Ekonomski fakultet - Zagreb
POPIS SVEUČILIŠNIH SPECIJALISTIČKIH STUDIJA

Intervju - Barbara Pejnović

Barbara Pejnović, mr. pharm. univ. spec. oec.

Direktorica marketinga, Belupo d.d.
polaznica generacije 2009


"Poslijediplomski specijalistički studij „Marketinški menadžment“ na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu pružio mi je znanja iz više područja vezanih uz marketing."

Poštovana Barbara, čestitamo na Vašoj poziciji direktorice marketinga u poduzeću Belupo. Što je doprinijelo uspješnom razvoju Vaše karijere? Kakvu je ulogu u tome imala edukacija na Poslijediplomskom studiju Marketinški menadžment?
 
Zahvaljujem na čestitci. Obrazovanje kroz studij farmacije kao i interne i eksterne edukacije nakon završetka studija doprinijeli su razvoju moje karijere uz neprocjenjivo iskustvo rada u prodaji i marketingu u farmaceutskoj industriji. Posebno važnu ulogu imao je poslijediplomski specijalistički studij „Marketinški menadžment“ na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu budući da je mi pružio znanja iz više područja vezanih uz marketing.

Nalazite se u visoko reguliranoj industriji. Kako to utječe na Vaše marketinške aktivnosti i koliko Vas to ograničava?
 
Oglašavanje lijekova u farmaceutskoj industriji regulirano je Pravilnikom o načinu oglašavanja o lijekovima. Na lijekove se za razliku od proizvoda široke potrošnje i hrane ipak gleda posebno jer utječu direktno na ljudsko zdravlje i zbog toga su ograničenja oglašavanja rigoroznija. Nažalost, nama to kao proizvođaču, oglašivaču, dosta smanjuje prostor kreativnog oglašavanja za bezreceptne lijekove, dok je kod receptnih lijekova oglašavanje prema zdravstvenim radnicima dosta limitirano, a prema stanovništvu je oglašavanje receptnih lijekova zabranjeno.

Kako prilagođavate marketinšku strategiju Vašeg poduzeća trendovima koji se događaju na tržištu?
 
Farmaceutsko tržište je izazovno tržište i trendovi traže prilagodbu u cilju ispunjavanja kratkoročnih i dugoročnih ciljeva. Osluškujemo tržište, pratimo i radimo analize i istraživanja te na temelju svih parametara prilagođavamo po potrebi marketinške strategije. Belupo je prepoznatljiv po svojim velikim receptnim i bezreceptnim markama lijekova među liječnicima, ljekarnicima, poslovnim partnerima i pacijentima, tj. potrošačima. Za izgradnju tih marki, kao i za njihovo upravljanje uloženo je i ulaže se puno truda, vremena i novaca. Imidž marke je nešto što jako njegujemo i pazimo da ostane u istoj percepciji kod naših potrošača. 

S obzirom na trenutnu situaciju i pokušaj ulaska "novih igrača" u farmaceutsku industriju, koje je Vaše mišljenje o razvoju farmaceutske industrije u budućnosti, hoće li se dogoditi neke značajnije promjene?
 
Farmaceutska industrija ima visoki potencijal u budućnosti. Naša grana, zahvaljujući i razvoju tehnologija i medicine, pruža inovativnije i personalizirane lijekove u budućnosti, koji će našim pacijentima omogućiti bolje liječenje postojećih bolesti. Također životni vijek čovjeka se produljuje i za pretpostaviti je da će pacijenti, potrošači, očekivati sve bolju skrb i brža rješenja za određene zdravstvene tegobe i bolesti, a u cilju osiguranja što kvalitetnijeg i dužeg života.
 
U profesionalnom smislu, gdje se vidite za 10 godina i koje su Vaše poslovne ambicije?
 
Vidim se u farmaceutskoj industriji, u segmentu vezanom za marketing i prodaju lijekova. Nove tehnologije koje će omogućiti inovativnije lijekove, kao i trendovi koje će slijediti u budućnosti na farmaceutskom tržištu predstavljaju veliki izazov te vjerujem da će svima nama u branši donijeti i više posla i zadovoljstva u ostvarivanju budućih poslovnih ciljeva.