Obajvljena knjiga u izdanju Emeralda Renko, S; Knezevic, B (ur.) (2013), "Challenges for the Trade in Central and Southeast Europe"

Međunarodna izdavačka kuća Emerald Publishing u okviru serije "International Business and Management" upravo je objavila knjigu

Renko, S; Knezevic, B (ur.) (2013), "Challenges for the Trade in Central and Southeast Europe", Emerald Publishing


Knjiga obrađuje dinamičan i složen sektor distributivne trgovine na tržištima Srednje i Jugoistočne Europe gdje se nedavno dogodila velika gospodarska transformacija. Poglavlja u ovoj knjizi uključuju kvalitativne i kvantitativne istraživačke metode, a fokusiraju se na maloprodaju, veletrgovinu, odnose između maloprodavača i dobavljača, održivost, trgovačke marke, programe vjernosti, e-trgovinu i strategije maloprodaje. Ova knjiga daje uvid koji će maloprodavačima, veletrgovcima i logističkim poduzećima olakšati donošenje poslovnih odluka, a istražuje i makro teme koje razmatraju učinke trgovine na gospodarstvo u cjelini. Zato knjiga donosi vrijednost širokoj međunarodnoj čitalačkoj publici uključivo akademsku zajednicu, stručnjake iz prakse te donositelje političkih i strateških odluka.

Knjiga je proizišla iz međunarodne znanstvene konferencije koja se već četvrtu godinu zaredom održava u organizaciji Katedre za trgovinu Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a okuplja znanstvenike i stručnjake iz područja trgovine, poslovnog upravljanja i logistike. Više o konferenciji "Trade perspectives 2013">>>

Više o knjizi "Challenges for the Trade in Central and Southeast Europe" >>>




-------------------------------------------------------------


Emerald Publishing in the "International Business and Management" Series recently published the book:


Renko, S; Knezevic, B (ur.) (2013), "Challenges for the Trade in Central and Southeast Europe", Emerald Publishing


This volume focuses on Central and Southeast Europe, and explores the dynamic and complex area of distributive trade on markets which have recently undergone a huge transformation. Papers in the volume employ both quantitative and qualitative research methods, and focus on retailing, international trade, relationships between retailers and suppliers, sustainability, private brands, loyalty programs, e-commerce and retailing strategies. Challenges For Trade in Central and Southeast Europe offers insights that will assist retailers, wholesalers and logistics companies in their decision making, as well as exploring macro topics that consider the effects of trade on the economy as a whole. There is much of value for a broad international readership, including academics, practitioners and policy-makers.


The book is the output of the International Scientific Conference "Trade Perspectives" held annauly at Faculty of Economics and Business Zagreb.

Detailed information on the book "Challenges for the Trade in Central and Southeast Europe">>>