Osnovni podaci | |
Naziv kolegija: | Međunarodna i domaća tržišta roba i usluga |
Bodovi | 5 |
Šifra kolegija: | 58577 |
Status kolegija: | izborni |
Godina i semestar studija: | 1. godina / I. semestar |
Web stranice kolegija: | - |
Katedra: | Katedra za trgovinu |
Nositelj kolegija: | Prof. dr. sc. Tonći Lazibat |
Izvođači kolegija: | Prof. dr. sc. Tonći Lazibat, Dr. sc. Ines Dužević |
Asistenti: | Dr. sc. Ines Dužević, Helena Miloloža, mag. oec. |
Vrsta studija: | Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije |
Smjer studija: | Trgovina |
Ukupno sati nastave: | 30 |
Jezik predavanja: | hrvatski |
Vrijeme održavanja nastave: | Satnica |
Nastavni ciljevi: | |
Značenje prostora odnosno prirodnih i socioekonomskih čimbenika proizvodnje i trgovine. Značenje spomenutih čimbenika u gospodarskoj valorizaciji i ukupnom razvoju svijeta i Hrvatske. Značaj strukturnih povijesnih, socioekonomskih, sociogeografskih, kulturnih i drugih promjena na suvremenu proizvodnju i trgovinu. Učešće tercijarnih djelatnosti, posebice prometa i turizma na svekoliki razvoj svijeta i posebice svijeta i Hrvatske. Položaj Hrvatske u svjetskoj trgovini (regionalna orijentacija i struktura trgovine). |
|
Program predmeta: | |
1. Ekonomsko-geografski faktori proizvodnje i trgovine. 2. Tržište poljoprivrednih roba. 3. Tržište roba iz rudarske i industrijske proizvodnje. 4. Tržište energetskih sirovina i izvora. 5. Tržište prometnih usluga. 6. Turistička tržišta svijeta. 7. Regionalni aspekt razvoja i značenje vanjske trgovine u svijetu. |
|
Nastavne metode: | |
predavanja, seminarska nastava, pisani radovi i rješavanje praktičnih zadataka, individualni rad. | |
Obavezna literatura: | |
Bilen, M. (2011), Tržišta proizvoda i usluga (5. izd.), Mikrorad, Zagreb. Bilen, M., Bučar, K. (2002), Ekonomska geografija Hrvatske, Školska knjiga, Zagreb. White, H.P., Senior, M.L. (1989), Transport Geography, Logman Scientific, Essex. |
|
Dodatna literatura: | |
Družić, I. (2004), Resursi hrvatskog gospodarstva, Politička kultura, Zagreb. |
|
Obaveze studenata: | |
Aktivno sudjelovanje u svim oblicima nastave. Praćenje i čitanje aktualne literature. Pisanje kritičkih osvrta na aktualne teme. Sudjelovanje u izradi različitih projekata. | |
Način ispitivanja/ocjenjivanja: | |
Konačna ocjena će se formirati na temelju provjera znanja putem pismenog i usmenog ispita. Različiti oblici provjere znanja tijekom pedagoškog rada čine 40% ocjene, konačni pismeni ispit 40% i usmeni ispit 20%. | |
Prijave ispita: | |
studomat | |
Uvjeti za upis predmeta: | |
- | |
Dodatne informacije: | |
- |