Predavač: Prof. dr. sc. Tihomir Vranešević
Opis kolegija
Osnovna ideja kolegija je pružiti teorijski okvir za razmatranje važnosti informacija i standardiziranog načina njihovog kreiranja putem prikupljanja podataka o tržištu i sa tržišta. Tržišna istraživanja treba promatrati kao standardizirani postupak zasnovan na načelima znanstvene metode (pouzdanost i valjanost). U okviru kolegija ukazati će se na značaj istraživanja u poslovnom upravljanju. Sagledati će se proces istraživanja te u okviru toga obraditi razne vrste istraživanja, vrste izvora podataka, načini prikupljanja primarnih podataka, oblici komuniciranja s ispitanicima, uzorci i uzorkovanja izvora podataka (ispitanika) te oblici obrade prikupljenih podatka i njihovo oblikovanje u informaciju. U okviru kolegija studenti će se, uz teorijske postavke, upoznati s praktičnim primjerima pojedinih istraživačkih pristupa.
Ciljevi učenja
- usvajanje novih i naprednih znanja iz teorija tržišnih istraživanja
- poticanje kritičkog promišljanja o primjeni znanstvenog pristupa istraživanja u praksi poslovnog upravljanja
- razvoj vještina i kompetencija za projektiranja (osmišljavanje) istraživanja
- razvoj kompetencija, u verbalnom i pisanom komuniciranju za kritičko razmatranje provedenih istraživanja
- stjecanje sposobnosti za izbor odgovarajućih tehnika i metoda istraživanja u okviru poslovnog upravljanja
Ishodi učenja
- kritički evaluirati teorijske spoznaje u području istraživanja te njihov utjecaj i važnost za praksu
- upotrijebiti primjerene pristupe u provođenju istraživanja kao „kreatora“ informacija za potrebe donošenja poslovnih odluka u današnjim okolnostima
- primijeniti praktična znanja potrebna za provođenje odgovarajućih istraživanja za potrebe donošenja poslovnih odluka
- sposobnost kritičkog sagledavanja provedenih istraživanja
- uvažavanje etičkih načela u provođenju istraživanja
Oblici nastave
- predavanja
- seminari i radionice
- analize studija slučaja
- samostalni zadaci