Vijesti i događanja

GOSTUJUĆA PREDAVANJA NA KOLEGIJU MARKETING U KULTURI, UMJETNOSTI I ZABAVI (26.01.2024.)

U sklopu novog izbornog kolegija Marketing u kulturi umjetnosti i zabavi (kod prof. dr. sc. Đurđane Ozretić Došen i doc. dr. sc. Tanje Komarac) održana su gostujuća predavanja stručnjaka iz prakse.

Prvo gostujuće predavanje iz područja kulture, održali su stručnjaci iz Muzeja za umjetnost i obrt Zagreb. Ravnatelj muzeja Sanjin Mihelić upoznao je studente s MUO-om kao institucijom koja je trenutno u obnovi i izazovima rada za vrijeme obnove muzeja. Nakon toga, predavanje je nastavila Andrea Gerenčer, voditeljice odnosa s javnošću koja je prikazala izazove integrirane marketinške komunikacije na razini muzeja. Na kraju predavanja, Marija Jurkić Flis, stručna suradnice u marketingu i kustosica muzeja detaljnije je prikazala marketinško planiranje aktivnosti MUO-a za konkretnu izložbu „Šezdesete u Hrvatskoj - mit i stvarnost“ na kojoj je sudjelovao i Ekonomski fakultet kao akademski partner izložbe.

Drugo gostujuće predavanje iz područja zabave održao je Ivan Marković, voditelj stranice Zagrebački događaji. Kolega Marković (Alumni Ekonomskog fakulteta, studija Digitalni marketing) ispričao je kako je došao na ideju pokretanja Zagrebački događaji koja će na jednom mjestu nuditi informacije o zabavnim događajima u Zagrebu. Također, pokazao je glavne aktivnosti i izazove u okviru vođenja Instagram stranice, kreiranja autentičnog sadržaja i postizanja interakcije na stranici koju prati više od 25000 pratitelja.




GOSTUJUĆA PREDAVANJA NA KOLEGIJU MOBILNI MARKETING (15.1.2024.)

U sklopu izbornog kolegija Mobilni marketing (kod doc. dr. sc. Tanje Komarac) tijekom zimskog semestra održana su dva gostujuća predavanja stručnjaka iz prakse.

Prvo gostujuće predavanje je održao Sebastijan Gradinščak, mag. oec. Junior Digital Sales Specialist u poduzeću Telemach Hrvatska d.o.o. Kolega Gradinščak je govorio o primjeni mobilnog marketinga u Telemachu. Dodatno, pokazao je kako je kroz istraživanje za diplomski rad o mobilnim aplikacijama za lojalnost povezao teoriju i praksu kolegija. Na kraju predavanja studenti su dobili uvid u mogućnosti obavljanja stručne prakse u Telemachu.

Dugo gostujuće predavanje na kolegiju održao je Mario Vori, mag. oec. Senior Digital Marketing Specialist u poduzeću Salvus d.o.o. Kolega Vori je prezentirao specifičnosti digitalnog marketinga u farmaceutskoj industriji koje stvaraju velike izazove stručnjacima koji se bave ovim dinamičnim područjem. Dodatno, prikazao je kako je kroz istraživanje za diplomski rad povezao saznanja iz prakse sa znanjima dobivenim na studiju te pružio novi uvid u digitalni marketing u farmaceutskoj industriji.

Oba gosta predavača su Aluminiji Specijalističkog diplomskog stručnog studija Digitalni marketing Ekonomskog fakulteta - Zagreb.




GOSTOVANJE PROFESORICE SINČIĆ ĆORIĆ NA SAUDER SCHOOL OF BUSINESS, UNIVERSITY OF BRITISH COLOMBIA
 
Prof. dr. sc. Dubravka Sinčić Ćorić je u vremenu od 6. do 17. veljače 2023. godine u sklopu programa „Visiting Professor“ gostovala na prestižnom sveučilištu University of British Colombia, Sauder School of Business u Vancouveru, koji je prema svjetskim rangiranjima redovito na ljestvici najboljih sveučilišta u svijetu. U sklopu svog gostovanja na UBC-u profesorica Sinčić Ćorić je održala impresivno interaktivno predavanje, na temu „Family Business Marketing and Branding“, koje je pobudilo veliki interes studenata na UBC-u te rezultiralo zanimljivim diskusijama. Predavanje je održano u okviru kolegija Managing Family Business, čija je nositeljica profesorica Mia Raynard, PhD.  
Suradnice, asistentice Lucija Mihotić i Magdalena Winkler, koje su u sklopu svog doktorskog studija na Vienna University of Economics and Business (WU) trenutno na istraživačkom boravku na UBC-u, Sauder School of Business, su također prisustvovale predavanju profesorice Sinčić Ćorić.

Prof. dr. sc. Dubravka Sinčić Ćorić
Foto: Sauder School of Business, University of British Colombia

Prof. dr. sc. Dubravka Sinčić Ćorić ("Visiting Professor"), Lucija Mihotić, mag. oec. & MSc. Magdalena Winkler (visiting PhD students, WU Vienna), Assistant Professor Mia Raynard, PhD ("Host Professor")
GOSTOVANJE ANDREE JELONJIĆ IZ DM-a NA KOLEGIJU MOBILNI MARKETING

U sklopu gostujućih predavanja stručnjaka iz prakse na kolegiju Mobilni marketing (kod doc. dr. sc. Tanje Komarac) gostovala je Andrea Jelonjić, mag. oec. Kolegica Jelonjić (alumni smjera Marketing Ekonomskog fakulteta - Zagreb) trenutno je na poziciji Marketing Associate u poduzeću dm drogerie markt.
Studentima stručnog studija Digitalni marketing prikazala je aktivnosti mobilnog marketinga usmjerene na mobilnu aplikaciju Moj dmApp. S obzirom na rastuću popularnost live shoppinga pokazala je proces planiranja i izvedbe marketinških aktivnosti za izrazito uspješnu mobilnu uslugu dmLive shopping. Emisija se emitira uživo putem Moj dm aplikacije svaki drugi četvrtak u 18 sati te ugošćuje stručnjake koji predstavljaju različite marke dostupne u dm prodavaonicama i online shopu. U sklopu predavanja studenti su sudjelovali u vježbi gdje su mogli osmisliti ideju za sljedeći dmLive shopping te dobiti povratnu informaciju od kolegice Jelonjić.

GOSTOVANJE ANJE BAŠIĆ IZ TEVE NA KOLEGIJU MOBILNI MARKETING (17.11.2022.)

Pozvano predavanje na kolegiju Mobilni marketing (kod doc. dr. sc. Tanje Komarac) održala je Anja Bašić, mag. oec. stručnjak za marketinšku automatizaciju u Tevi. Kolegica Bašić (Alumni EFZG-a, smjera Marketing) studentima je stručnog studija Digitalni marketing predstavila aktivnosti, potrebna znanja i vještine koje treba imati stručnjak za marketinšku automatizacije. Prikazala je stvarne primjere marketinške automatizacije iz poduzeća Teva. Također, vlastitim je primjerom i iskustvom rada u praksi istaknula iznimnu važnost svakodnevnog učenja i cjeloživotnog obrazovanja u dinamičnom području digitalnog marketinga.
Dodatno, pozvala je studente da se prijave za stručnu praksu u Tevi.



 
ODRŽANE DVIJE RADIONICE O IZRADI DIPLOMSKOG RADA

Od 7. do 9. veljače 2022. godine održane su dvije interaktivne radionice o izradi diplomskog rada, za studente integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija te za studente stručnog diplomskog studija Digitalni marketing. Na radionicama su studenti mogli dobiti više informacija o procesu pisanja diplomskog rada s naglaskom na proces prijave, akademsko pisanje, pretraživanje baza podataka korištenjem knjižničnih resursa, pisanje pregleda literature i izabranih vrsta istraživanja. Radionice su vodile izv. prof. dr. sc. Sandra Horvat, izv. prof. dr. sc. Morana Fudurić i dr. sc. Tanja Komarac (s Katedre za marketing).

Više informacija o radionici možete saznati na web stranici https://www.efzg.unizg.hr/radionica-diplomski.

Radionica diplomski 2022.jpg
 
Radionica diplomski 2022_DIGIMAR.jpg
 

ODRŽANA 11TH EMAC REGIONAL CONFERENCE 2020 NA EKONOMSKOM FAKULTETU - ZAGREB (22.9.2020.)

Ekonomski fakultet - Zagreb bio je domaćin 11th EMAC regional conference koja se održala od 16. do 19. rujna 2020. online putem Zoom aplikacije u organizaciji članova Katedre za marketing - doc.dr.sc. Morana Fudurićdoc.dr.sc. Sandra Horvatizv.prof.dr.sc. Vatroslav Škaredr.sc. Tanja Komarac i European Marketing Academy (EMAC).   
 
Ovogodišnja tema konferencije bila je "Challenging the status quo in marketing research" te je poseban fokus stavljen na teme vezane uz digitalni marketing i MarTech te mogućnost primjene novih metoda neuromarketinških i biometrijskih istraživanja. Uz prezentacije znanstvenih istraživanja iz svih područja marketinga, konferencija nudi niz atraktivnih predavanja i radionica poput Pre-conference Early Researcher Symposium (ERS) namijenjenog mlađim istraživačima na početku akademske karijere, četiri aktraktivna keynote predavanja koja su održali Edward C. Malthouse (Northwestern University) na temu  "The Customer Engagement Ecosystem: the Role of Big Data, Digital Environments and AI", Jonathan Copulsky (Northwestern University): "Marketing Technology: Rich Options, Tough Choices in a World of Digital Disruption", Joško Brakus (Leeds University Business School): "Consumer Responses to Dehumanization of Employees: The Role of Political Ideology" i Josipa Majić (ID Guardian): "Affective Computing: How Companies and Brands are Leveraging Insights" te Meet the Editors sesija kojoj su prisustvovali urednici uglednih regionalnih i svjetskih znanstvenih časopisa. 

Konferencija je sudionicima također ponudila mogućnost objave radova u posebnom izdanju Journal of Business Research (JBR), posebnom izdanju časopisa Market-Tržište te Zborniku konferencije (uz mogućnost indeksiranja u WOS). 

EMAC Regional konferencija tijekom godina ima sve izraženiji utjecaj na znanstvenu marketinšku zajednicu, a ove godine cilj je bio proširiti njen utjecaj i na stručnu zajednicu u Hrvatskoj i regiji. Ovogodišnja konferencija ujedno je i najveća EMAC Regional konferencija u povijesti, na kojoj je na ukupno 28 paralelnih sesija prisustvovalo 169 sudionika iz 36 zemalja.


 Foto: Ekonomski fakultet
USPJEŠAN NASTAVAK SURADNJE MICROSOFTA, ADACTE (BE-TERNE) I EKONOMSKOG FAKULTETA U ZAGREBU: PRIMJENA STRATEGIJE UPRAVLJANJA ODNOSIMA S KLIJENTIMA (CRM-A) U PRAKSI

ZAGREB, 16. lipnja 2020. - treću godinu za redom najbolje grupe na izbornom kolegiju „Upravljanje odnosima s klijentima (CRM)“ su u prostorima Adacte (Be-Terne) predstavile svoja rješenja. Riječ o zajedničkom projektu  Microsofta, Adacte (Be-Terne) i Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u kojem u okviru izbornog kolegija „Upravljanje odnosima s klijentima (CRM)“ studenti spajaju teorijska i praktična znanja, gdje tijekom 15 tjedana nastave rade na izradi strategije upravljanja odnosima s klijentima (CRM-a) i implementiraju je uz pomoć Microsoft Dynamics CRM-a. Ove godine su studenti mogli birati između dva poslovna slučaja craft pivovare i proizvođača/distributera namještaja. Adacta (Be-Terna) je operativno podržala provedbu projekta edukacijom o radu u Microsoft Dynamics CRM-u, a istu je provodio i stalno bio na raspolaganju studentima Goran Bogovac (Application Consultant ‑ Customer Engagement).
 
Tijekom izvođenja zadatka, studenti su bili podijeljeni u grupe do 3 sudionika. Od ukupno 11 grupa koje su sudjelovale na projektu, u finalnom izboru odabrane su tri grupe koje su predstavile svoja rješenja.
 
U završnicu su ušli sljedeći studenti:
  1. Željka Perić i Tin Tadić-Smojver,
  2. Petra Kerep,
  3. Nera Fržop, Davor Cota i Tin Rešetar.
Finalna CRM rješenja su slušali i studentima dali povratnu informaciju Igor Tasić (Regional Director - Microsoft Dynamics CRM), Ivna Juranić (HR Manager), Goran Bogovac (Application Consultant ‑ Customer Engagement), Iva Stipić (Marketing Assistant, koja je kao studentica sudjelovala u prvom izdanju ovog projekta) i izv. prof. dr. sc. Miroslav Mandić (nositelj izbornog kolegija „Upravljanje odnosima s klijentima (CRM)“.

Studenti su imali izvrsne prezentacije u kojima su prikazali konkretna rješenja problema odabranog poduzeća implementirajući strategiju upravljanja odnosima s klijentima (CRM-a) uz pomoć Microsoft Dynamics CRM-a. Svi sudionici su bili izrazito zadovoljni prezentiranim i dobivenim povratnim informacijama.  Zaključno se može reći da su studenti prezentirali zavidnu razinu znanja i podigli visoko ljestvicu za sljedeću generaciju studenata koja će sudjelovati u ovom projektu.


 Foto: Ekonomski fakultet
NOVI BROJ ZNANSTVENOG ČASOPISA MARKET-TRŽIŠTE (18.6.2020.)
 
Izašao je novi broj (Vol. 32, No. 1, 2020.) znanstvenog časopisa MARKET-TRŽIŠTE u izdanju Ekonomskog fakulteta - Katedre za marketing i CROMAR-a - Hrvatske udruge za marketing. Svih šest objavljenih znanstvenih radova dostupni su za čitanje u punom pristupu. Također, ako želite saznati detaljnije o časopisu i pretplatiti se, posjetite službenu stranicu časopisa MARKET-TRŽIŠTE.


 

ODRŽANA RADIONICA ZA IZRADU DIPLOMSKOG RADA

Od 13. do 24. veljače 2020. održana je Radionica za izradu diplomskog rada koja se izvodi kao izvannastavna aktivnost s ECTS bodovima. Cilj radionice je bio dodatno obrazovati studente i pripremiti ih za uspješnije savladavanje procesa oblikovanja i izrade diplomskog rada. Radionicu je pohađalo 48 polaznika s različitih smjerova; Marketinga, Menadžmenta, Menadžerske informatike i Financija. Voditeljice radionice su bile doc. dr. sc. Morana Fudurić, doc. dr. sc. Sandra Horvat i dr. sc. Tanja Komarac s Katedre za marketing.

Više informacija o radionici možete pročitati na web stranici.


Foto: Ekonomski fakultet

DR. SC. TANJA KOMARAC GOSTOVALA NA SVEUČILIŠTU U KLAGENFURTU (AAU) U SKLOPU ERASMUS+ PROGRAMA

U vremenu od 28. do 30. listopada 2019. godine dr. sc. Tanja Komarac je gostovala na Sveučilištu u Klagenfurtu (AAU) u sklopu akademske mobilnosti za nastavno osoblje Erasmus+ gdje je održala osam sati predavanja.
 
Za studente Master studija na kolegiju International Marketing kod prof. dr. sc. Ralfa Terluttera, održala je četiri sata predavanja (teme International Market Selection, Legal/Political, Economic and Socio-Cultural Environment, te Price and Distribution in International Marketing). Na izbornom kolegiju Research Seminar in Marketing (kod prof. Terluttera) studentima je predstavila dva vlastita znanstvena istraživanja s naglaskom na metodologiju istraživanja (kvalitativnog u odnosu na kvantitativna istraživanja). Dodatno, na kolegiju Global Business Communication kod dr. sc. Raja Sethie održala je interaktivnu radionicu pod naslovom Using social media for research. Studentima su prezentirane mogućnosti korištenja Determa (alata za praćenje i upravljanje društvenim medijima). Studenti su korištenjem Determa rješavali izabrani praktični problem s kojim se suočila marka British Airways na društvenim medijima u razdoblju mjesec dana.


Prof. dr. sc. Ralf Terlutter i dr. sc. Tanja Komarac
Foto: Ekonomski fakultet


Studenti AAU na Determ radionici
Foto: Ekonomski fakultet
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________

USPJEŠNO ODRŽANA RADIONICA O IZRADI DIPLOMSKOG RADA

U periodu od 3. lipnja do 17. lipnja 2019. godine na fakultetu je po prvi puta održana Radionica o izradi diplomskog rada namijenjena studentima diplomskog studija te viših godina integriranog studija smjera marketing i srodnih smjerova. Radionica koju su kreirale i izvele doc. dr. sc. Morana Fudurić, doc. dr. sc. Sandra Horvat i dr. sc. Tanja Komarac studentima je ponuđena kao izvannastavna aktivnost koja prema odluci Sveučilišta u Zagrebu nosi 2 ECTS boda.

Radionicu je pohađalo 25 studenata primarno smjera Marketing, ali i ostalih smjerova. Program se izvodio kroz 30 školskih sati i 30 sati samostalnog rada studenata.

Cilj programa je dodatno obrazovati studente i pripremiti ih za uspješnije savladavanje procesa oblikovanja i izrade diplomskog rada. Studentima se pojasnio proces akademskog pisanja, proces prijave, izrade i obrane diplomskog rada s naglaskom na područje marketinga i srodna područja. Tijekom programa studentima su pružena znanja vezana uz prikupljanje i analizu znanstvene i stručne literature, kao i provođenje primarnih kvalitativnih i kvantitativnih istraživanja, načine obrade i prezentacije prikupljenih primarnih podataka. Zadnjeg dana radionice studenti su prikazali naučeno kroz prezentiranje prijedloga vlastitih prijava ili nacrta istraživanja za potrebe diplomskog rada.  

Više informacija o radionici možete pročitati na www.efzg.unizg.hr/radionica-diplomski.


Foto: Ekonomski fakultet


Foto: Ekonomski fakultet
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________


NOVI BROJ ZNANSTVENOG ČASOPISA MARKET-TRŽIŠTE 
 
Izašao je novi broj (Vol. 31, No. 1, 2019.) znanstvenog časopisa MARKET-TRŽIŠTE u izdanju Ekonomskog fakulteta - Katedre za marketing i CROMAR-a - Hrvatske udruge za marketing. Svih šest objavljenih znanstvenih radova dostupni su za čitanje u punom pristupu. Također, ako želite saznati detaljnije o časopisu i pretplatiti se, posjetite službenu stranicu časopisa MARKET-TRŽIŠTE.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Department of marketing at Faculty of Economics & Business, University of Zagreb and CROMAR (Croatian Marketing Association) are pleased to invite you to the upcoming XXVI CROMAR Congress entitled “Looking forward! Marketing from past to future” taking place in Zagreb on 12th and 13th December 2019.

Please, find the information at https://cromar2019.net.efzg.hr/home.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
SVE VEĆA ULOGA ČLANOVA KATEDRE ZA MARKETING U PRESTIŽNOJ EUROPEAN MARKETING ACADEMY (EMAC)

European Marketing Academy (EMAC) potvrdila je reizbor prof. dr. sc. Đurđane Ozretić Došen na poziciju rizničara ove ugledne akademske zajednice marketinških znanstvenika za razdoblje lipanj 2019.- lipanj 2022. godine te je na osnovu prethodne formalne kandidature i završene procedure izbora među prijavljenim kandidatima odabrala Ekonomski fakultet-Zagreb za domaćina međunarodne konferencije EMAC Regional u rujnu 2020. Kandidatura i odabir našeg fakulteta rezultat su uspješne pripreme koju je odradio organizacijski odbor konferencije u sastavu dugogodišnjih i lojalnih članova EMAC-a: doc. dr. sc. Morane Fudurić, doc. dr. sc. Sandre Horvat, dr. sc. Tanje Komarac i izv. prof. dr. sc. Vatroslava Škare. EMAC Regional Conference 2020 - Challenging the status quo, predstavljat će vrijedni doprinos obilježavanju 100-godišnjice EFZG. Obje odluke donesene su na sastancima uprave (EMAC Steering Committee) i izvršnog odbora (EMAC Executive Committee) održanim 27. i 28. svibnja 2019. u okviru 48th EMAC Annual Conference na Sveučilištu u Hamburgu, Njemačka. 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

OTVORENE PRIJAVE NA RADIONICU O IZRADI DIPLOMSKOG RADA

Radionica o izradi diplomskog rada
 namijenjena je studentima 4. i 5. godine studija (primarno smjera Marketing, ali i ostalih srodnih smjerova) i organizirana je kao izvannastavna aktivnost s dodjeljenim ECTS bodovima. Program će se izvoditi kroz 30 školskih sati (i 30 sati samostalnog rada studenta), kroz razdoblje od dva tjedna

Cilj programa je dodatno obrazovati studente i pripremiti ih za uspješnije savladavanje procesa oblikovanja i izrade diplomskog rada. Studentima će se pojasniti proces akademskog pisanja te sam proces prijave, izrade i obrane diplomskog rada s naglaskom na područje marketinga i srodna područja. Tijekom programa studentima će se pružiti znanja vezana uz prikupljanje i analizu znanstvene i stručne literature, kao i provođenje primarnih istraživanja, načine obrade i prezentacije prikupljenih primarnih podataka.

Navedeni program kreirale su i izvode voditeljice programa doc. dr. sc. Morana Fudurić i doc. dr. sc. Sandra Horvat te dr. sc. Tanja Komarac.

Po uspješnom završetku radionice (izvannastavne aktivnosti) studenti dobivaju 2 ECTS boda. Više informacija o priznavanju ECTS bodova za izvannastavne aktivnosti mogu se naći na web stranicama Sveučilišta u Zagrebu.

Prijave na radionicu su otvorene od 3.5.2019. do 17.5.2019.

Više informacija o radionici


______________________________________________________________________________________________________________________________________________


BROWN BAG SEMINAR - IZLAGANJE DR. SC. TANJE KOMARAC

Izlaganje u sklopu Brown bag seminara 27. ožujka održala je dr. sc. Tanja Komarac s Katedre za marketing. Prezentirala je rad u nastajanju "Utjecaj obrazovno-zabavnih sadržaja na percipiranu autentičnost posjetiteljeva iskustva muzejom", a koji je napisan u koautorstvu s prof. dr. sc. Đurđanom Ozretić Došen.

Sažetak izlaganja:
Iskustveni marketing privlači sve veću pažnju u marketinškoj znanosti i u praksi. Tradicionalno, muzeji kao uslužne organizacije posjetiteljima su nudili pretežno obrazovno iskustvo. Posljednjih nekoliko godina rastući je naglasak na zabavnom iskustvu, na pojavi i uvođenju obrazovno-zabavnih sadržaja u kreiranju doživljaja (iskustva) u muzeju. Ciljevi rada su otkriti ulogu obrazovno-zabavnih sadržaja u muzejima te načine upravljanja ponudom obrazovno-zabavnih sadržaja. Nadalje, cilj je istražiti utjecaj varijable obrazovno-zabavni sadržaji na percipiranu autentičnost posjetiteljeva iskustva muzejom. Primijenjena je kvantitativna metodologija istraživanja. Na osnovu pregleda literature i prethodno provedenog kvalitativnog istraživanja oblikovan je i empirijski testiran model utjecaja obrazovno-zabavnih sadržaja na percipiranu autentičnost posjetiteljeva iskustva muzejom. Šest glavnih i šest pomoćnih hipoteza testirane su korištenjem konfirmatorne faktorske analize i modeliranjem strukturnih jednadžbi metodom parcijalnih najmanjih kvadrata. Rezultati istraživanja potvrdili su postojanje pozitivnog utjecaja obrazovno-zabavnih sadržaja na komponente percipirane autentičnosti posjetiteljeva iskustva muzejom. Ustanovljeno je da sve tri komponente percipirane autentičnosti posjetiteljeva iskustva (muzej, posjetitelj i materijali) pozitivno utječu na zadovoljstvo posjetitelja. Ograničenja istraživanja su vezana uz vrstu i veličinu uzorka te primjenu metode parcijalnih najmanjih kvadrata.


Foto: Ekonomski fakultet
 
Opis koncepta Brown bag seminara:

Brown bag seminar (BBS) predstavlja neformalnu radionicu u trajanju od sat vremena s ciljem prezentiranja istraživanja u različitim fazama izrade (ideje, zaokruženi teorijski okvir, provedena empirijska istraživanja, itd.), promicanja diskusije i stvaranja stimulativnog okruženja usmjerenog konstruktivnoj raspravi između izlagačice/-a i preostalih sudionika seminara. Osnovna ideja BBS-a jest stvoriti platformu na kojoj će, minimalno jednom mjesečno, zaposlenici EFZG-a dobiti priliku prezentirati ideje i članke na kojima rade u sklopu svog znanstveno-istraživačkog rada. Pozivamo vas da se odazovete i pomognete svojim konstruktivnim komentarima izlagačicama/-ima, te sami izložite teme na kojim trenutno radite, neobjavljene radove ili prezentirate istraživačke ideje o kojima razmišljate.​ Više o Brown bag seminarima.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

IZAZOVI UPRAVLJANJA MARKOM USLUGE - GOSTOVANJE ANDREJE DOBRE NA KOLEGIJU MARKETING USLUGA

Andreja Dobra, mag. oec., Executive Assistant to CEO u poduzeću A1 Hrvatska održala je gostujuće predavanje u četvrtak, 17. siječnja 2019. na kolegiju Marketing usluga, nositeljice  prof. dr. sc. Đ. Ozretić Došen.

U sklopu gostujućeg predavanja kolegica Dobra (alumni Ekonomskog fakulteta, smjera Marketing) izložila je kako poduzeće A1 upravlja markom usluga na hrvatskom tržištu, provodi međunarodni marketing usluga i nastupa na različitim tržištima (korištenjem strategija standardizacije i adaptacije) te kako pristupa procesu razvoja novih usluga.

Studenti su pokazali veliki interes za održano predavanje i znanje o telekomunikacijskoj industriji te su postavili brojna pitanja tijekom i nakon predavanja. 


Foto: Ekonomski fakultet
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

NOVI BROJ ZNANSTVENOG ČASOPISA MARKET-TRŽIŠTE 
 
Izašao je novi broj (Vol. 30, No. 2, 2018.) znanstvenog časopisa MARKET-TRŽIŠTE u izdanju Ekonomskog fakulteta - Katedre za marketing i CROMAR-a - Hrvatske udruge za marketing. Svih šest objavljenih znanstvenih radova dostupni su za čitanje u punom pristupu. Također, ako želite saznati detaljnije o časopisu i pretplatiti se, posjetite službenu stranicu časopisa MARKET-TRŽIŠTE.


______________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
REGIONALNI SUSRET KATEDRI ZA MARKETING

Na Ekonomskom fakultetu 14. prosinca 2018. održan je Regionalni susret Katedri za marketing koji je okupio preko 60 znanstvenika i nastavnika iz visokoobrazovnih institucija iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Makedonije, Hrvatske i Srbije. Tijekom susreta sudionici su predstavili svoj nastavno istraživački rad i razmijenili međusobna iskustva. Poseban naglasak je stavljen na mogućnosti regionalne suradnje za čije potrebe su posebno predavanje održale Suzana Karabaić, voditeljica Ureda za međunarodnu suradnju Ekonomskog fakulteta i Vesna Kotarski, voditeljica Centra za istraživanje, razvoj i transfer tehnologije, Ured za EU projekte, Sveučilište u Zagrebu.

U sklopu susreta održan je i panel posvećen razvoju karijere u marketingu gdje se razgovaralo o izazovima tržišta rada, osobito u kontekstu „nove“ generacije zaposlenika/potrošača te međunarodnog okruženja, usklađenosti studenata Marketinga s potrebama tržišta rada, očekivanjima od potencijalnih zaposlenika u marketingu, glavnim prednostima studenata Marketinga i sugestijama za unaprjeđenje nastavnoga procesa. Sudionici panela su bili Vlado Benić (Career centar), Marko Burčul (Booking.com), Bojan Kavaš (Atlantic Trade), Vanja Softa (Henkel) i Paulina Lučić (Ekonomski fakultet-Zagreb).

Osim navedenog formalnog dijela susret je zaključen neformalnim druženjem gdje su se svi sudionici okupili na zajedničkoj večeri.

Foto: Ekonomski fakultet
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
VAŽNOST MARKETINŠKIH TEORIJSKIH ZNANJA U PRAKSI, PRIMJER „SEGMENTACIJE TRŽIŠTA A1“ - GOSTUJUĆE PREDAVANJE ANDREJE DOBRA

Andreja Dobra, mag. oec. (Marketing Specialist, Mobile Segment Management) u A1 održala je gostujuće predavanje, u četvrtak, 6. prosinca 2018., na kolegiju Upravljanje markom, nositeljice prof. dr. sc. Đ. Ozretić Došen.

Kolegica Dobra (alumni Ekonomskog fakulteta, smjera Marketing) na predavanju je prezentirala kako poduzeće A1 uspješno primjenjuje marketinška znanja u procesu segmentacije tržišta. Također, pokazala je kako se odvijao proces osmišljavanja i kreiranja odabranih usluga poduzeća A1, te primjere najuspješnijih kampanji (poduzeća ViP, odnosno A1).

Tijekom i nakon predavanja, studenti su pokazali interes za temu predavanja kao i karijeru kolegice Dobra kao mlade marketinške stručnjakinje koja je u svega nekoliko godina izgradila uspješnu karijeru u marketingu tog poduzeću. Na kraju, studentima su podijeljeni prigodni pokloni iz poduzeća A1.


Foto: Ekonomski fakultet
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

AGILNI MARKETING I PROAKTIVNOST U ZAGREBAČKOJ BANCI - GOSTUJUĆE PREDAVANJE MR. SC. SANDRE NOVOSEL
Mr. sc. Sandra Novosel, Agile Manager i Agile Coach u Zagrebačkoj banci d.d. održala je gostujuće predavanje treću godinu zaredom, u četvrtak 29. studenog 2018., na kolegiju Marketing usluga, nositeljice  prof. dr. sc. Đ. Ozretić Došen. Predavanje je bilo posvećeno agilnom marketingu u poslovanju banke.  

Kolegica mr. sc. Novosel (alumni EFZG - smjera Marketing te znanstvenog PDS-a Teorija i politika marketinga) posjeduje bogato iskustvo koje seže u više od dva desetljeća rada u marketinškom menadžmentu u bankarstvu. Na predavanju je prezentirala pristup istraživanju tržišta u banci uz korištenje agilnog pristupa. Istaknula je važnost dobrog poznavanja teorijskih znanja (poput STP paradigme) koja se ponekad zanemaruju u praksi, a dokazano su neophodna. Navedeno je pokazala na konkretnom primjeru Zagrebačke banke d.d. i razvoju usluge Paket za mlade. Na kraju predavanja studenti su imali priliku postaviti pitanja te su nagrađeni prigodnim promotivnim poklonima vezanim uz Paket za mlade.

Gostujuća predavanja istaknutih stručnjaka i alumnija pokazuju stratešku opredijeljenost Ekonomskog fakulteta - Zagreb u jačanju povezanosti s praksom. U tom nastojanju istaknutu ulogu ima i Zagrebačka banka d.d. kao jedan od najznačajnijih partnera fakulteta.


Foto: Ekonomski fakultet

Foto: Ekonomski fakultet
 ​_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

ODRŽANO PREDAVANJE DOBRA STARA VREMENA: NOSTALGIJA U MARKETINGU

Posljednje u nizu predavanja u okviru suradnje Ekonomskog fakulteta, Katedre za marketing i Muzeja za umjetnost i obrt održano je u četvrtak, 27. rujna 2018. godine pod temom „Dobra stara vremena: nostalgija u marketingu“. Predavanje je održala doc. dr. sc. Sandra Horvat s Katedre za marketing koja je brojnu publiku vratila u prošlost kroz primjere zapaženih i uspješnih marketinških kampanji koje su koristile nostalgiju, sve od pedesetih godina prošlog stoljeća pa do danas.  Doc. dr. sc.  S. Horvat također je predstavila mogućnost primjene nostalgije u suvremenim marketinškim aktivnostima kao što su ponovno lansiranje ili isticanje proizvoda koji su bili uspješni u prošlosti (npr. Borosane, Silk Milk) ili retro ambalaže (npr. Domaćica), korištenjem poznatih ličnosti koje su najveću slavu imale u prošlosti (npr. Marilyn Monroe za Citroen DS3), ili razvojem promotivnih kampanja kojima se potrošače podsjeća na djetinjstvo („Sjeti se“ za SOS dječje selo). Više informacija o suradnji Ekonomskog fakulteta, Katedre za marketing i Muzeja za umjetnost i obrt možete pročitati na web stranici Katedre za marketing.


Foto: Vedran Benović 

Foto: Vedran Benović 
________________________________________________________________________________________________________________________________________________

POZIVNICA NA PREDAVANJE: "DOBRA STARA VREMENA: NOSTALGIJA U MARKETINGU" U OKVIRU SURADNJE EFZG-a i MUO-a



27.09. 2018. /19 sati

Predavanje uz izložbu „Šezdesete u Hrvatskoj - Mit i stvarnost“; Ekonomski fakultet Zagreb,
Doc. dr. sc. Sandra Horvat
Tema: „Dobra stara vremena“: nostalgija u marketingu.
Lokacija: Muzej za umjetnost i obrt


Ulaz na sva predavanja je besplatan.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________

VELIKI INTERES NA PREDAVANJU „JE LI MARKETING UMJETNOST ILI ZNANOST?“ U MUO

Jesenski ciklus predavanja posvećenih marketingu u sklopu suradnje Katedre za marketing Ekonomskog fakulteta i Muzeja za umjetnost i obrt započeo je zanimljivim interaktivnim predavanjem doc. dr. sc. Vatroslava Škare na temu „Je li marketing umjetnost ili znanost?“.

U traženju odgovora na ovo kompleksno pitanje doc. dr. sc. Škare se vratio u početke marketinga kao struke na Aveniju Madison u New York u 1950.-te godine te pokazao kako su zapravo prvi marketinški stručnjaci bili dominantno umjetnici. Priču o daljnjem razvoju marketinga sve do danas potkrijepio je brojnim uspješnim primjerima iz prakse i rezultatima znanstvenih istraživanja čime je pokazao kao je znanstvena podloga neprijeporno ishodište suvremenog marketinškog pristupa. Konačno, marketing se nipošto ne može smatrati samo umjetnošću ili samo znanošću, jer dobar marketinški stručnjak treba posjedovati interdisciplinarna znanja i vještine iz umjetnosti i iz znanosti. 

Interes publike kao i njihove reakcije tijekom i nakon predavanja pokazale su izrazitu zainteresiranost za odgovore koje marketing može ponuditi kako praksi, tako i akademskoj zajednici. Više informacija o suradnji možete pročitati na web stranici Katedre za marketing


Foto: Vedran Benović 

Foto: Vedran Benović 
________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Predavanja uz izložbu Šezdesete u Hrvatskoj: Mit i stvarnost nastavnika s Katedre za marketing u Muzeju za umjetnost i obrt u rujnu 

20.9. 2018. / 19 sati

Predavanje uz izložbu „Šezdesete u Hrvatskoj - Mit i stvarnost“; Ekonomski fakultet Zagreb,
Doc. dr.  sc. Vatroslav Škare
Tema: Je li marketing umjetnost ili znanost?
Lokacija: Muzej za umjetnost i obrt




27.09. 2018. /19 sati
Predavanje uz izložbu „Šezdesete u Hrvatskoj - Mit i stvarnost“; Ekonomski fakultet Zagreb,
Doc. dr. sc. Sandra Horvat
Tema: „Dobra stara vremena“: nostalgija u marketingu.
Lokacija: Muzej za umjetnost i obrt

Ulaz na sva predavanja je besplatan.


________________________________________________________________________________________________________________________________________________
NASTAVAK CIKLUSA PREDAVANJA U PARTNERSKOJ SURADNJI EFZG (KATEDRA ZA MARKETING) I MUZEJA ZA UMJETNOST I OBRT (IZLOŽBA „ŠEZDESETE U HRVATSKOJ - MIT I STVARNOST“)

U sklopu suradnje Ekonomskog fakulteta - Katedre za marketing i Muzeja za umjetnost i obrt na izložbi Šezdesete u Hrvatskoj - mit i stvarnost u muzeju je tijekom lipnja i srpnja održan ciklus predavanja kao dio aktivnosti popularizacije marketinga kao znanstvene discipline i profesionalne struke. Prvo predavanje 12. lipnja 2018. održala je prof. dr. sc. Đurđana Ozretić Došen pod nazivom Uloga marketinga usluga (muzeja) u ekonomiji doživljaja, dok je doc. dr. sc. Morana Fudurić 14. lipnja 2018. održala radionicu pod nazivom Inovativni pristupi financiranju svojih ideja, a dr. sc. Tanja Komarac 5. srpnja 2018. predavanje pod nazivom Mitovi i stvarnost: kako tehnologija mijenja naš pogled na muzeje.

Predavanjem posvećenom izazovima stvaranja doživljaja za korisnike koji u sve većoj mjeri traže atraktivnu i personaliziranu ponudu brojnih usluga (s naglaskom na usluge muzeja), radionicom u okviru koje je bilo moguće upoznati se s pravilnim pristupom sve popularnijem skupnom financiranju - crowdfundingu,, te predavanjem o novim mogućnostima koje tehnologije stvaraju za muzeje prof. dr. sc. Ozretić Došen, doc. dr. sc. Fudurić i dr. sc. Komarac izazvale su brojne pozitivne reakcije publike koja je posjetila događanja u Muzeju za umjetnost i obrt, čime su pridonijele osnaživanju imidža Katedre za marketing i Ekonomskoga fakulteta - Zagreb u široj javnosti. 

  

  
Foto: Vedran Benović i Katedra za marketing
________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

NOVI BROJ ZNANSTVENOG ČASOPISA MARKET-TRŽIŠTE 
 
Izašao je novi broj (Vol. 30, No. 1, 2018.) znanstvenog časopisa MARKET-TRŽIŠTE u izdanju Ekonomskog fakulteta - Katedre za marketing i CROMAR-a - Hrvatske udruge za marketing. Svih šest objavljenih znanstvenih radova dostupni su za čitanje u punom pristupu. Također, ako želite saznati detaljnije o časopisu i pretplatiti se, posjetite službenu stranicu časopisa MARKET-TRŽIŠTE.


________________________________________________________________________________________________________________________________________________​​​
Suradnja Microsofta, Adacte i Ekonomskog fakulteta u Zagrebu: Praktičan CRM pilot projekt za bolja tehnička znanja i poziciju na tržištu rada
 
ZAGREB, 12. lipnja 2018. - Microsoft, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Adacta danas su predstavili prve rezultate zajedničkog projekta suradnje sa studentima diplomskog studija EFZG-a na smjeru Marketing u akademskoj godini 2017/2018. U okviru izbornog kolegija „Upravljanje odnosima s klijentima (CRM)“ na 5. godini studija, Microsoft je studentima omogućio besplatan pristup sustavu Dynamics 365 Customer Engagement za vrijeme trajanja kolegija, a Adacta je operativno podržala provedbu projekta edukacije o radu u ovom programskom rješenju.
 
„Microsoft je oduvijek strateški opredijeljen za rad s mladim, kreativnim pojedincima i edukaciju vidi nezaobilaznom aktivnosti u dobu brzog tehnološkog rasta. Brz razvoj tehnologije, edukacija korisnika o istoj toj tehnologiji i digitalno osposobljeno tržište rada u izrazitoj su korelaciji - bez bilo kojeg od tih faktora nemoguće je cjelovito provesti digitalnu transformaciju i izgraditi kvalitetno i konkurentno digitalno društvo,“ rekao je Ivica Ivančić, Partner Technical Architect u Microsoftu.
 
Studenti su radili probnu implementaciju Dynamics 365 Customer Engagement sustava za salon ljepote. U svom radu nisu imali nikakvih ograničenja, a kako je riječ o studentima ekonomije, naglasak nije stavljen isključivo na softver, već na razvijanje potpune CRM strategije unutar poduzeća, uz podršku Dynamics 365 sustava. Uz redovnih 10 tjedana nastave, studenti su pristali i na dodatna tri tjedna nastave, tijekom kojih su dodatno utvrdili svoja znanja i vještine u upravljanju odnosima s klijentima.
 
Tijekom izvođenja zadatka, studenti su podijeljeni u grupe s najviše 3 sudionika. Od ukupno 19 grupa studenata koje su sudjelovale na projektu, u finalnom izboru odabrane su dvije grupe koje su ispred predstavnika Microsofta, Adacte i Ekonomskog fakulteta predstavili svoja rješenja.
 
U finale su ušle dvije grupe studentica:
  1. Ena Prpić i Lena Dorić
  2. Laura Arcella, Silvija Gustec i Ines Mošmondor.
 „Ovaj projekt jasno pokazuje smjer u kojem Fakultet želi ići, posebice sa studentima na završnim godinama studija - to je suradnja s tvrtkama i povezivanje teorije s praksom. Konačni cilj je da našim studentima pružimo kvalitetno obrazovanje i već na fakultetu dobijemo stručnjake koji će moći odgovoriti na izazove današnjeg tržišta rada. Iskustvo koje su naši studenti dobili surađujući s uspješnim kompanijama poput Microsofta i Adacte je neprocjenjivo,“ rekao je Miroslav Mandić, docent na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.
 
Svi dionici imaju interes u ovoj odličnoj suradnji:

Studenti
  • dobivaju praktična znanja o CRM-u
  • bolju poziciju na tržištu rada
  • stečena znanja su osnova za Microsoft Dynamics 356 certifikaciju, koja vrijedi u cijelom svijetu
  • prigodu za upoznavanjem s upravom Adacte i HR menadžerima tvrtke
Ekonomski fakultet u Zagrebu
  • Omogućuje studentima pristup biznisu
  • Povećanu stopu zapošljavanja studenata 
Microsoft
  • Upoznavanje s potencijalnim budućim korisnicima/partnerima u ranoj fazi
  • Rast buduće baze stručnjaka za Microsoft rješenja
Adacta
  • Pristup velikom broju studenata
  • Mogućnost intervjuiranja i zapošljavanja više potencijalnih kandidata
  • Prepoznavanje potencijala u stvarnom radu umjesto samo na intervjuu
„U Adacti nastojimo klijentima omogućiti tehnološka rješenja koja će poboljšati njihovo poslovanje i zadržati ih na najvišoj konkurentskoj razini. Budući da se tehnologija ubrzano razvija i mijenja, za konstantan napredak i konkurentnost potrebno je imati pravu kombinaciju ljudi u timu. Naši timovi sastoje se od iskusnih stručnjaka i mladih ambicioznih pojedinaca, koji daju novi pogled na korištenje tehnologija i izazove s kojima se suočavamo,“ rekao je Blaž Strle, voditelj CRM odjela u Adacti te dodao: „Zahvaljujući suradnji s Ekonomskim fakultetom u Zagrebu imali smo priliku predstaviti naše iskustvo i našu viziju velikom broju studenata. To nam je omogućilo da možemo prepoznati najbolje pojedince koji će kroz narednih nekoliko godina voditi naše poslovanje i određivati budućnost naše kompanije. To je suradnja u kojoj svi pobjeđujemo, a mi se veselimo nastavku i širenju ove suradnje u budućnosti.“
 
U okviru dobre suradnje s fakultetom, Microsoft je prepoznao prigodu sudjelovanja studenata fakulteta na konferenciji eXtreme 365, održanoj u ožujku u Dubrovniku. Konferencija eXtreme 365 jedno je od najvećih svjetskih okupljanja Dynamics 365 i Microsoft Intelligence Cloud zajednice, s više od 700 prisutnih tehnoloških partnera Microsofta ove godine.
 
Microsoft je na konferenciji ugostio 50 studenata Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a ideja pozivanja studenata je uočiti najizvrsnije među njima i dati im priliku da upoznaju tehnologiju, vide kako izgleda industrija i karijera u tehnološkom sektoru te dodatno unaprijede svoje talente.
 
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu nastavit će s ovakvim suradnjama i u budućnosti je proširiti i na druge kolegije.



Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) omogućuje digitalnu transformaciju u eri inteligentnog oblaka i inteligentnih performansi. Njegova je misija osnažiti sve osobe i organizacije na planetu da postignu više. 
________________________________________________________________________________________________________________________________________________​​​



________________________________________________________________________________________________________________________________________________​​
VIŠE OD POLA STOLJEĆA IZUČAVANJA MARKETINGA NA EKONOMSKOM FAKULTETU ZAGREB

Predavanjem professora emeritusa Joze Previšića, pod naslovom Marketing u Republici Hrvatskoj u 1960-tim, održanim u četvrtak 17. svibnja 2018., u Muzeju za umjetnost i obrt započeo je ciklus predavanja u okviru partnerske suradnje Katedre za marketing i Muzeja za umjetnost i obrt, izložbe „Šezdesete u Hrvatskoj - Mit i stvarnost“.

Predavanje je bilo posvećeno aktualnim marketinškim aktivnostima u 1960-tim, promatranim iz perspektive potrošača, poduzeća i gospodarskog sustava. Istaknuti su doprinosi razvoju znanstvene i stručne marketinške literature na hrvatskom jeziku tadašnjih autora - profesora, predavača i marketinških stručnjaka. Ukazano je na osnivanje i razvoj asocijacija i institucija koje su doprinijele implementaciji i produbljivanju razumijevanja marketinga u specifičnom kontekstu tadašnjeg društvenog uređenja.

Svojim zanimljivim predavačkim stilom, uz korištenje autentičnih, rijetkih i teško dostupnih materijala professor emeritus Jozo Previšić je publici pružio edukativni i zanimljivi uvid u razvoj akademske discipline koja je već više od 5 desetljeća prisutna u programima EFZG-a te čini dio današnje svakodnevne poslovne prakse gospodarskih subjekata u RH. 

  
Foto: Srećko Budek
Galerija fotografija s predavanja
________________________________________________________________________________________________________________________________________________​​



________________________________________________________________________________________________________________________________________________​​
NAJAVA 2. MTW RADIONICE 
2. MTW radionica za pisanje diplomskog rada će se održati u ponedjeljak, 16.04.2018. godine u 14:15 sati u dv. 11. Tema radionice će bit Pisanje pregleda literature i pravilno citiranje u diplomskom radu. Radionicu će voditi asist. Tanja Komarac, univ. spec. oec. 

Za sudjelovanje na radionici potrebna je prijava


Vidimo se.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________​

STUDENTI DIPLOMSKOG SMJERA MARKETING SUDJELOVALI NA MICROSOFT eXTREME 365 KONFERENCIJI

________________________________________________________________________________________________________________________________________________​

NOVI CIKLUS RADIONICA ZA PISANJE DIPLOMSKOG RADA NA KATEDRI ZA MARKETING (MTW) (20.3.2018.)
Treću godinu zaredom Katedra za marketing za studente Diplomskog studija smjera Marketing organizira seriju radionica za pisanje diplomskog rada (MTW). Program 1. MTW radionice održane 19. ožujka 2018. je obuhvatio savjete kako odabrati mentora i područje/temu diplomskog rada, objašnjenje procedure prijave diplomskog rada, pisanje prijave diplomskog rada, te uvod u pretraživanje baza podataka.

Radionicu su vodile doc. dr. sc. Sandra Horvatdoc. dr. sc. Morana Fudurić Tanja Komarac, univ. spec. oec. idejne pokretačice ove inicijative na Katedri za marketing. Također su najavljene dvije radionice „Pisanje pregleda literature i citiranje“ te „Dizajn i metodologija istraživanja“. Više informacija o radionicama možete pogledati na web stranici www.efzg.unizg.hr/mtw_radionice.


  
  

________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Suradnja Ekonomskog fakulteta, Katedre za marketing s Muzejom za umjetnost i obrt (MUO)
 
Ekonomski fakultet - Zagreb i Muzej za umjetnost i obrt (MUO) su 1. ožujka 2018. potpisali Ugovor o međusobnoj suradnji na realizaciji izložbe Šezdesete u Hrvatskoj: Mit i stvarnost. Ekonomski fakultet -Zagreb je time postao akademski partner najveće ovogodišnje izložbe u MUO koja će trajati 6 mjeseci (travanj -  listopad 2018).

Izložba će biti posvećena ključnom razdoblju novije hrvatske povijesti od 1958. do 1971. godine, s naglaskom na gospodarski razvoj i procvat društva. U sklopu izložbe obilježit će se pojava, uvođenje i razvoj marketinga 1960.-tih godina u Hrvatskoj kao akademske discipline izučavanja na Ekonomskom fakultetu - Zagreb te primjene marketinških znanja i vještina u poslovnoj praksi u poduzećima. Stručna predavanja za široku publiku će održati nastavnici Katedre za marketing, a za studente će se osigurati posebna stručna vodstva po muzeju.

Više o izložbi i posebnim događanjima možete pročitati na web stranici MUO i Katedre za marketing ili kontaktiranjem prof. Đurđane Ozretić Došen i asist. Tanje Komarac s Katedre za marketing.


________________________________________________________________________________________________________________________________________________

POZIV NA RADIONICE ZA PISANJE DIPLOMSKOG RADA (14.3.2018.)

Pozivaju se studenti diplomskog studija Marketing na prvu MTW radionicu koja će se održati u ponedjeljak, 19.03.2018. od 14:00-16:00 sati u dv. 11. Radionicu će voditi doc. dr. sc. Sandra Horvat, doc. dr. sc. Morana Fudurić i asist. Tanja Komarac, univ. spec. oec. 

Za dolazak na radionicu potreba je prijava na linku.
 
Više o radionicama možete pročitati na službenoj web stranici.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________

NOVI BROJ ZNANSTVENOG ČASOPISA MARKET-TRŽIŠTE (21.12.2017.)
 
Izašao je novi broj (Vol. 29, No. 2, 2017.) znanstvenog časopisa MARKET-TRŽIŠTE u izdanju Ekonomskog fakulteta - Katedre za marketing i CROMAR-a - Hrvatske udruge za marketing. Svih šest objavljenih znanstvenih radova dostupni su za čitanje u punom pristupu. Također, ako želite saznati detaljnije o časopisu i pretplatiti se, posjetite službenu stranicu časopisa MARKET-TRŽIŠTE.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Trijumf studenata Ekonomskog fakulteta (7.12.2017.)
 
Svečana dodjela nagrada u sklopu projekta Hrvatska pamet Hrvatskoj (HPH), održana 5. prosinca 2017., privukla je velik broj predstavnika poslovne zajednice i obrazovnih institucija, a velikim uspjehom mogu se pohvaliti studenti Ekonomskog fakulteta koji su pobijedili u sve tri kategorije.
 
Ocjenjivački sud činili su predstavnici partnerskih tvrtki te neovisni stručnjaci, a od 198 prijava koliko ih je pristiglo na ovogodišnje natjecanje, u finalni izbor ušlo je 9 radova, od čega je čak 8 bilo s Ekonomskog fakulteta.
 
U kategoriji Izvorno hrvatsko od studenata se tražilo da razviju novi i prepoznatljiv proizvod te pripadajuću strategiju za njegov plasman na domaćim i stranim tržištima. Pobjedu je odnio projekt DW ormar kojeg su osmislile studentice Petra Pavić, Iva Purgar i Ivana Pribanić. U istoj kategoriji u finalu su bile i studentice Ekonomskog fakulteta Patricia Peternel, Mia Puh i Petra Pracaić s idejom moderne kućice na drvetu.
 
U kategoriji Poduzetna Hrvatska tražile su se održive ideje i projekti usmjereni na razvoj održivih biznisa, a mogli su se odnositi na otkrivanje novih tržišnih niša ili stvaranja novih poslovnih koncepata utemeljenih na postojećim poslovnim modelima. Najboljim je proglašen projekt  Zdrave hrana - iz ljubavi prema sebi, autora Filipa Oreškovića, Renate Oreč i Petre Mucić. U ovoj kategoriji su svi finalisti bili s Ekonomskog fakulteta i to Hrvojka Babić i Laura Prpić s projektom Igroteka te Adriana Santovac, Marina Kukić i Lara Vukić s idejom uzgoja puževa Mal Snail.
Studenti Ekonomskog fakulteta Borna Nikolić, Ana Petrović i Marija Mrvelj sa svojim projektom Vrijeme je novac proglašeni su pobjednicima u trećoj kategoriji Inovativna Hrvatska. U ovoj kategoriji  studenti su trebali prezentirati inovativne ideje koje će biti od koristi pojedincima ili tvrtkama te time pomoći dodatnom razvoju Hrvatske i ojačati njezin status na polju inovativnosti u svijetu, ali i ideje koje se odnose na mogućnosti jačeg poticanja inovativnosti među mladima. Svi finalisti u ovoj kategoriji  bili su studenti Ekonomskog fakulteta, i to Hrvoje Rezo, David Pandžić i Leon Mrkić s projektom Pizzeria dron te Karla Mrdalj, Tea Ožegović i Klara Novosel s idejom SmartBrusha
 
Pobjedničke studenske grupe nagrađene su novčanom nagradom (po 10.000 kn u svakoj kategoriji), a Pliva Hrvatska osigurala je pobjednicima u kategoriji Izvorno hrvatsko dvotjednu praksu u toj kompaniji. Razvojna agencija Zagreb (RAZA) pobjednicima u kategoriji Inovativna Hrvatska osigurala je šestomjesečni program potpore razvoju projekta u Tehnološkom parku Zagreb.
 
Više informacija možete pronaći ovdje.
 
Hrvatska pamet Hrvatskoj je društveno odgovorni projekt Poslovnog dnevnika i Večernjeg lista s ciljem nagrađivanja izvrsnosti hrvatskih studenata, ali i poticanja u lakše uključivanje u sustav nacionalne ekonomije. Cilj natjecanja jest prezentirati ideje, znanja i sposobnosti hrvatskih studenata pretočene u konkretne projekte vezane uz tri osnovna tematska smjera nacionalne razvojne strategije.
 
U projektu Hrvatska pamet Hrvatskoj sudjelovali su studenti 2. godine studija koji pohađaju kolegij Osnove marketinga i to studentske grupe „MOS-PULJ“ i „IZV-KOZ-ŽUŽ“.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
Uspješna suradnja članova Katedre za marketing i KBC-a Sestre milosrdnice (25.11.2017.)
 
U srijedu, 25. listopada 2017. u 9:00 sati održana je prezentacija rezultata istraživanja kvalitete usluge bolničkog liječenja u KBC Sestre milosrdnice primjenom SERVQUAL metodologije. Ovo istraživanje zajednički je projekt Ureda za kvalitetu KBC-a Sestre milosrdnice pod vodstvom prim.mr.sc. Vesne Čerfalvi, dr.med.spec. i tima s Katedre za marketing: prof. dr. sc. Đurđane Ozretić Došen, doc. dr. sc. Vatroslava Škare i Tanje Komarac, univ.spec.oec.

Projekt se temeljio na znanstvenim spoznajama o mjerenju kvalitete usluge te je primijenjena vodeća svjetska metodologija za mjerenje kvalitete usluge SERVQUAL koju su razvili Parasuraman, Zeithaml i Berry (1988.). Na kvotnom uzorku od ukupno 564 ispitanika hospitaliziranih u 16 klinika KBC-a Sestre milosrdnice u razdoblju od listopada 2016. do travnja 2017., izmjereni su očekivanja i percepcije kvalitete usluge prema 5 ključnih dimenzija: pouzdanost, odgovornost, sigurnost, razumijevanje za korisnika i opipljivi elementi. Pored Uprave KBC-a Sestre milosrdnice te predstojnika i djelatnika klinika, prezentacija rezultata privukla je i pažnju predstavnika Ministarstva zdravstva, Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, drugih zdravstvenih ustanova, Udruge hrvatskih pacijenata te medija. Pred punom multimedijalnom dvoranom KBC-a prof. dr. sc. Ozretić Došen i doc. dr. sc. Škare predstavili su sažetak istraživanja koje je pokazalo jako dobre rezultate percepcija kvalitete usluga od strane ispitanika-pacijenata kod većine dimenzija kvalitete. Najbolji rezultati zabilježeni su kod dimenzije kojoj su ispitanici dali i najveću važnost, a to je sigurnost. Detaljni rezultati istraživanja koji su isporučeni predstojnicima klinika omogućuju ciljanja poboljšanja pojednih aspekata pružanja usluga bolničkog liječenja, kao i upravljanje očekivanjima pacijenata.

Ravnatelj KBC Sestre milosrdnice, prof. dr. sc. Mario Zovak, dr. med., izrazio je iznimno zadovoljstvo ostvarenom suradnjom predstavnika Ekonomskog fakulteta i Ureda za kvalitetu KBC-a te podržao njezin nastavak.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
TIM STUDENATA EKONOMSKOG FAKULTETA NAJBOLJE RANGIRAN TIM IZ HRVATSKE NA GLOBALNOM NATJECANJU IZ DIGITALNOG MARKETINGA
 
Tim studenata na kolegiju "Internetski marketing" kojeg čine Taja KuzmićJosip MiletaIvan PaštrovićJelena TomićMaja Šuman i Filip Krbavac pod mentorstvom doc. dr. sc. Vatroslava Škare ušli su u 5% najboljih timova koji su se natjecali na ovogodišnjem Google Online Marketing Challenge (GOMC). GOMC je globalno natjecanje u vještinama digitalnog marketinga u kojem timovi studenata iz cijelog svijeta pokazuju znanje stečeno na kolegijima primjenom u praksi.

Ove godine u sklopu kolegija "Internetski marketing" sudjelovalo je ukupno 8 timova, a najbolji tim na kolegiju ujedno je i najbolje rangiran tim iz Hrvatske. Svoje znanje na kolegiju primijenili su provodeći kampanju digitalnog oglašavanja za Polikliniku za dječje bolesti Helena, a njihova znanja i vještine pored Googlea prepoznala je i Poliklinika, s kojom su dogovorili nastavak suradnje te proširenje aktivnosti digitalnog marketinga uvođenjem oglašavanja na Facebooku.

Provođenje projekta praktične primjene znanja stečenog na kolegiju "Internetski marketing" u praksi svake godine podržavaju bivši polaznici kolegija, a danas priznati stručnjaci za digitalni marketing u poduzećima i marketinški agencijama. Suradnjom s bivšim studentima doc. dr. sc. Škare svake godine kolegij "Internetski marketing" osvježava novim temama i primjerima, kako bi ostao relevantan za potencijalne poslodavce. Uspjehu ovogodišnjih timova posebno su doprinijele bivše polaznice kolegija Iva Obrovac, mag. oec. (danas Voditeljica performace marketinga u agenciji 404) i Sanja Novak, mag. oec. (danas Specijalistica za digitalni marketing u Končaru).

Osim na GOMC-u, dio studenata na kolegiju sudjelovalo je i na novom natjecanju koje je razvijeno na razini kolegija: Social Media Marketing Challenge.

Ovi rezultati su još jedan od dokaza kako u okviru sveučilišnog obrazovanja Ekonomski fakultet-Zagreb pruža znanja i vještine koji dobro pripremaju studente za tržište rada.


(na slici: Studenti Ivan Paštrović, Jelena Tomić, Josip Mileta, Taja Kuzmić, Filip Krbavac i mentor doc.dr.sc. Vatroslav Škare)