Knjiga Međunarodni menadžment doc. dr. sc. Najle Podrug

Objavljena nova knjiga "MEĐUNARODNI MENADŽMENT"

U izdanju Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Sarajevu izašla je iz nova knjiga autorica prof. dr. sc. Zijade Rahimić i doc. dr. sc. Najle Podrug pod naslovom Međunarodni menadžment.
 
Knjiga će se koristiti kao obvezna literatura za kolegij Međunarodni menadžment na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Sarajevu te kao dodatna literatura  za kolegij Menadžment u globalnom okruženju na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Sarajevu.
 
 
Kratki prikaz knjige
Knjiga Međunarodni menadžment sadrži osam poglavlja i četiri integrativna slučaja. Prvi dio knjige pod nazivom Kontekst međunarodnog menadžmenta obuhvaća četiri poglavlja, a ona su redom: Globalizacija i međunarodni menadžment; Proces internacionalizacije i međunarodno poduzeće; Okolina međunarodnog menadžmenta i Važnost nacionalne kulture u međunarodnom menadžmentu. Nakon četiri poglavlja predstavljena su dva integrativna slučaja sa pitanjima za diskusiju. Drugi dio knjige pod nazivom Funkcije međunarodnog menadžmenta sadrži sljedeća četiri poglavlja: Međunarodni strateški menadžment; Međunarodni menadžment ljudskih potencijala; Izazovi organiziranja i kontrole u međunarodnom menadžmentu te Vodstvo i etički izazovi međunarodnog menadžmeta. Također nakon četiri poglavlja predstavljena su dva integrativna slučaja sa pitanjima za diskusiju.
 
U prvom poglavlju se definira globalizacija, karakteristike procesa globalizacije, uzroci i barijere globalizacije, njezine prednosti i nedostaci kako bi se potom utvrdile posljedice globalizacije relevantne za disciplinu međunarodnog menadžmenta. Polazeći od činjenice da je danas poslovanje izloženo djelovanju različitih kultura, praksi i stilova menadžmenta u različitim državama, u drugom poglavlju se opisuje proces internacionalizacije i različiti modaliteti mjerenja stupnja internacionalizacije. Uz to, obrađuje se problematika međunarodnog poduzeća kao subjekta internacionalizacije, odnosno objekta discipline međunarodnog menadžmenta.
 
U međunarodnom poslovanju, osim stalnog praćenja pravne, kulturološke, ekonomske, političke i tehnološke okoline zemalja u kojima posluje poduzeće, menadžeri moraju pratiti zbivanja i u drugim zemljama. Stoga je okolina međunarodnog menadžmenta zapravo kumulativ dimenzija okolina svih zemalja u kojima posluje poduzeće, zatim globalne okoline i dimenzija okolina ostalih zemalja u kojima poduzeće ne posluje, a koje mogu potencijalno utjecati. U trećem poglavlju su prikazane ekonomske, političke, pravne i tehnološke dimenzije međunarodne okoline. U četvrtom poglavlju je analizirana važnost kulturoloških razlika u svakodnevnom poslovanju. Analiziran je utjecaj kulturoloških vrijednosti i dimenzija nacionalne kulture na menadžment, organizaciju i poslovne rezultate.
 
Budući da države koje su prije bile zatvorene za inozemna poduzeća danas otvaraju svoja tržišta, a ambiciozna poduzeća usmjerena rastu užurbano grade snažnije konkurentske pozicije na tržištima sve većeg broja zemalja, peto poglavlje skreće pozornost na strateške opcije za poduzeća koja se šire izvan domaćih granica i natječu se na tržištima velikog broja zemalja. Pored toga, razmatra se i pozicija lokalnih poduzeća u odnosu na proaktivna inozemna poduzeća koja pokušavaju ući na njihovo tržište. Menadžment ljudskih potencijala u međunarodnim poduzećima se također suočava s brojnim izazovima. Stoga je u šestom poglavlju najprije definirana disciplina međunarodnog menadžmenta ljudskih potencijala te strateški međunarodni menadžment ljudskih potencijala, a u nastavku su opisane specifičnosti izabranih aktivnosti međunarodnog menadžmenta ljudskih potencijala te fenomen ekspatrijatizma.  
 
U sedmom poglavlju se analiziraju relevantni faktori dizajniranja organizacije u međunarodnoj okolini, organizacijske konfiguracije prema različitim stupnjevima internacionalizacije te evolucijske teorije organizacije međunarodnih poduzeća. U zadnjem dijelu sedmog poglavlja opisana je kompleksnost kontrolne funkcije u međunarodnim poduzećima te su prikazani odabrani kontrolni mehanizmi. U osmom poglavlju su prikazani ključni aspekti efektivnog vodstva za međunarodna poduzeća. Potom su opisani brojni primjeri društveno odgovornog ponašanja u međunarodnoj poslovnoj praksi kao i primjeri društveno neodgovornog ponašanja odnosno etičkih dilema. Zaključno su prikazani temeljni aspekti međukulturološke komunikacije i pregovaranja.