Tržišta roba i usluga

Predavač: Prof.dr.sc. Tonći Lazibat


Opis kolegija
 
Svrha ovog kolegija je stjecanje naprednih znanja potrebnih pri analizi ekonomskih, političkih i društvenih čimbenika podjele i organizacije svijeta. Polaznicima će biti prezentirani izazovi povezani uz prostornu distribuciju prirodnih resursa, njihove rezerve i moguće alternative, alokaciju i raspodjelu resursa, regionalne aspekte proizvodnje i trgovine, obilježja globalnih lanaca vrijednost te strukturne karakteristike i tendencije kretanja svjetske trgovine. U okviru kolegija studentima će biti predstavljeni različiti pristupi izgradnji odnosa međunarodnih korporacija, ekonomskih organizacija i integracija, sve u svrhu postizanja konkurentske prednosti u uvjetima globalizacije i digitalizacije.
 
 
Ciljevi učenja
 

  • usvajanje naprednih znanja iz područja međunarodne trgovine
  • razvoj vještina i kompetencija za analizu strukturnih karakteristika svjetske ekonomije i vanjske trgovine svijeta u cilju postizanja i održavanja konkurentske prednosti na međunarodnom tržištu
  • strateško i kritičko promišljanje o potencijalnim prednostima/nedostacima, odabiru i primjeni određenih ekonomskih modela upravljanja globalnim opskrbnim lancima
  • vrednovanje, analiza i interpretacija doprinosa ekonomskih organizacija i integracija razvoju specifičnih oblika međunarodne trgovine
  • razvoj kompetencija, u verbalnom i pisanom komuniciranju, za potrebe odlučivanja i rješavanja problema u području međunarodne trgovine
 
 
Ishodi učenja
 
  • klasificirati, ocijeniti i kritički prosuđivati utjecaj ekonomskih, političkih i društvenih čimbenika na vanjsku trgovinu i globalne opskrbne lance
  • kritički evaluirati kvalitetu objavljenih istraživanja iz područja međunarodne trgovine te njihov utjecaj i važnost za praksu
  • odabrati optimalnu strategiju upravljanja globalnim opskrbnim lancem
  • objasniti i kritički argumentirati strategije poduzeća za nastup na međunarodnom tržištu
  • valorizirati utjecaj aktualnih trendova i očekivanih globalnih promjena  na međunarodnu trgovinu
 
 
Oblici nastave
 
  • predavanja
  • seminari i radionice
  • analize slučajeva
  • samostalni zadaci