Current abstracts / Sažeci posljednjeg broja

Volume 36/2024, No 2 , pp. 109-199

113-114
Editorial
Uvodnik



115-142
Marta Šveb Dragija
Sunčana Franić

TITLE: Eudaimonic tourism: Ensuring sustainability through the design of meaningful tourism experiences
ABSTRACT: Eudaimonic tourism, as a new concept, has already shown its value in ensuring the sustainability of tourism by providing meaningful, emotion-driven experiences for visitors. Due to a lack of knowledge on how to design eudaimonic tourist experiences to prompt eudaimonic well-being and what role emotions play in this process, this study systematically explores and synthesizes the literature on eudaimonic tourism using the PRISMA protocol to answer two research questions: 1. What design cues can be used to design eudaimonic tourism experiences to prompt eudaimonic well-being, and 2. What is the role of specific emotions in such experiences? The findings indicate that eudaimonic tourism can enrich visitors' lives while ensuring the destination's sustainability. Tourist destinations should provide meaningful experiences that stimulate mixed emotions and offer ample opportunities for social interactions, altruism, and pro-environmental behavior. This study is the first to analyze the literature that specifically focuses on the emerging concept of eudaimonic tourism and how it relates to the sustainability of tourism experiences.
KEY WORDS: eudaimonic tourism, well-being, sustainable tourism, experience design, emotions

NASLOV: Eudaimonski turizam: Osiguravanje održivosti oblikovanjem smislenih turističkih iskustava 
SAŽETAK: Eudaimonski turizam, kao novi koncept, već je pokazao svoju vrijednost u osiguravanju održivosti turizma pružanjem smislenih, emotivnih iskustava za posjetitelje. Uslijed nedostatka znanja o načinima osmišljavanja eudaimonskih turističkih iskustava koja bi potaknula eudaimonsko blagostanje i o ulozi osjećaja u ovom procesu, ovim se istraživanjem sustavno proučava i sintetizira literatura o eudaimonskom turizmu koristeći PRISMA protokol kako bi se odgovorilo na dva istraživačka pitanja: 1. Koji se osmišljeni signali i znakovi mogu koristiti za dizajniranje eudaimonskih turističkih iskustava kako bi se potaknulo eudaimonsko blagostanje, i 2. Koja je uloga specifičnih emocija u takvim iskustvima? Rezultati pokazuju da eudaimonski turizam može obogatiti živote posjetitelja i istodobno osigurati održivost odredišta. Turističke destinacije trebale bi pružiti smislena iskustva koja potiču mješovite osjećaje i pružiti brojne mogućnosti za društvene interakcije, altruizam i ekološki održivo ponašanje. Ovo je prvo istraživanje koje analizira literaturu koja se specifično fokusira na novi koncept eudaimonskog turizma i njegovu povezanost s održivošću turističkih iskustava.
KLJUČNE RIJEČI:  eudaimonski turizam, blagostanje, održivi turizam, dizajniranje iskustava, emocije


143-175
Esmeralda Marić
TITLE: Do hotel quality signals reflect in their prices? Evidence from Bosnia and Herzegovina
ABSTRACT: This study investigates the impact of quality signaling factors, such as online guest ratings, sustainability labels, free cancellation policies, and star ratings, alongside the effect of destination on room rates in hotels from the Federation of Bosnia and Herzegovina. The study employs a hedonic pricing model, emphasizing its specificities and potential risks inherent to the context of developing countries, primarily focusing on the presence of imperfect information conditions. According to the findings, room rates exhibit significant differences across distinct destinations within the region and among various hotel categories represented by star ratings. Furthermore, the results indicate that the sustainability label increases room rates significantly, as does the online guest rating for a particular location. Conversely, free cancellation policies and other online guest ratings do not influence pricing. This research could potentially point to pricing errors or unrealistic expectations, which all align with the notion of imperfect information conditions.
KEY WORDS: hedonic pricing, hospitality industry, electronic word of mouth (e-WOM), service quality

NASLOV: Odražavaju li se znakovi kvalitete hotela u njihovim cijenama? Primjer Bosne i Hercegovine
SAŽETAK: Ovo istraživanje propituje utjecaj čimbenika koji ukazuju na kvalitetu, kao što su mrežno ocjenjivanje gostiju, oznake održivosti, mogućnosti besplatnog otkazivanja i kategorizacije zvjezdicama, uz učinak destinacije na ocjene soba u hotelima u Federaciji Bosne i Hercegovine. Korištenjem hedoničkog cjenovnog modela koji ističe posebnosti i potencijalne opasnosti svojstvene za zemlje u razvoju težište ovog istraživanja je prvenstveno na prisutnosti nesavršenih uvjeta informiranja. Prema rezultatima istraživanja cijene hotela odražavaju značajne razlike u različitim destinacijama u zemlji i među raznim kategorijama hotela koji su klasificirani zvjezdicama. Oni također ukazuju na to da cijenu hotela u pojedinoj destinaciji znatno povećava oznaka održivosti kao i mrežno ocjenjivanje. Nasuprot tomu, mogućnosti besplatnog otkazivanja i drugih mrežnih ocjenjivanja gostiju ne utječu na cijene. Ovo istraživanje moglo bi ukazati na pogreške kod određivanja cijena ili na nerealistična očekivanja, što je u skladu s predodžbom o uvjetima nepotpunih informacija.
KLJUČNE RIJEČI: hedonički cjenovni model, ugostiteljstvo, elektronska predaja (e-WOM), kvaliteta usluge


177-199
Srividya Iyengar
TITLE: Attaining guest satisfaction and loyalty through influence of employee engagement on business performace: Case of five-star hotels in South India
ABSTRACT: The major goal of this study is to analyse and comprehend the linkages between employee engagement, service quality, and business performance at luxury hotels throughout South India. The approach used in this study included a sample of 350 respondents from various premium hotels. This study uses quantitative research methodologies - the Correlation Regression analysis. This study's target audience consisted of clients and staff of South Indian premium hotels. The findings reveal that staff engagement and service quality have a considerable beneficial impact on the commercial success of South India's luxury hotel businesses. The practical implications show that investments in employee engagement programs have a direct impact on service quality and start a chain reaction that improves corporate success. The novelty and worth of this study results are the actionable insights that it may provide to improve staff engagement initiatives, service quality, and company success in South India’s luxury hotels.
KEY WORDS: employee engagement, business performance, service quality, luxury hotel industry


NASLOV: Postizanje zadovoljstva i lojalnosti gosta utjecanjem angažmana zaposlenika na poslovne rezultate: Primjer hotela s pet zvjezdica u južnoj Indiji
ABSTRACT: Glavni cilj ove studije je analizirati i razumjeti poveznice između angažmana zaposlenika, kvalitete usluga i poslovnih rezultata u luksuznim hotelima diljem južne Indije. U istraživanje je bio uključeno 350 ispitanika, a koristile su se kvalitativne metode (korelacijsko-regresijska analiza). Ciljana pubika se sastojala od klijenata i osoblja luksuznih hotela u južnoj Indiji. Dobiveni rezultati su otkrili da angažman osoblja i kvaliteta usluga imaju znatno povoljniji utjecaj na komercijalni uspjeh u poslovima luksuznih hotela južne Indije. Praktične implikacije ukazuju na činjenicu da investiranje u programe osposobljavanja zaposlenika izravno utječe na kvalitetu usluga te potiče lančane reakcije koje poboljšavaju uspjeh tvrtki. Ono što je novo i vrijedno u rezultatima ove studije su djelotvorni uvidi koje bi ona mogla pružiti u cilju poboljšanja inicijativa za angažman osoblja, kvalitete usluga i uspjeha luksuznih hotela na jugu Indije.
KLJUČNE RIJEČI: angažman zaposlenika, poslovni rezultati, kvaliteta usluga, industrija luksuznih hotela blagovanja