Višejezičnost – temelj poslovne uspješnosti

 
Povodom 95. obljetnice Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Katedra za poslovne strane jezike organizirala je 30. studenoga 2015. okrugli stol na temu "Jezici u međunarodnom poslovanju." Skup je otvorio prodekan Mislav Omazić, a u publici su se našli nastavnici i studenti EFZG te predstavnici institucija u visokom obrazovanju i stručnih udruga u području jezika struke.

Znanstvena istraživanja pokazala su da je jezik važan čimbenik međunarodnog poslovanja jer u komunikacijskom procesu može predstavljati barijeru ili biti izvor snage i poslovne uspješnosti. Prof. dr. sc. Marina Dabić, s Katedre za međunarodnu ekonomiju, u zanimljivom je izlaganju predstavila neke od spoznaja te pitanja koja su poticaj za daljnja istraživanja: je li jezik povezan s kredibilnošću? Imaju li jezične barijere utjecaja na stvaranje povjerenja u multinacionalnim timovima? Kako na poslovanje djeluju tjeskoba i strah od jezičnih pogrešaka i sl.

Djelovanje Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta u području poticanja akademske mobilnosti i razvoja stručnih jezičnih kompetencija predstavio je pomoćnik ministra, gospodin Staša Skenžić, a gospođa Marina Petrić, predstavnica Europske komisije u RH, ukratko je predstavila glavne smjernice europske politike višejezičnosti te iznijela rezultate najnovijih istraživanja o povezanosti jezičnih kompetencija sa zapošljavanjem u EU. Europska komisija u svojim preporukama i ciljevima ističe da bi svaki građanin EU-a trebao, uz materinski, poznavati još dva jezika.

Predstavnici stranih kulturnih centara – Krešimir Jurak, direktor Konfucijevog instituta Sveučilišta u Zagrebu, dr. sc. Conor Snowden, direktor Britanskog savjeta, Silvia Venchiarutti, Talijanski institut za kulturu, te Alexis Messmer, Francuski institut, upoznali su publiku s najnovijim podacima o zastupljenosti pojedinih jezika u globalnom poslovanju, o potrebama tržišta rada te s modelima podučavanja, stipendiranja i testiranja specifičnih jezičnih znanja vještina.

Iskustva, ciljeve i potrebe poslodavaca u pogledu jezičnih kompetencija zaposlenika, posebice nužnosti vladanja specijalističkim vokabularom, profesionalnim stilom te poslovnim komunikacijskim vještinama, predstavile su voditeljice i stručnjakinje ljudskih potencijala: Anica Vrlec Bartolić, EY, Jelena Poljičanin, Hrvatski Telekom te Asja Erdelji, Lidl Hrvatska.

U završnici skupa, Nada Gjukić s Katedre za poslovne strane jezike predstavila je ponudu, ciljeve i ishode nastave kolegija poslovnih jezika na EFZG, a predstavnik AIESEC-a Ivan Melada, govorio je o studentskim iskustvima sa stručne prakse koje AIESEC organizira diljem svijeta. Pokazalo se da boravak i rad u inozemstvu motivira studente za učenje većeg broja jezika.

Iako je u današnje vrijeme engleski jezik – kao lingua franca međunarodnog poslovanja – sveprisutan, poznavanje drugog ili trećeg stranog jezika postalo je neminovno. Vladajući stranim jezicima na profesionalnoj razini, gospodarski stručnjaci doprinose napretku svog poslovnog okruženja, a nepoznavanje poslovnog jezika i kulture dovodi do poslovne stagnacije. Sveučilišni predmeti poslovnih stranih jezika doprinose razvoju poslovno-jezičnih-komunikacijskih vještina (tzv. soft-skills) i time otvaraju vrata napretku i poslovnoj uspješnosti mladih.
 
Galerija slika >>