godine). Četiri fakulteta u okviru CUE imaju oko 23000 studenata, a akademski programi različitih razina uključuju i one koji se u cijelosti izvode na engleskom jeziku.    
 

 

VIJESTI I DOGAĐANJA NA KATEDRI ZA MARKETING
 
DOCENT V. ŠKARE  U ČASOPISU MREŽA O ISTRAŽIVANJIMA LOKACIJSKIH USLUGA
NA KOJIMA RADI ZAJEDNO S TIMOM  ISTRAŽIVAČA S KATEDRE ZA MARKETING



 

 
 
ODRŽANA 1. RADIONICA MARKETING THESIS WORKSHOP
 
Prva po redu radionica MTW „Marketing Thesis  Workshop“ održana je u četvrtak, 25. veljače 2016. za studente Diplomskog studija Poslovne ekonomije smjera Marketing. Dvosatni su program radionice vodile doc. dr. sc. Sandra Horvat, dr. sc. Morana Fudurić i Tanja Komarac, univ. spec. oec. Tema radionice je bila „Prijava teme diplomskog rada“, a uključivala je odgovore na najčešća studentske izazove i probleme pri pisanju diplomskog rada:

1. kako odabrati mentora, područje/temu za diplomski rad,
2. procedura prijave diplomskog rada te pisanje prijave diplomskog rada,
3. kako  pametno pretraživati baze podataka.

Na radionici je sudjelovalo oko 45 studenata smjera Marketing koji su pokazali veliki interes svojim brojnim postavljenim pitanjima. Najaktivniji su studenti nagrađeni s primjerkom znanstvenog časopisa Market/Tržište te izabranim stručnim publikacijama.

Sljedeća je radionica najavljena za kraj ožujka 2016. godine gdje će studenti učiti kako pisati pregled literature te ispravno citirati izvore podataka.

Ovo je još jedna u nizu inicijativa Katedre za marketing Ekonomskog fakulteta da svojim studentima pruži vrhunsku iskustvo studija smjera Marketing. 


 

 





 

 

 

NOVI BROJ ZNANSTVENOG ČASOPISA MARKET/TRŽIŠTE 

Izašao je novi broj (Vol. 27, No. 2, 2015.) znanstvenog časopisa MARKET/TRŽIŠTE u izdanju Ekonomskog fakulteta - Katedre za marketing i CROMAR-a - Hrvatske udruge za marketing. U novom broju nastavljaju se promjene koje će dodatno povećati kvalitetu časopisa i prepoznatljivost u međunarodnoj znanstvenoj zajednici. Svih sedam objavljenih znanstvenih radova dostupno je za čitanje u punom pristupu. Također, ako želite saznati detaljnije o časopisu i pretplatiti se na njega posjetite službenu stranicu časopisa MARKET/TRŽIŠTE.
 
 

 

 
MIXPRO MARKETINŠKA SIMULACIJA NA KOLEGIJU UPRAVLJANJE PROIZVODOM
 
U cilju kontinuiranog unapređenja nastavnog procesa, Ekonomski fakultet je studentima upisanim na izborni kolegij Upravljanje proizvodom (prof. dr. sc. Đ. Ozretić Došen i doc. dr. sc. V. Škare) omogućio vrhunsko interaktivno iskustvo učenja kroz simulaciju. Marketinška simulacija MixPRO razvijena je u poduzeću Stratx Simulations (osnivač profesor marketinga Jean-Claude Larréché s INSEAD-a, prestižne i jedne od vodećih svjetskih poslovnih škola iz Fontainebleau u Francuskoj).

MixPRO simulacija studente izlaže zadacima primjene teorijskih marketinških koncepata u realističnom poslovnom okruženju. U ulozi upravitelja proizvodom/markom, zadatak im je upravljati i kontrolirati elemente marketinškog miksa dva proizvoda/marke.

Detaljnije o simulaciji možete pogledati u videu i na službenoj web stranici
 


 

 

 
INTERNI MARKETING U PODUZEĆU HEINEKEN HRVATSKA d.o.o.

Iva Hohnjec, mag. oec.,  HR Generalist  u Human Resources Departmentu, u  poduzeću Heineken Hrvatska d.o.o., i bivša studentica smjera Marketing na našem fakultetu, održala je  12. siječnja 2016. prezentaciju o  ulozi i važnosti internoga marketinga za uspješno poslovanje poduzeća Heineken. Studentima na kolegiju Upravljanje marketingom (grupa ABA-BUS, kod prof. dr. sc. Đ. Ozretić Došen) Iva je prezentirala globalnu kampanju internoga marketinga pod nazivom WE LOVE BEER, čiji je glavni cilj širenje znanja o pivu među zaposlenicima vodećeg europskog  (i 2. u svijetu) proizvođača piva.  Iva je govorila o aktivnostima koje se provode kako bi se razvila povezanost zaposlenika s proizvodom, te izgradila i održavala lojalnost zaposlenika. Studenti su sa zanimanjem pratili izlaganje, postavljali pitanja, a najaktivniji su na poklon dobili majice dizajnirane za potrebu kampanje kao i promotivne materijale poduzeća Heineken.  





 

 
POSJET STUDENATA KOLEGIJA OGLAŠAVANJE AGENCIJI IMAGO (18.12.2015.)

​Studenti izbornog kolegija Oglašavanje su u organizaciji dr. sc. Morane Fudurić posjetili Imago reklamnu agenciju (kao jednu od najdugovječnijih i najboljih hrvatskih oglašivačkih agencija). Studentima je predavanje o agencijskim procesima i kreativnim strategijama, uz mnogo primjera iz prakse, održao vlasnik i direktor Damir Ciglar. Posjet Imagu završio je obilaskom prostora agencije i svih agencijskih odjela. 







 



DRUŽENJE S BIVŠIM I SADAŠNJIM STUDENATIMA SMJERA MARKETING NA KOKTEL PARTYJU POVODOM 95. GODIŠNJICE FAKULTETA

Program obilježavanja 95. godišnjice Ekonomskog fakulteta Zagreb završio je 17. prosinca 2015. godine koktel partyjem Katedre za marketing u posebno za tu prigodu uređenim prostorijama KEFE. U opuštenoj atmosferi okupilo se više od 170 bivših i sadašnjih studenata diplomskog studija Marketing, članova Katedre za marketing i ostalih zaposlenika fakulteta.

Generacije studenata diplomskog studija Marketing imale su priliku za ponovno druženje, umrežavanje i prisjećanje na nezaboravne studentske dane. Kao uspomenu na ponovni susret s fakultetom organizirano je fotografiranje u posebno osmišljenom foto kutku. Svoje uspomene na studentske dane i poruke budućim studentima članovi marketinškog alumnija zabilježili su na dizajniranim plakatima. Koktel party je završio podjelom nagrada u sklopu nagradne igre za sudionike koji su svoje fotografije nastale tijekom partyja dijelili na društvenoj mreži Facebook. 
Za dobru glazbu pobrinuo se bivši student diplomskog studija Marketing Filip Vrhovnik (DJ Phillip Wright).

S obzirom na odlične reakcije brojnih sudionika, vjerujemo da će ovakva druženja postati tradicija Katedre za marketing s ciljem daljnjeg osnaživanja veza s članovima marketinškog alumnija.   
 

 

 

 

 

 


5TH WORKSHOP ON MANAGING CULTURAL ORGANIZATIONS

Ovogodišnja radionica 5th Workshop on Managing Cultural Organizations održana je na Sveučilištu u Bolonji (Department of Management, the University of Bologna) od 14. do 15.12.2015. godine. Na radionici je uz još 20-tak polaznika iz akademske zajednice i prakse, sudjelovala asist. Tanja Komarac. Cilj je radionice bio stvaranje mjesta za dijalog između različitih i ponekad konfliktnih pogleda na marketing i menadžment u kulturi i umjetnosti. Zaključak je polaznika radionice bio da postoji rastući interes za daljnjim istraživanjem ovog područja u cilju boljeg razumijevanja kompleksnog područja kulture i umjetnosti.

Sveučilište u Bolonji (osnovano 1088. godine) smatra se najstarijim sveučilištem u Europi. 

 
 

 

 
ULOGA AMBASADORA MARKE U UPRAVLJANJU MARKOM OPEL – 10.12. 2015.

Zanimljivo interaktivno predavanje Marije Klaić, univ. spec. oec., marketinške menadžerice Opela za Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu, i konstruktivan razgovor s Opelovim ambasadorima marke Aleksandrom Dojčinović, Milom Elegović, Renatom Sopek i Ivanom Dečakom studentima su pružili jedinstvenu priliku upoznati izazove specifičnog i atraktivnog marketinškog pristupa u upravljanju markom, iz perspektive uvijek dinamične, iznimnoj konkurenciji izložene automobilske industrije.

Gostovanje je realizirano na poziv prof. dr. sc. Đurđane Ozretić Došen nositeljice kolegija Upravljanje markom (diplomski studij Marketing), a u ime Uprave EFZG-a goste je pozdravio prodekan prof. dr. sc. Jurica Pavičić. Kolegica Marija Klaić je članica alumnija PDS-a Marketinški menadžment, uvijek sklona suradnji i podjeli stečenih iskustava iz poslovne prakse svojim mlađim kolegama. Studenti su postavili niz zanimljivih pitanja svim gostima, a  nakon predavanja sudionici su se okupili u Knjižnici EFZG-a na kratkom razgledavanju i zajedničkom fotografiranju.  


 

 

 
DR. SC. IRENA PANDŽA BAJS DOBITNICA NAGRADE MIJO MIRKOVIĆ U 2015. GODINI

Članici Katedre za marketing dr.sc. Ireni Pandža Bajs, dodijeljena je nagrada "Mijo Mirković" u 2015. godini za samostalni znanstveni članak s istaknutim znanstvenim doprinosom u polju ekonomije. Nagrađeni je članak pod naslovom "Tourist Perceived Value, Relationship to Satisfaction, and Behavioral Intentions: The Example of the Croatian Tourist Destination Dubrovnik" objavljen u časopisu Journal of Travel Research referiran u Social Sciences Citation Index, Current Contents – Social & Behavioral Sciences. Čestitamo kolegici Pandža Bajs na osvojenoj nagradi.
 

 

 
3. ALUMNI AFTERWORK PDS-A MARKETINŠKI MENADŽMENT


 


 
6TH EUROPEAN FORUM FOR MARKETING OF SCIENTIFIC AND RESEARCH ORGANISATIONS

Na ovogodišnjem 6th European Forum for Marketing of Scientific and Research Organisations (19-20.11.2015., Varšava Poljska) sudjelovali su u svojstvu članova programskog odbora prof. dr. sc. Đurđana Ozretić Došen i doc. dr. sc. Zoran Krupka. Forum organizira ILOT Instytut Lotnictwa  - The Institute of Aviation  iz Varšave, Poljska, jedan od vodećih svjetskih istraživačkih centara u području pružanja i testiranja vrhunskih usluga u zrakoplovstvu,  te nuđenju rješenja za suvremenu zrakoplovnu industriju. Ovogodišnji je Forum okupio  110 sudionika iz 7 zemalja. Prof. dr. sc. Đ. Ozretić Došen održala je pozvano predavanje pod naslovom  "Country branding as a source of competitive advantage – the role and importance of scientific and research organizations in country branding“.  Detaljnije o programu možete pročitati na službenim stranicama.
 

 

 

 
DOC. DR. SC. VATROSLAV ŠKARE ODRŽAO PREDAVANJA NA CAMPUS 02 FACHHOCHSCHULE DER WIRTSCHAFT U GRAZU

U sklopu ERASMUS+ programa doc. dr. sc. Vatroslav Škare posjetio je Campus 02 Fachhochschule der Wirtschaft u Grazu, gdje je održao gostujuća predavanja na kolegijima „E-Marketing“ i „Sales Management“. Predavanja su bila usmjerena na specifična područja digitalnog marketinga te primjenu znanstvenih spoznaja u praksi. U sklopu boravka, doc. dr. sc. Škare bio je i sudionik okruglog stola organiziranog od strane članova Katedre za međunarodni marketing i upravljanje prodajom, na kojem se raspravljalo o izazovima podučavanja marketinških disciplina te mogućnostima daljnje suradnje Ekonomskog fakulteta-Zagreb i FH Campus 02.



 

 
ČLANOVI KATEDRE ZA MARKETING NA KONFERENCIJI  HRVATSKE UDRUGE ZA
MARKETING (CROMAR)


Međunarodna znanstvena konferencija Hrvatske udruge za marketing (CROMAR) održana je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Splitu s temom „Marketing Theory and Practice – Building Bridges and Foresting Collaboration“. 
 

Pozvano je predavanje na temu Managing Your Research Strategically održao prof. Robert Morgan (Sir Julian Hodge Professor of Marketing & Strategy) s Cardiff Business School, Cardiff University (Velika Britanija). Na konferenciji su sudjelovali i svoje radove predstavili prof. dr. sc. Đ. Ozretić Došen, doc. dr. sc. V. Škare, doc. dr. sc. R. Brečić, dr. sc. A. Razum i T. Komarac, univ. spec. oec. 


Nagradu CROMAR-a za najbolji diplomski rad iz područja marketinga u Republici Hrvatskoj dobio je Benjamin Babić (pod mentorstvom prof. dr. sc. J. Pavičića). Kolega Babić je prezentirao rad pod naslovom „Utjecaj modela pet konkurentskih snaga na formiranje strategije: moderatorska uloga menadžerskih karakteristika i obilježja organizacije“   na posebnoj studentskoj sesiji. Čestitamo kolegi Babiću na osvojenoj nagradi. Detaljnije o konferenciji možete pročitati na službenoj stranici.
 


 

 
 
GOSTOVANJE MARIJE KLAIĆ MARKETINŠKE MENADŽERICE OPELA NA KOLEGIJU UPRAVLJANJE MARKETINGOM

U utorak 20. listopada na kolegiju Upravljanje marketingom (grupa ABA-BUS, kod prof. dr. sc. Đ. Ozretić Došen) gostovala je Marija Klaić, univ. spec. oec., marketinška menadžerica Opela za Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu.  Kolegica Klaić studentima je prezentirala marketinški plan Opela za marku Opel Karl. Također, naglasila je važnost marketinškog planiranja u poslovanju. U prezentaciji marketinškog plana sudjelovao je i Marko Zabrdac (student diplomskog studija Marketing) koji je na tromjesečnoj praksi u poduzeću Opel, a temeljem rezultata postignutih prošle akademske godine na kolegiju Marketinško planiranje (kod doc. dr. sc. Zorane Krupke). Studenti su pokazali veliki interes za izazove u marketinškom planiranju u automobilskoj industriji i poduzeću Opel. Najaktivniji su i  nagrađeni  prigodnim poklonima iz poduzeća Opel. 


 

 

NATJEČAJ ZA NAGRADU FEDOR ROCCO za 2015. godinu
 
U spomen na Profesora Emeritusa dr. sc. Fedora Rocca, začetnika i doajena izučavanja marketinga kao akademske discipline na našem fakultetu još od 60-tih godina XX. stoljeća, Ekonomski fakultet - Zagreb i ove godine raspisuje natječaj za nagradu „Fedor Rocco“. 
 

Prijave za dodjelu nagrada zaprimaju se zaključno s datumom 19. listopada 2015. godine putem urudžbenog zapisnika.

 

 
Posjet dr. sc. Ezeni Brzovske Katedri za marketing

Docentica dr. sc. Ezeni Brzovska, s Katedre za marketing na Ekonomskom fakultetu (Sveučilište Sv. Ćirila i Metoda) u Skopju, Republika Makedonija, posjetila je 29. rujna 2015., u okviru kratkog studijskog boravaka u Zagrebu našu Katedru. S prof. dr. sc. Đ. Ozretić Došen, doc. dr. sc. V. Škare i T. Komarac, univ. spec. oec. podijelila je iskustva u izvođenju nastave iz kolegija Upravljanje proizvodom po prilagođenim syllabusu i nastavnim materijalima s našeg istoimenog kolegija te razgovarala o daljnjem unapređenju suradnje u nastavi i istraživanjima. 
 
 

 

 
Četiri člana Katedre za marketing  na regionalnoj konferenciji EMAC-a održanoj na  Wirtschaftsuniversität Wien (WU Vienna)  

Prof. dr. sc. Đ. Ozretić Došen, izv. prof. dr. sc. D. Sinčić Ćorić, doc. dr. sc. V. Škare i T. Komarac, univ. spec. oec. sudjelovali su sa znanstvenim radovima na 6. regionalnoj konferenciji European Marketing Academy (EMAC) Marketing Theory Challenges in Emerging Markets. Konferenciju su zajednički organizirali kolege s dva prestižna austrijska sveučilišta Univeristät Wien (University of Vienna ) i WU (Wirtschaftsuniversität Wien) (WU Vienna  - Vienna University of Economics and Business), od 16. do 18. rujna 2015. godine.
Mjesto održavanja konferencije bio je novi kampus WU-a, jedinstveni arhitektonski kompleks - urbana cjelina namijenjena akademskom životu izgrađena prema rješenjima renomiranih svjetskih arhitekata.
    
Na konferenciji je sudjelovalo 100-tinjak članova marketinške akademske zajednice koji su predstavili najnovije spoznaje u području marketinga. Pozvana su predavanja održali Günter Thumser (predsjednik Henkela za središnju i istočnu Europu) te Gernot Rasch (predsjednik marketinških operacija grupacije Telekom Austria Group). Detaljnije o konferenciji možete pročitati na službenoj web stranici.
 

 

 
 

 

 

Održana 1. međunarodna ljetna škola Kulturnog turizma

Na Sveučilištu u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) održana je 1. međunarodna ljetna škola kulturnog turizma od 24. 8. 2015. – 29. 8. 2015. Na ljetnoj su školi sudjelovati  studenti preddiplomskih, diplomskih i poslijediplomskih studija sa Sveučilišta u Zadru, Sveučilišta u Zagrebu, Università della Svizzera italiana (USI), Lugano te Turistice iz Portoroža. Zanimljiva su predavanja održali prof. dr. sc. Jurica Pavičić (s Katedre za marketing) i prof. dr. sc. Nevenka Čavlek (s Katedre za turizam) Ekonomskog fakulteta, uz druge ugledne predavače na ljetnoj školi. Među polaznicima ljetne škole bila je i asistentica Tanja Komarac. Detaljnije o ljetnoj školi.



 

 

Novi broj znanstvenog časopisa MARKET/TRŽIŠTE 

Izašao je novi broj (Vol. 27, No. 1, 2015.) znanstvenog časopisa MARKET/TRŽIŠTE u izdanju Ekonomskog fakulteta - Katedre za marketing i CROMAR-a - Hrvatske udruge za marketing. U novom broju najavljuju se i uvode promjene koje će dodatno povećati kvalitetu časopisa i prepoznatljivost u međunarodnoj znanstvenoj zajednici. O promjenama možete pročitati u Uvodniku glavne urednice časopisa prof. dr. sc. Đurđane Ozretić Došen. Svih sedam objavljenih znanstvenih radova i jedan kritički prikaz knjige, dostupni su za čitanje u punom pristupu. Također, ako želite saznati detaljnije o časopisu i pretplatiti se na njega posjetite službenu stranicu časopisa MARKET/TRŽIŠTE.
 

 

 
Međunarodna konferencija o privatnim markama u Barceloni
 
Upravljanje privatnim markama i njihove specifičnosti u odnosu na marke proizvođača okupile su članove marketinške akademske zajednice na međunarodnoj znanstvenoj konferenciji „Research on National Brand & Private Label Marketing“ koja se održala u Barceloni, od 24. do 26. lipnja 2015. godine. Dr. sc. Sandra Horvat i prof. dr. sc. Đurđana Ozretić Došen predstavile su koautorski rad „Implementation of the product life cycle concept in private label management: focus on the growth stage“. Izdvačka kuća Springer prepoznala je važnost znanstvene rasprave na temu privatnih maraka te je i ove godine objavljena knjiga predstavljenih radova „Advances in National Brand and Private Label Marketing“ čiji su urednici Martínez-López, F.J., Gázquez-Abad, J.C. i Sethuraman R. 

 

 

 
Suradnja s doktorskim studijem na Sveučilištu u Vilniusu

Na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Vilniusu prof. dr. sc. Đurđana Ozretić Došen sudjelovala je u radu Povjerenstva za ocjenu i usmenu obranu doktorske disertacije kandidatkinje Eleonore Šeimiené, pod naslovom „Impact of Congruencies between Brand Personality, Typical Brand  User and Consumer Personality on Purchase Intention“. Usmena  obrana je održana 19. lipnja 2015. pred međunarodnim povjerenstvom od 5 članova. Sveučilište u Vilniusu osnovano je 1579. godine i među najstarijim je sveučilištima u Europi.

 

 

 
Suradnja Katedre za marketing i poduzeća Eko Sever na kolegiju Marketing 

Dana 16. lipnja 2015. godine su u organizaciji Katedre za marketing na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu održane finalne prezentacije studentskih projekata izrađenih u suradnji s ekološko-poljoprivrednim gospodarstvom Eko Sever. Studenti druge godine preddiplomskog sveučilišnog studija, imali su priliku u sklopu obveznog kolegija Marketing, sudjelovati u projektu osmišljavanja novih marketinških aktivnosti za poduzeće Eko Sever koje se bavi uzgojem i prodajom ekološki uzgojene hrane.

Od ukupno prijavljene 73 grupe povjerenstvo u sastavu doc. dr. sc. Miroslav Mandić, doc. dr. sc. Vatroslav Škare i dr. sc. Sandra Horvat odabrali su sedam najboljih timova koji su prezentirali svoje ideje i prijedloge za unaprjeđenje marketinških aktivnosti pred gospodinom Markom Severom, predstavnikom poduzeća. Kao najbolji tim odabrani su Domagoj Perić, Lucija Priljević, Ivna Prkić i Patricija Punčec koji su uz prigodne poklone dobili priliku za obavljanje stručne prakse u marketinškom timu poduzeća Eko Severa. 
 



 
 

 

 
IMENOVANJE U PROFESSORA EMERITA (9.06.2015.)

Na sjednici Senata Sveučilišta u Zagrebu, održanoj 9. lipnja 2015., jednoglasno je usvojen prijedlog o

imenovanju prof. dr. sc. Nataše Renko u professora emerita Sveučilišta u Zagrebu.

Ovo je veliko priznanje i čast našoj Katedri, koja sada ima čak četiri osobe s ovim prestižnim, počasnim zvanjem. 

Katedra za marketing
 

 

 
Suradnja Ekonomskog fakulteta i poslovnog tjednika Lider

Ekonomski fakultet bio je akademski partner konferencije „Marketing by Numbers“ koja je 2. lipnja 2015. godine održana u Zagrebu u organizaciji poslovnog tjednika Lider. Konferenciju je otvorio doc. dr. sc. Vatroslav Škare, član Katedre za marketing i tajnik SPDS-a Marketinški menadžment, s temom „Branding by numbers“.

Sudionicima konferencije približio je pristup upravljanju markama temeljem brojki, otvorivši konkretna pitanja koja marketinški stručnjaci i upravitelji markama trebaju postaviti tijekom provođenja marketinških aktivnosti. Cilj konferencije bio je marketinškim profesionalcima približiti neke od provjerenih načina za efikasan marketing koji se temelje na podacima. Detaljnije...

 
 

 

 
Četiri člana Katedre za marketing  na godišnjoj konferenciji EMAC-a  

Članovi Katedre za marketing prof. dr. sc. Đ. Ozretić Došen, doc. dr. sc. V. Škare, dr. sc. M. Fudurić i T. Komarac, univ. spec. oec. sudjelovali su sa znanstvenim radovima na ovogodišnjoj 44. konferenciji European Marketing Academy (EMAC) - Collaboration in Research koja se održala u Leuvenu u Belgiji od 26. do 29. svibnja 2015. godine. Republiku Hrvatsku je na  EMAC Executive Committee Meeting-u predstavljao doc. dr. sc. V. Škare u svojstvu nacionalnog predstavnika.
U društvu 950 članova marketinške akademske i znanstvene zajednice iz cijelog svijeta, naši su kolege imali  priliku predstaviti svoja istraživanja, slušati izlaganja o atraktivnim i novim područjima istraživanja u marketingu, kao i sudjelovati u prezentacijama najnovijih tehnologija istraživanja i poučavanja.

  
  

 

 

Od 1. do 3. lipnja 2015. Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu organizira Dane otvorenih vrata. U sklopu događanja posjetitelji će moći razgledati fakultet i upoznati se s njegovim radom, saznati sve o nastavnom programu i uvjetima studiranja, a svoj rad predstavit će i studentske udruge.
Dani otvorenih vrata namijenjeni su  srednjoškolcima i potencijalnim studentima ekonomije, ali i svima zainteresiranima koji se žele upoznati  s radom i aktivnostima Ekonomskog fakulteta.
Detaljnije

 

 

IMENOVANJE U PROFESSORA EMERITUSA (19.05.2015.)


Na sjednici Senata Sveučilišta u Zagrebu, održanoj 19. svibnja 2015., jednoglasno je usvojen prijedlog o

imenovanju prof. dr. sc. Joze Previšića u profesora emeritusa Sveučilišta u Zagrebu.

Ovo je veliko priznanje i čast našoj Katedri, koja sada ima čak tri osobe s ovim prestižnim, počasnim zvanjem. 

Katedra za marketing

 



KONTAKT


Pročelnica katedre:
Izv. prof. dr. sc. Dubravka Sinčić Ćorić
 

Tajnica katedre:
Nada Franceković

Tel:
01/238-3321

E-mail:
nfrancekovic@efzg.hr

Kabinet:
B 312

Rad sa studentima:
Pon-pet 12,00 - 14,00


Urednik web stranice Katedre za marketing:
Tanja Komarac