Predavač: Prof.dr.sc. Lorena Škuflić
Opis kolegija
Kolegij započinje predavanjem u kojem se studente upoznaje s teorijskim osnovama industrijske organizacije prema različitim ekonomskim školama, kao i s teorijom konkurentnosti. Razumijevanje pojma konkurentnosti ključno je za razvoj poduzeća i definiranje njegove strategije prilikom određivanja cijene, odabira kvalitete proizvoda, donošenje odluke o ulasku na tržište, visini izdataka za istraživanje i razvoj, kao i oglašavanje, te stjecanja visoke razine konkurentnosti. Teme koje se analiziraju uključuju horizontalna spajanja, vertikalna spajanja, koncerne, kartele, cjenovnu diskriminaciju. Ovaj kolegij ima za cilj da studenti steknu znanja o analizama tržišta i konkurencije na tom tržištu, te kako i na koji način se poduzeća natječu, koliko je jaka konkurenciju i na koji način se može utjecati na jačinu te konkurencije. Kakav je utjecaj konkurencije na performanse industrije, pojedino poduzeće i potrošača. Kroz čitav kolegij naučeno se nastoji povezati primjerima iz realnog sektora u zemlji i inozemstvu.
Ciljevi učenja
- stjecanje teorijskog znanja iz područja industrijske ekonomije
- razvijanje analitičkog načina razmišljanja potrebnog za razumijevanje industrijskih struktura i ponašanja poduzeća
- kritički pristup vrednovanja ishoda različitih tržišnih struktura na ekonomske jedinice i strukturu gospodarstva
- razumijevanje konkurencije i posljedica tržišne moći na pojedinu industriju
- shvaćanje mogućnosti i ograničenja utjecaja nositelja ekonomske politike na pojedinu industrijsku granu u suvremenom globaliziranom gospodarstvu
Ishodi učenja
- uspješno savladavanje terminologije i naprednih teorijskih znanja iz područja industrijske ekonomije i politike
- znati primijeniti mikroekonomsku analizu na sektorsku ekonomiju
- moći evaluirati doprinos teorijskog znanja na shvaćanje i objašnjavanje industrijske strukture pojedinog gospodarstva
- uspješno analizirati utjecaj ključnih varijabli iz okruženja na poslovnu perspektivu poduzeća, industrije u kojoj djeluje i cjelokupnog gospodarstva
- znati primijeniti stečena znanja i vještine za definiranje i rješavanje stvarnih problema u različitim djelatnostima gospodarstva
- donositi kvalitetne i argumentirane poslovne odluke
Oblici nastave
- predavanja
- seminari i radionice
- analize slučajeva
- samostalni zadaci