Ekonomski fakultet - Zagreb
POPIS SVEUČILIŠNIH SPECIJALISTIČKIH STUDIJA

Intervju - Kristina Baus

Kristina Baus, mag. oec. univ. spec. oec.
Business Director, Performics
polaznica generacije 2009. 


"Vjerujem kako je kombinacija praktičnog i teoretskog znanja najbolja za ostvarenje dobrih rezultata u bilo kojem poslu što je bila i moja motivacija za sudjelovanjem na PDS-u Marketinški menadžment."

Poštovana Kristina, 11 godina bavite se područjem digitalnog marketinga, kako biste opisali trendove u tom području koji se događaju na tržištu?
 
Digitalni marketing definitivno preuzima primat nad tradicionalnim oblicima oglašavanja kao što su tiskani mediji ili vanjsko oglašavanje. Procjena eMarketera za 2017. godinu bila je da će investicija u digitalno oglašavanje u UK-u biti veća od 11 milijardi funti, što je vise 50% ukupne investicije u oglašavanje. Ovo je takoder prva godina u kojoj je digitalno oglasavanje u UK-u na vecoj investicijskoj razini u odnosu na tradicionalno oglasavanje. Ovi podaci su još zanimljiviji ako znamo da digitalno oglašavanje raste otprilike 11% godišnje. 

Ako pogledamo trendove, nekoliko je elemenata koji su jako zanimljivi:
  • izuzetno veliki rast mobilnog oglašavanja koje danas obuhvaća oko 40% ukupnog globalnog digitalnog oglašavanja, a raste po stopi od 30% godišnje
  • digitalizacija tradicionalnih medija, kao što su tiskani mediji, billboard i televizija, koji će omogućiti pametnije investicije u oglašavanje
  • podaci: globalne tvrtke su svjesnija uloge koju podaci imaju u njihovoj marketinškoj strategiji te sve više ulažu u marketinšku tehnologiju koja se zasniva na analizi podataka
  • individualizirani marketing koji omogućuje da korisnici interneta vide oglase s obzirom na fazu u procesu kupnje i stupanj zrelosti.

S kakvim izazovima u marketingu se suočavate?

S obzirom na to da radim s klijentima iz različitih industrija koji su izrazito fokusirani na ostvarenje povrata na investiciju od oglašavanja, veliki dio mojeg posla je edukacija tih klijenata, budući da se radi o industriji koja se svakodnevno mijenja. Također, s obzirom na promjene, jako mi je važno održavati razinu znanja kroz različite radionice, konferencije i webinare kako bi rezultati mojeg rada bili što kvalitetniji. 
 
Pohađali ste poslijediplomski studij Marketinški menadžment. Kakvo je Vaše iskustvo na studiju i što preporučate budućim i potencijalnim polaznicima?

PDS Marketinški menadžment me je pozicionirao kao profesionalca u marketinškom menadžmentu budući da poslodavci u inozemstvu preferiraju određenu razinu znanja i edukacije za pozicije koje se nude. Također, oduvijek vjerujem kako je kombinacija praktičnog i teoretskog znanja najbolja za ostvarenje dobrih rezultata u bilo kojem poslu, što je i bila moja motivacija za sudjelovanjem na PDS-u. Jedan od najvažnijih elemenata studija je i upoznavanje mladih profesionalaca i stvaranje prijateljstava za cijeli život te bih budućim polaznicima preporučila da svakako iskoriste priliku za ostvarenjem kvalitetnih dugoročnih kontakata.
 
Koje profesionalne ciljeve želite ostvariti u bližoj budućnosti i gdje se vidite u sljedećih 10 godina?
 
Trenutno sam fokusirana na razvoj svog tima i usavršavanje usluga oglašavanja koje nudimo, a dugoročno se vidim kao poduzetnicu.