Josip Mikulić je rođen 17. siječnja 1979. godine u Širokom Brijegu, Bosna i Hercegovina. Osnovnu školu i opću gimnaziju završava u Peine, Njemačkoj. Nakon povratka iz Njemačke 1998. godine upisuje studij na Ekonomskom fakultetu - Zagreb (EFZG), diplomira na smjeru Marketing 2003. godine. Kao stipendist austrijske Vlade na Ekonomskom sveučilištu u Beču (Wirtschaftsuniversitaet Wien) apsolvira studijski program JOSZEF (Junge Mittel- und Osteuropäische Studierende als Zukünftige Erfolgreiche Führungskräfte). Znanstveni poslijediplomski studij „Marketing“ na EFZG završava 2006. godine, a doktorsku disertaciju pod nazivom „Mjerenje kvalitete usluge zračnog prijevoza primjenom indeksa zadovoljstva korisnika“ (mentor: prof. dr.sc. Darko Prebežac) uspješno brani 2009. godine nakon odslušanog doktorskog studija.
Od 2003. godine Josip je zaposlen na Katedri za turizam Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Nakon izbora u docenta 2011. godine postaje nositelj kolegija „Istraživanje turističkih tržišta“ i „Promocija u turizmu“ na preddiplomskom/diplomskom studiju. Nositelj kolegija "Metode istraživanja u turizmu" na SPDS-u Menadžment turizma postaje 2013. godine. Sunositelj kolegija "Metodologija znanstvenog rada" na Doktorskom studiju Ekonomija i globalna sigurnost je od 2019. godine, a nositelj kolegija „Modeliranje strukturnih jednadžbi“ na doktorskim studijima na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci od 2020. godine. Apsolvirao je dvosemestralni program edukacije za razvijanje kompetencija visokoškolskih nastavnika u organizaciji Ekonomskog i Filozofskog fakulteta - Zagrebu.
Za Pročelnika Katedre za turizam EFZG biran je u tri mandatna razdoblja - 2016. - 2018., 2018. - 2020., te 2020. - 2022.. Izabran je u zvanje izvanrednog profesora 2017. godine. Pored rada na EFZG, od 2018. godine zaposlen je i kao viši znanstveni suradnik na Institutu za turizam – Zagreb. Član je Savjeta za znanost EFZG te zamjenik Predsjednice Odbora za poslijediplomske sveučilišne doktorske studije EFZG. Bio je član posebne radne skupine Predsjednice Republike Hrvatske za identitet i brendiranje RH.
Dobitnik je brojnih domaćih i međunarodnih nagrada za svoj znanstveni rad. Godišnju nagradu Društva sveučilišnih nastavnika i drugih znanstvenika u Zagrebu dobiva 2009. godine. Nagradu „Mijo Mirković“ EFZG za izvrsnost u znanstvenom radu dobiva tri puta (2011., 2013., 2018.). Kao najmlađi Laureat u kategoriji Godišnje nagrade u društvenim znanostima, Državnu nagradu za znanost od Hrvatskog sabora dobiva 2012. godine. Prvu nagradu međunarodnog izdavača Emerald Group Publishing Ltd., najvećeg izdavača znanstvenih časopisa iz područja menadžmenta i međunarodnog poslovanja, u suradnji s EuroMed Research Business Institute (EMRBI), dobiva za najbolji znanstveni rad u 2012./2013. godini (u koautorstvu sa T. Hernausom, 2013.). Priznanje EFZG za poseban doprinos znanstvenoj produktivnosti Fakulteta dobiva 2017. godine. Godišnju nagradu EFZG za najbolji znanstveno-istraživački rad dobiva 2018. godine. Prema hrvatskoj znanstvenoj bibliografiji (https://bib.irb.hr), posljednjih godina jedan je of najproduktivnijih istraživača u području ekonomije (#3/1600+, 2019.), i najproduktivniji istraživač u području turizma.
Pored radova u hrvatskim časopisima i zbornicima međunarodnih skupova, Josip je objavio brojne radove u vodećim svjetskim časopisima iz područja menadžmenta, marketinga i ekonomike turizma (npr. Annals of Tourism Research, Tourism Management, Current Issues in Tourism, International Journal of Tourism Research, Journal of Travel & Tourism Marketing, Tourism Economics) te iz područja upravljanja kvalitetom (Total Quality Management & Business Excellence, Managing Service Quality, Expert Systems with Applications). Jedan od radova uvršten je među 25 najčitanijih radova iz područja poslovne ekonomije u bazi SCOPUS, koja je najveća citatna baza i baza abstrakata koja pokriva preko 18,000 recenziranih časopisa (#25, 1. kvartal 2011.). Sudjelovao je i u izradi brojnih ekspertnih studija za renomirana hrvatska poduzeća iz domene turizma i putovanja.
Fokus njegovog profesionalnog i istraživačkog interesa usmjeren je na Upravljanje kvalitetom u turizmu i uslužnim djelatnostima, Marketinški menadžment i tržišnu komunikaciju u turizmu, Održivost turizma, Ekonomiku turizma, Suvremene trendove u istraživanju tržišta, te Metode istraživanja u marketingu, menadžmentu i turizmu.
Od 2020. godine je glavni urednik časopisa Tourism: An International Interdisciplinary Journal, drugog najstarijeg časopisa iz područja turizma na svijetu (izdavač: Institut za turizam i Hrvatska turistička zajednica - HTZ). Urednik (associate editor) je časopisa Tourism Management Perspectives (izdavač: Elsevier), te časopisa Poslovna Izvrsnost - Business Excellence (izdavač: EFZG) od 2019. godine. Član je uredništva nekoliko časopisa (Acta Turistica, Croatian Economic Survey, Ekonomski Pregled, Tourism and Hospitality Management, Croatian Review of Economic, Business and Social Statistics, i Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu), te je recenzirao radove za većinu vodećih časopisa s područja turizma.
Josip aktivno vlada engleskim, njemačkim i francuskim jezikom.
----------------------------------------------
Osobni podaci:
Josip Mikulić, rođen 17.01.1979. u Širokom Brijegu.
Radno iskustvo: