Kratki opis i ciljevi projekta / Short description and project goals

Ekonomska kriza uzrokovala je porast nezaposlenosti i povećanje siromaštva u Europskoj uniji. S druge strane, tradicionalni kanali distribucije obično stvaraju viškove koji se mogu učinkovitije iskoristiti. Istraživanja pokazuju da socijalne samoposluge, kao novi maloprodajni oblik, postaju sve važniji čimbenik u smanjenju siromaštva u cijeloj Europi putem učinkovitije raspodjele stvorenih viškova roba. Socijalne samoposluge po svojoj osnovnoj svrsi i načinu poslovanja, značajno se  razlikuju u odnosu na tradicionalne maloprodajne oblike, a u postojećoj znanstvenoj literaturi još uvijek nisu istražene u dovoljnoj mjeri, posebice u zemljama Srednje i istočne Europe. Kako socijalne samoposluge temelje svoje djelovanje na filantropskim osnovama, volontiranju i donacijama, a već na nekim tržištima značajno utječu na strukturu prihoda tradicionalnih maloprodavača, ova tema zahtijeva multidisciplinarni pristup.

Istraživački projekt ima 5 glavnih ciljeva:
(C1)   Dati sustavan pregled postojeće situacije socijalnih samoposluga u Europi te opisati faze razvoja socijalnih samoposluga.
(C2)   Objasniti socio-ekonomski utjecaj socijalnih samoposluga u Europi.
(C3)   Sistematizirati i usporediti dobre prakse socijalnih samoposluga u Srednjoj i istočnoj Europi.
(C4)   Objasniti postojeće probleme u strateškom i operacijskom menadžmentu u socijalnim supermarketima u Srednjoj i istočnoj Europi.
(C5)   Identificirati i opisati ključne potencijale i prepreke razvoja socijalnih supermarketa u Srednjoj i istočnoj Europi.  

-------------------------------------------

The ongoing economic crisis caused the rising unemployment and the increasing poverty in the European Union. On the other hand, the traditional distribution channels usually generate surpluses that can be effectively used to decrease problems of poverty. Research studies show that Social supermarkets, as a new retail format, are becoming increasingly important factor in reducing poverty across Europe throughout more efficient distribution of generated surpluses of goods. Social supermarkets at their core purpose and mean of operations are substantially different compared to the traditional retail formats, and in the current scientific literature they have not been sufficiently investigated so far, especially in Central and Eastern European countries. As social supermarkets base their operation on philanthropic foundations, volunteering and donations, and already in some markets significantly affect the structure of revenues of the traditional retailers, this topic requires a multidisciplinary approach. 

There are 5 main goals of the research project:
(O1)      Review of the existing situation of social supermarkets in Europe and assessment of social supermarket development phases
(O2)      Explanation of a socio-economic impact of social supermarket across Europe
(O3)      Summarization and comparison of the good practices of social supermarkets in CEE countries
(O4)      Explanation of the existing strategic and operational management issues in social supermarkets in CEE countries
(O5)      Identification and description of the key potential and obstacles of social supermarket development in CEE countries.