Predavač: prof.dr.sc. Jurica Pavičić
Opis kolegija: Koncept i sadržaj strategije marketinga za poduzeća koja posluju na tržištu poslovne potrošnje. Upravljanje procesom strateškog marketinškog plana na razini SPJ(strateške poslovne jedinice). Analiza vanjskih čimbenika za svaku SPJ: analiza kupaca, konkurencije, tržišta i okružja. Primjena modela «pet snaga» M.Portera u analizi konkurentnosti i profitabilnosti tržišta, te određivanje ključnih čimbenika uspjeha. Analiza unutarnjih čimbenika za svaku SPJ: analiza profitabilnosti, krivulja iskustva, portfolio analize,te analize zadovoljstva potrošača(lojalnosti).Sumarna SWOT analiza odnosno identifikacija snaga i slabosti poduzeća te povoljnih prilika i prijetnji na tržištu. Identifikacija održivih konkurentskih prednosti te na osnovu toga izbor odgovarajuće strategije marketinga,od kojih: tri generičke strategije M. Portera, strategije segmentacije, diferencijacije i pozicioniranja, strategije marketinga usmjerene na uspostavljanje odnosa s kupcima, strategije na tržištu rasta, strategije na zrelom tržištu i tržištu koje opada, strategije vertikalne integracije i diverzifikacije te strategije instrumenata poslovnog marketinga. Planiranje, implementacija i kontrola strategije mar¬ketinga te izbor metoda za vrednovanje strategija marketinga za poduzeća na tržištu poslovne potrošnje.