Ekonomski fakultet - Zagreb
Članovi

Upute za pisanje seminarskih, završnih i diplomskih radova

PRIJAVA RADOVA:
Studenti koji su prijavljeni za pisanje završnog rada preddiplomskog studija trebaju mailom poslati (u jednom dokumentu):
  1. dispoziciju rada u kojem je prethodno dogovorena tema razrađena na poglavlja i potpoglavlja (barem 5 poglavlja, svako sa barem 4 potpoglavlja),
  2. popis inicijalno korištene literature u izradi dispozicije rada (minimalno 15 izvora literature, od čega minimalno 5 na stranom jeziku, a maksimalno 5 izvora literature sa Interneta), pri čemu izvori literature trebaju biti znanstvene knjige i članci.
  3. popunjenu prijavnicu za završni rad.
  4. obrazloženje odabira teme (1/2 stranice), 3-4 cilja rada i metode ostvarenja ciljeva rada.
  • Primjer prijave diplomskog rada za integrirani studij (link)
  • Primjer prijave diplomskog rada za stručni studij (link)
  • Primjer prijave diplomskog rada za Master of Managerial informatics (link)
  1. SEMINARSKI I ZAVRŠNI RADOVI MOGU SE ODNOSITI SAMO NA ANKETNO ISTRAŽIVANJE ILI PRIMJER KORIŠTENJA SIMULACIJSKE IGRE, UZ MINIMALAN TEORIJSKI DIO TEKSTA. 
  2. NA KRAJU SVAKOG RADA MORA BITI IZJAVA O AKADEMSKOJ ČESTITOSTI. 


SADRŽAJ RADOVA:
Seminarski, završni i diplomski radovi su obvezni pisani istraživački radovi koji imaju za cilj pregled određene teme kroz kritičko razmišljanje, povezivanje pojmova i istraživanje. Stoga se u svakom od tih radova trebaju prikazati rezultati istraživanja (anketnog istraživanja, studija slučaja ili obrada baze podataka). 

Kako bi se studentima pomoglo oko pisanja istraživačkog dijela rada, u prilogu je primjer prikaza rezultata istraživanja:
  • Primjer diplomskog rada - anketno istraživanje (PDF)

PISANJE RADOVA:
Kod pisanja seminarskih, završnih i diplomskih radova studenti trebaju slijediti upute u Pravilnicima:
  • Pravila za seminarske radove: od 15-20 stranica, Times New Roman, 12, 1.5 prored, margine 2.5; minimalno 15 izvora literature
  • Pravila za završne radove: od 30-40 stranica, Times New Roman, 12, 1.5 prored, margine 2.5; minimalno 15 izvora literature
  • Pravila za diplomske radove: od 40-60 stranica, Times New Roman, 12, 1.5 prored, margine 2.5; minimalno 15 izvora literature
Kod pisanja rada potrebno je koristiti izvore znanstvene literature (članke i knjige), a iznimno izvore sa interneta.
Napomena: Način citiranja literature koji se obvezno koristi (link).


Posebno je potrebno paziti kod navođenja literature i slijediti sljedeća pravila:
1. U radu je dozvoljeno najviše 2-3 citata, pod navodnicima, u duljni od 1-2 rečenice (max).
2. Kod korištenja tekstova drugih autora, potrebno je navesti izvor teksta, ali je tekst potrebno prepričati svojim riječima! Nije dovoljno samo promijeniti redoslijed riječi u rečenici, već svojim riječima prepričati sažetak onoga što ste pročitali (uz navođenje izvora literature) i nakon toga napište svoj kratak komentar ili zaključak teksta. Ovaj postupak zove se parafraziranje i dozvoljen je u pisanju znanstvenih i stručnih radova.
3. Svaki izvor literature koji se koristi u radu mora biti naveden: (1) u tekstu, (2) na kraju rada u popisu literature.


Korisni linkovi su:
https://www.plagiarism.org/article/how-to-paraphrase​ 
https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/563/02/
https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/589/05/
https://www.ox.ac.uk/students/academic/guidance/skills/plagiarism?wssl=1

U nastavku je primjer kako treba i kako se ne smiju koristiti izvori drugih autora (preuzeto sa: https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/563/02/)

"Some examples to compare
  • The original passage: Students frequently overuse direct quotation in taking notes, and as a result they overuse quotations in the final [research] paper. Probably only about 10% of your final manuscript should appear as directly quoted matter. Therefore, you should strive to limit the amount of exact transcribing of source materials while taking notes. Lester, James D. Writing Research Papers. 2nd ed. (1976): 46-47.
  • A legitimate paraphrase: In research papers students often quote excessively, failing to keep quoted material down to a desirable level. Since the problem usually originates during note taking, it is essential to minimize the material recorded verbatim (Lester 46-47). - ACCEPTABLE
  • An acceptable summary: Students should take just a few notes in direct quotation from sources to help minimize the amount of quoted material in a research paper (Lester 46-47).  - ACCEPTABLE
  • A plagiarized version: Students often use too many direct quotations when they take notes, resulting in too many of them in the final research paper. In fact, probably only about 10% of the final copy should consist of directly quoted material. So it is important to limit the amount of source material copied while taking notes. - NOT ACCEPTABLE

A note about plagiarism: This example has been classed as plagiarism, in part, because of its failure to deploy any citation. Plagiarism is a serious offense in the academic world. However, we acknowledge that plagiarism is a difficult term to define; that its definition may be contextually sensitive; and that not all instances of plagiarism are created equal—that is, there are varying “degrees of egregiousness” for different cases of plagiarism."
 
TIPIČNE POGREŠKE
1. previše bullet lista
2. slike i tablice nemaju naslov i izvor
3. slike i tablice nisu prevedene sa engleskog
4. slike i tablice su kopirane iz drugih dokumenata i tekst nije vidljiv
5. tekst je copy-paste iz drugih dokumenata, što je pogreška bez obzira na to što postoji izvor (ako postoji)
6. tekst je "prazan" - stranice izgledaju "razvučeno", sa mnogo praznina
7. korišteni su samo izvori s interneta
8. popis literature nije napravljen prema uputama

OPĆENITI KOMENTARI:
1. tekst koji je pod navodnim znacima može biti samo na nekoliko rečenica, nije moguće cijele pasuse ili strane stavljati pod navodne znakove
2. obično nije dovoljno napraviti teorijski tekst, potrebno je dodati anketu ili strukturiranu analizu
3. potrebno je koristiti knjige i znanstvene članke (posebno hrcak.srce.hr)