Okrugli stolovi

14. OKRUGLI STOL

U četvrtak 13. rujna, 2018. godine u vremenu od 12:00 do 14:30 sati u prostorijama Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, održan je okrugli stol:
 
Aktualnosti u upravljanju imovinom u javnom sektoru: regulatorni i praktični institucionalno –računovodstveni aspekti 
 
Na okruglom stolu su, uz suradnike istraživače na Projektu (prof.dr.sc. Vesna Vašiček, mr.sc. Gorana Roje, prof.dr.sc. Jelena Poljašević),  prisustvovali i predstavnici sljedećih institucija, čije je aktivno sudjelovanje značajno pridonijelo sadržajnosti i kvaliteti okruglog stola:
•           Ministarstvo državne imovine
•           Državni ured za reviziju i
•           Ministarstvo financija
Okrugli stol je sastavni dio  diseminacije rezultata istraživanja provedenih na projektu zainteresiranim korisnicima, a prvenstveno je bila svrha okupiti relevantne dionike na temi regulatorni i praktični institucionalno –računovodstveni aspekti u upravljanju imovinom u javnom sektoru, kako bi se razmijenile informacije o otvorenim pitanjima u ovom području i možebitno definiralo rješenje koje povezuje teoriju, najbolju (međunarodnu) praksu i hrvatske prilike.
 
Agenda okruglog stola dostupna je OVDJE – agenda.
 
Kao podloga dobroj raspravi na okruglom stolu poslužile su uvodničarske teme suradnika na projektu, kako slijedi:
 
Vesna Vašiček, voditeljica projekta HRZZ 8509 iznijela je pregled postavljenih ciljeva i rezultata na podtemi projekta – upravljanje državnom imovinom u proteklom četverogodišnjem razdoblju, od niza održanih okruglih stolova, objavljenih publikacija i radova, te radova prezentiranih na međunarodnim skupovima. Prezentacija je dostupna OVDJE – ppt 1.
 
 
Gorana Roje, Davor Vašiček i Nives Botica Redmayne pripremljenom su prezentacijom ukazali na polazne međunarodne spoznaje u području upravljanja državnom imovinom, ključne i godinama/desetljećima kumulirane probleme upravljanja imovinom u javnom sektoru RH i njenog evidentiranja u poslovnim knjigama, aktualnosti u sustavu upravljanja imovinom u javnom sektoru, model vlasništva i upravljanja državnim poduzećima u Hrvatskoj, te na modele upravljanja priznate u međunarodnoj praksi odabranih zemalja. Prezentacija je dostupna OVDJE – ppt 2.
 
 
Jelena Poljašević sa Ekonomskog fakulteta, Univerzitet u Banja Luci  je u okviru rasprave o definicijskom određenju imovine u javnom sektoru, modalitetu upravljanja istom te računovodstvenom iskazu imovine u državnom vlasništvu, ukazala na iskustva, dileme i rješenja u Republici Srpskoj. Prezentacija kolegice Poljašević dostupna je OVDJE – ppt 3.
 










13. OKRUGLI STOL 

U srijedu, 19. 09. 2018. godine u 14:00 sati u dvorani 51 na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu održan je
okrugli stol o pokazateljima uspješnosti u sustavu javnog zdravstva te na predstavljanje rezultata empirijskog istraživanja o korištenju pokazatelja uspješnosti u javnim bolnicama.
Prof.dr.sc. Vesna Vašiček predstavila je pregled dosadašnjih istraživanja u okviru projekta u području javnog zdravstva te objavljene znanstvene i stručne radove iz područja javnog zdravstva. Izv.prof.dr.sc. Ivana Dražić Lutilsky je prezentirala istraživanje o pregledu pokazatelja uspješnosti u području javnog zdravstva odabranih zemalja. Dr.sc. Verica Budimir, prof.v.š predstavila je model pokazatelja uspješnosti na javnoj bolnici te je prezentirala rezultate empirijskog istraživanja o korištenju pokazatelja uspješnosti u javnim bolnicama provedenog početkom 2018.godine. Na okruglom stolu prisustvovali su predstavnici HZZO-a, OB Karlovac, SB Thalassotherapija te iz SB za plućne bolesti Zagreb.
 
Prezentacije izložene u sklopu okruglog stola su dostupne na sljedećim linkovima:

Uvodno predavanje OKRUGLI STOL Pokazatelji uspješnosti u sustavu javnog zdravstva, prof.dr.sc. Vesna VAŠIČEK

Pokazatelji uspješnosti hrvatskih bolnica –rezultati empirijskog istraživanja dr.sc. Verica Budimir

POKAZATELJI USPJEŠNOSTI HRVATSKIH BOLNICA – PRIMJER MODELA DR.SC. VERICA BUDIMIR

POKAZATELJI USPJEŠNOSTI U ZDRAVSTVU – IZV.PROF.DR.SC. IVANA DRAŽIĆ LUTILSKY




12.  OKRUGLI STOL 

U utorak, 19. 06. 2018. godine u 14:30 sati u dvorani 51 na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu održao se
okrugli stol o pokazateljima uspješnosti u sustavu visokog obrazovanja te na predstavljanje rezultata empirijskog istraživanja o korištenju pokazatelja uspješnosti na javnim visokim učilištima.
Prof.dr.sc. Vesna Vašiček je moderirala okruglim stolom I govorila je o značaju pokazatelja uspješnosti u visokom obrazovanju. Izv.prof.dr.sc. Ivana Dražić Lutilsky je prezentirala istraživanje o pregledu pokazatelja uspješnosti u visokom obrazovanju odabranih zemalja. Dr.sc. Verica Budimir, prof.v.š predstavila je model pokazatelja uspješnosti na Veleučilištu u Požegi te je prezentirala rezultate empirijskog istraživanja o korištenju pokazatelja uspješnosti na javnim visokim učilištima provedenog početkom 2018.godine.
Na okruglom stolu su prisustvovali predstavnici Sveučilišta u Zadru, Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu te Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.


Prezentacije izložene u sklopu okruglog stola su dostupne na sljedećim linkovima:

Pokazatelji uspješnosti u visokom obrazovanju Hrvatske –rezultati empirijskog istraživanja/ dr.sc. Verica Budimir

POKAZATELJI USPJEŠNOSTI U VISOKOM OBRAZOVANJU HRVATSKE – PRIMJER MODELA dr.sc. Verica Budimir









11. OKRUGLI STOL

U utorak,  06. 03. 2018. godine u vremenu od 14:00 do 16:00 sati u prostorijama Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, održan je okrugli stol „METODE OBRAČUNA TROŠKOVA U SUSTAVU JAVNOG VISOKOG OBRAZOVANJA“ i predstavljane publikacije „UPRAVLJANJE TROŠKOVIMA I MJERENJE USPJEŠNOSTI U SUSTAVU JAVNOG VISOKOG OBRAZOVANJA“.

Na okruglom stolu su, uz suradnike istraživače na Projektu (prof.dr.sc. Vesna Vašiček, izv.prof.dr.sc. Ivana Dražić Lutilsky, doc.dr.sc. Martina Dragija Kostić, dr.sc. Verica Budimir)  prisustvovali i predstavnici sljedećih visokih učilišta:
  • Učiteljski fakultet u Zagrebu,
  • Fakultet filozofije i religijskih znanosti,
  • Ekonomski fakultet u Zagrebu,
  • Medicinski fakultet u Zagrebu,
  • Filozofski fakultet u Zagrebu,
  • Fakultet prometnih znanosti,
  • Zdravstveno veleučilište,
  • Rudarsko-geološko-naftni fakultet,
  • Fakultet političkih znanosti,
  • Kineziološki fakultet,
  • Veleučilište u Požegi,
  • Akademija likovnih umjetnosti.
 
Okrugli stol je sastavni dio  diseminacije rezultata istraživanja provedenih na projektu zainteresiranim korisnicima, a prvenstveno je bila svrha okupiti relevantne dionike na temi obračuna troškova u sustavu javnog visokog obrazovanja koja je, u današnje vrijeme u uvjetima rastućih troškova, od izuzetne važnosti. Također, predstavljena je nova publikacija koja je objavljenja kao rezultat dugogodišnjeg istraživanja, a koju je financiralo Sveučilište u Zagrebu iz namjenskih sredstava Potpora znanstvenom i umjetničkom istraživanju za 2016. godinu na projektu  „Razvoj metode obračuna ukupnih troškova na visokom učilištu“. U publikaciji su predstavljeni i parcijalni rezultati istraživanja provedenih u okviru projekta „Primjena modela Balancedscorecard za mjerenje uspješnosti Sveučilišta“ iz 2013. godine te projekta 8509 Hrvatske zaklade za znanost „Accounting and financial reporting reform as a means for strengthening the development of efficient public sector financial management in Croatia“ (2014.-2018.).

Dnevni red okruglog stola i predstavljanja publikacije dostupan je OVDJE.

Predstavljena je publikacija UPRAVLJANJE TROŠKOVIMA I MJERENJE USPJEŠNOSTI U SUSTAVU JAVNOG VISOKOG OBRAZOVANJA (publikaciju možete preuzeti OVDJE)

Prezentacije izložene u sklopu okruglog stola su dostupne na sljedećim linkovima:

Obilježja visokog obrazovana u RH s naglaskom na značaju eksternog i internog izvještavanja i upravljanja troškovima, Prof.dr.sc. Vesna Vašiček

Prezentacija provedenog empirijskog istraživanja u institucijama visokog obrazovanja/ Modeli izračuna troškova u sustav visokog obrazovanja, izv.prof.dr.sc. Ivana Dražić Lutilsky

Moderni sustavi obračuna troškova u sustavu visokog obrazovanja, doc.dr.sc. Martina Dragija Kostić
 
 




10. OKRUGLI STOL: 

U srijedu 28. lipnja, 2017. godine u vremenu od 13:00 do 16:30 sati u prostorijama Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, održan je okrugli stol:
 
Iskaz nekretnina u vlasništvu RH i JLPRS u poslovnim knjigama korisnika državnog proračuna i proračuna JLPRS i u Registru državne imovine: normativni i praktični aspekti

 
Na okruglom stolu su, uz suradnike istraživače na Projektu (prof.dr.sc. Vesna Vašiček, mr.sc. Gorana Roje, doc.dr.sc. Jelena Poljašević),  prisustvovali i predstavnici sljedećih institucija, čije je aktivno sudjelovanje značajno pridonijelo sadržajnosti i kvaliteti okruglog stola:
  • Ministarstvo državne imovine
  • Državni ured za reviziju
  • Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
  • Ministarstvo poljoprivrede
  • Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Okrugli stol je sastavni dio  diseminacije rezultata istraživanja provedenih na projektu zainteresiranim korisnicima, a prvenstveno je bila svrha okupiti relevantne dionike na temi računovodstveno – izvještajnih pretpostavki učinkovitog upravljanja nekretninama u vlasništvu RH i JLPRS te ulozi sveobuhvatne evidencije o fizičkim, pravnim i ekonomsko-financijskim značajkama koje određuju mogućnosti upravljanja i raspolaganja pojavnim oblicima nekretnina kao osnovi za razvidno upravljanje istima, kako bi se razmijenile informacije o otvorenim pitanjima u ovom području i možebitno definiralo rješenje koje povezuje teoriju, najbolju (međunarodnu) praksu i hrvatske prilike.

Uloga računovodstvenog sustava i financijskog izvještavanja u provođenju reforme upravljanja državnom imovinom, i posebno u pogledu formiranja podatkovne osnove kao pretpostavke transparentnosti u procesu upravljanja od krucijalnog je značaja.

Kao podloga dobroj raspravi na okruglom stolu poslužile su uvodničarske teme suradnika na projektu i predstavnika institucija koje su sudjelovale na okruglom stolu: OVDJE 
 
Vesna Vašiček, Gorana Roje i Davor Vašiček pripremljenom su prezentacijom skrenuli pozornost na polazne međunarodne spoznaje u području upravljanja državnom imovinom, ključne i godinama/desetljećima kumulirane probleme upravljanja državnom imovinom u RH ( između ostalog, Glavna knjiga Državne riznice ne sadrži u cijelosti podatke o ukupnoj imovini u vlasništvu RH; dokumentacija o državnoj imovini nepotpuna je, i raspršena u različitim evidencijama državnih institucija – vlasnika/upravitelja/korisnika), važnost sveobuhvatnog popisa i evidentiranja državne imovine, zakonodavni okvir za provođenje sveobuhvatnog popisa i sustavno evidentiranje državne imovine, dileme u pogledu priznavanja, mjerenja i evidentiranja imovine u vlasništvu RH i JLPRS. Prezentacija je dostupna OVDJE 
 
Nada Valek i Nikola Kurelić iz Državnog ureda za reviziju su u okviru teme Evidentiranje nekretnina u poslovnim knjigama korisnika državnog proračuna i dostave podataka u registar državne imovine, naglasili  ciljeve uspostavljanja Registra državne imovine i sustava integralnog upravljanja imovinom u vlasništvu RH,  te osnovne preduvjete za uspješno ostvarenje ciljeva Registra državne imovine. U okviru rasprave posebno su naglašeni zaključci nastavno na činjenice uočene pri obavljanju revizija godišnjih izvještaja o izvršenju državnog proračuna i financijskih revizija proračunskih korisnika državnog proračuna, a izdvojeni su i primjeri načina (različite prakse) evidentiranja nekretnina u vlasništvu RH u poslovnim knjigama proračunskih korisnika. Također, naglašena ja važnost jasnog određenja pojma državne imovine koja treba biti obuhvaćena Registrom državne imovine kao i obveznika dostave podataka u Registar državne imovine u okviru  Zakona o upravljanju i raspolaganju imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske.  Prezentacija je dostupna OVDJE 
 
Sandra Burja iz Državnog ureda za reviziju je u okviru teme Iskaz nekretnina u vlasništvu JLPRS u poslovnim knjigama JLPRS i iskaz državne imovine koju koriste JLPRS po različitim osnovama,  iznijela primjere korištenja i upravljanja državnom imovinom na lokalnoj razini (pojavnosti uočene i utvrđene financijskim revizijama), te podsjetila na zaključke provedene revizije učinkovitosti upravljanja i raspolaganja nekretninama lokalnih jedinica (razdoblje revidiranja od 2012. do 2014.) kojom su, između ostalog, lokalnim jedinicama dane preporuke kako bi normativno uređenje imovine uredile na način kako je propisano za državnu imovinu. Prezentacija je dostupna OVDJE 
 
Vesna Vukšić, Joško Čupić i Gorana Roje iz Ministarstva državne imovine predstavili su aplikacijsko rješenje podatkovne nadogradnje središnjeg registra državne imovine. Riječ je o višegodišnjem i višefaznom projektu izgradnje Informacijskog sustava za upravljanje državnom imovinom (ISUDIO) koji predstavlja instrument provedbe reformske mjere Redefiniranje pojma i strukture sveobuhvatne evidencije državne imovine u nacionalnom programu reformi (NPR 2016 i NPR 2017). Riječ je o multidisciplinarnom projektu građenom na sveobuhvatnom konceptu integralnog modela upravljanja državnom imovinom. ISUDIO ima za cilj omogućiti razvidan uvid u opseg i strukturu državne imovine i s njom povezan standardiziran i metodološki razrađen model ažurnih i autentičnih fizičkih, pravnih te ekonomsko-financijskih značajki/atributa kao osnovu za kvalitetno i razvidno donošenje odluka o upravljanju različitim pojavnim oblicima imovine. ISUDIO pretpostavlja osigurati veću vjerodostojnost i validnost, ali i sistemsku kontrolu podataka, razvidniji nadzor nad aktivnostima upravljanja imovinom i odlukama o korištenju iste, te u dugom roku omogućiti transformaciju Registra državne imovine iz administrativnog u upravljački sustav, sve u skladu sa Naputkom i Uputom Ministarstva financija te nalazima i preporukama Državnog ureda za reviziju, a nastavno na međunarodno priznatu praksu i uočena ograničenja postojećeg sustava. Prezentacija projekta i aplikacijskog rješenja (u vidu screenshots-a) dostupna je OVDJE 
 
Jelena Poljašević sa Ekonomskog fakulteta, Univerzitet u Banja Luci  je u okviru rasprave o definicijskom određenju imovine u javnom sektoru, modalitetu njezinog vrijednosnog iskazivanja  i vrednovanju te prosudbi o najboljem načinu upotrebe ukazala na specifičnosti u priznavanju infrastrukturne imovine u javnom sektoru, uz poseban naglasak na iskustva, dileme i rješenja u Republici Srpskoj. Prezentacija kolegice Poljašević dostupna je OVDJE 











9. OKRUGLI  STOL

U suradnji s Ministarstvom financija u okviru projekta br. 8509 Accounting and financial reporting reform as a means for strengthening the development of efficient public sector financial management in Croatia, koji se provodi na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost na razdoblje od 2014. -2018., i koji obuhvaća sljedeća područja: reformu proračunskog računovodstva i financijskog izvještavanja, upravljanje državnom imovinom, te sustav internog izvještavanja u javnom sektoru održan je u
Ministarstvu financija Republike Hrvatske 02.06.2017. okrugli stol
Trendovi u razvoju državnog računovodstva u kontekstu europskih integracija i komparativni prikaz državnog računovodstva odabranih država u okruženju“
 
Okrugli stol rezultat je suradnje državne uprave i akademske zajednice u cilju razmijene spoznaja i informacija  i traženju najboljih rješenja među zainteresiranom stručnom i znanstvenom javnosti na području razvoja državnog računovodstva.
Razvoj državnog računovodstva je pod značajnim utjecajem nacionalnih stručnih i zakonodavnih autoriteta s jedne strane, a s druge strane pod utjecajem međunarodne regulative i  standarda. Republika Hrvatska, kao i zemlje u okruženju, članice su ili pristupnice Europske unije koja na području državnog računovodstva i statistike primjenjuje i dalje razvija zajednički okvir koji teži što većoj harmonizaciji računovodstva i financijskog izvještavanja te prilagođavanja državnoj statistici. U okviru okruglog stola razmatrano je postojeće stanje državnog računovodstva, revizije i kontrole u odabranim državama te mogući pravci razvoja navedenih područja.
Detaljniji uvid u sadržaj okruglog stola dostupan je na slijedećem linku  - ovdje
 
Okruglom stolu nazočila je glavna državna rizničarka i pomoćnica ministra financija mr.sc. Ivana Jakir Bajo te održala izlaganje pod nazivom „Očekivani trendovi u računovodstvu i financijskom izvještavanju proračunskih korisnika“.
Prezentacija je dostupna na slijedećem linku - ovdje
Također je održano izlaganje istraživača na projektu: doc.dr.sc. Tatjane Jovanović, Fakulteta za upravo, Univerza u Ljubljani; doc.dr.sc. Maje Letica, Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, mr.sc. Gorana Roje, voditeljica službe u Ministarstvu državne imovine, izv.prof.dr.sc. Davor Vašiček, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, prof.dr.sc. Vesna Vašiček, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu temeljeno na provedenom istraživanju o računovodstvu, reviziji i kontroli u javnom sektoru odabranih država okruženja (uz Republiku Hrvatsku istraživanje je provedeno u Republici Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Republici Srbiji) a koje je objavljeno u javno dostupnoj monografiji
„Računovodstvo, revizija i kontrola javnog sektora u odabranim državama jugoistočne Europe“ link –
Prezentacija je dostupna na slijedećem linku - ovdje
 
Okruglom stolu nazočili su voditelji službi proračuna, računovodstva i financija većine ministarstava Republike Hrvatske te predstavnici Ureda za državnu reviziju, Hrvatske narodne banke, Državnog zavoda za statistiku čije aktivno sudjelovanje je značajno pridonijelo sadržajnosti i kvaliteti okruglog stola. 
 














----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8. OKRUGLI STOL



 U ponedjeljak 23. siječnja  2017. godine u vremenu od 14:00 do 16:00 sati u prostorijama novoutemeljenog Ministarstva državne imovine u Zagrebu, održan je okrugli stol na temu reformi financijskog upravljanja u javnom sektoru Republike Hrvatske i Novog Zelanda,  u okviru jednog od tri ključna istraživačka podpodručja Projekta HRZZ 8509 – podtema Projekta: Upravljanje državnom imovinom. Održavanje predmetnog okruglog stola potaknuto je i boravkom suradnice na projektu, dr.sc. Nives Botice Redmayne s Novog Zelanda u Hrvatskoj.
 
Na okruglom stolu je, uz suradnike istraživače na Projektu, prof.dr.sc. Vesnu Vašiček, mr.sc. Goranu Roje i dr.sc. Nives Botica Redmayne, sudjelovalo i više predstavnika sljedećih institucija:
  • Ministarstvo državne imovine
  • Državni ured za reviziju
  • Centar za restrukturiranje i prodaju
  • Državne nekretnine d.o.o.
Sudjelovanje na okruglom stolu bila je prilika da se djelatnici institucija koje aktivno sudjeluju u reformskim procesima financijskog upravljanja u javnom sektoru upoznaju sa iskustvom Novog Zelanda koji već niz desetljeća na tom području na međunarodnom nivou sudjeluje u kreiranju smjernica razvoja i politika. Od posebnog je značaja dugogodišnja uloga stručnjaka s Novog Zelanda u provođenju reformi u području:  državnog računovodstva i financijskog izvještavanja, revizije javnog sektora kao i upravljanja državnom imovinom. Reforma državnog računovodstva i reforma upravljanja imovinom u javnom sektoru na Novom Zelandu još su od osamdesetih godina prošlog stoljeća bile potaknute kroz kontinuiranu podršku političkih struktura te su sagledavane kroz  širi kontekst razvoja novog javnog menadžmenta kao ključnog čimbenika reformi upravljanja u javnom sektoru. Jedan od vidnih pokazatelja uspješnosti provedene reforme je smanjenje javnog duga (u postotku BDP) sa 60% na 26%. Iskustvo Novog Zelanda svjedoči da sveobuhvatna evidencija i cjelovito upravljanje imovinom zahtjeva višegodišnju dosljednost i međuinstitucijsku suradnju u stvaranju zakonskih akata i strateških dokumenata o upravljanju ali i u dodjeljivanju prava raspolaganja pojavnim oblicima državne imovine.
 
Materijali iznjeti na okruglom stolu, a koji su prethodili široj raspravi sudionika dostupni su u nastavku:
  • New Public Management concept and Governmental Accounting Reform in Europe and wider: Can Croatia learn from New Zealand experience? (koautorski rad Nives Botica Redmayne, Gorana Roje i Vesna Vašiček) – link: ppt 1
  • Public Sector Assets Management Reform in Croatia and New Zealand (Gorana Roje i Nives Botica Redmayne) – link: ppt2
 
.











7. OKRUGLI STOL


 U utorak 13. prosinca, 2016. godine u vremenu od 12:00 do 16:30 sati u prostorijama Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, održan je okrugli stol: Upravljanje imovinom države i JLP(R)S: imovina kao javno dobro ( Institucionalno-organizacijski i računovodstveno izvještajni aspekti),  u okviru jednog od tri ključna istraživačka podpodručja Projekta HRZZ 8509 – podtema Projekta: Upravljanje državnom imovinom. 
Okrugli stol je sastavni dio obvezne diseminacije rezultata istraživanja provedenih na projektu zainteresiranim korisnicima, a prvenstveno je bila svrha okupiti relevantne dionike na temi računovodstvenog iskaza javnog dobra kao osnove za razvidno upravljanje istim, kako bi se razmijenile informacije o otvorenim pitanjima u ovom području i možebitno definiralo rješenje koje povezuje teoriju, najbolju (međunarodnu) praksu i hrvatske prilike.
 
Jedan od ciljeva Projekta upravo i je jačanje međuinstitucijske suradnje i poticanje suradnje akademske i neakademske zajednice. Iznimno nam je drago da su kolege iz više institucija prepoznale vrijednost projekta, uložile napor i aktivno se kroz svoje predstavnike na okruglom stolu uključile u stvaranju nama i njima korisnih i primjenjivih rezultata projekta.

Na okruglom stolu su, uz suradnike istraživače na Projektu koji su pretpostavljeni u okviru podteme upravljanja državnom imovinom  (Vesna Vašiček, Gorana Roje, Sanja Broz Tominac), sudjelovali i predstavnici sljedećih institucija:
  • Ministarstvo državne imovine
  • Ministarstvo financija
  • Ekonomski institut, Zagreb
  • Privredna banka Zagreb d.d.
  • Hrvatske šume d.o.o.
  • Hrvatske vode
  • Državni ured za reviziju
Razmatrani su ključni, godinama kumulirani problemi upravljanja državnom imovinom, svi primjenjivi i na imovinu koja ima značajke javnog dobra. Primjerice, da državna imovina, poglavito materijalna, nije sustavno, pouzdano i u potpunosti fizički i vrijednosno evidentirana; da postoji metodološka neusklađenost i nedosljednost obuhvata i klasifikacija pojavnih oblika imovine u različitim pravnim uporištima na temelju kojih egzistiraju različiti parcijalni registri i evidencije, bilo da je riječ o popisima ili šire strukturiranim bazama podataka; da veći broj posebnih provedbenih propisa vodi prema različitim definicijskim određenjima te paralelnim sustavima donošenja različitih i u provedbi često oprečnih odluka kao posljedica preklapanja nadležnosti te nedosljednosti u primjeni zakona i drugih propisa i unutarnjih akata; da postoji različita praksa računovodstvenog iskazivanja imovine (javnog dobra) koju državni subjekti ili općenito subjekti javnog sektora daju na upravljanje/ raspolaganje javnim poduzećima, ustanovama, agencijama i drugim pravnim osobama u svrhu ostvarenja određenih ekonomskih i socijalnih ciljeva.
 
Zaključak koji se može izvesti je da sveobuhvatna evidencija i cjelovito upravljanje imovinom zahtjeva višegodišnju dosljednost i međuinstitucijsku suradnju u stvaranju zakonskih akata i strateških dokumenata o upravljanju ali i u dodjeljivanju prava raspolaganja pojavnim oblicima državne imovine. Nadalje, međuresorno djelovanje kroz sustav očitovanja na prijedloga zakonskih akata te iskaza mišljenja tijela državne uprave u proceduri donošenja akata nije dostatno, te se aktivnije sudjelovanje čelnika tijela/institucija i donositelja krovnih odluka u reformskim procesima postavlja kao nužnost. Reformski procesi sustava upravljanja državnom imovinom na međunarodnom nivou ukazuju na obveznu kontinuiranu podršku političkih struktura te se razmatraju u širem kontekstu razvoja novog javnog menadžmenta kao ključnog seta reformi upravljanja u javnom sektoru.
 
U Vladinom dokumentu Obrazloženje državnog proračuna i financijskih planova izvanproračunskih korisnika za 2017. i projekcije za 2018. i 2019. godinu
(https://vlada.gov.hr/UserDocsImages//Sjednice/2016/10%20sjednica%2014%20Vlade%20RH//10%20-%201.4.pdf) navodi se da će najveće stavke prihoda od imovine činiti prihodi od koncesija te prihodi od dobiti trgovačkih društava, kreditnih i ostalih financijskih institucija po posebnim propisima, te da se u promatranom razdoblju planira daljnje povlačenje dobiti trgovačkih društava u vlasništvu države u državni proračun. Isto tako, navodi se i da će se najveći dio prihoda od prodaje nefinancijske imovine ostvariti prodajom stanova i ostalih građevinskih objekata u vlasništvu države te prodajom postrojenja i opreme u svrhu aktivacije neiskorištene državne imovine. U svjetlu aktualnog Vladinog dokumenta, pored aktivnog sudjelovanja predstavnika tijela državne uprave, javnih poduzeća i ustanova, u okruglom stolu sudjelovali su i kolega iz Privredne banke Zagreb d.d. kao i kolegica s Ekonomskog instituta Zagreb, pri čemu su kroz uvodničarske teme Financiranje na tržištima kapitala: dokapitalizacija društava u državnom vlasništvu te Računovodstveno priznavanje javne infrastrukturne imovine i upravljanje javnim dobrom (u vidu koncesija) potaknuli raspravu i dali dodatni doprinos interdisciplinarnom pristupu razmatranja navedene problematike.
 
Teme raspravljene na okruglom stolu možete vidjeti na sljedećem linku: 

Okrugli stol dnevni red:  Okrugli stol dnevni red


Prezentacije izložene u sklopu okruglog stola su dostupne na sljedećim linkovima:

- početna prezentacija okruglog stola
- prezetacija financiranje na tržištima kapitala
- prezentacija računovodstveno priznavanje javne infrastrukturne imovine
- prezentacija  priznavanje infrastrukturne imovine u RH
- prezentacija javno dobro u RH i međunarodna iskustva













__________________________________________________________________________________________________________


6. OKRUGLI STOL Komparatvni prikaz računovodstva, revizije i kontrole u odabranim državama


 U okviru u okviru III. SUSRETA KATEDRI ZA RAČUNOVODSTVO ZEMALJA REGIJE „Stanje i perspektive računovodstvene profesije u zemljama jugoistočne Europe – izazovi reformi“ održanog na Vlašiću, Bosna i Hercegovina, 14.-16.07.2016. održano je javno predstavljanje monografije „Računovodstvo, revizija i kontrola javnog sektora u odabranim državama jugoistočne Europe“  i okrugli stol na istoj temi – komparativni prikaz računovodstva, revizije i kontrole javnog sektora u odabranim državama.
 Rezultati istraživanja grupe autora u  okviru  projekta br. 8509 „Accounting and financial reporting reform as a means for strengthening the development of efficient public sector financial management in Croatia“ financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost o računovodstvu, reviziji i kontroli javnog sektora u odabranim državama jugoistočne Europe: Bosni i Hercegovini u dva entiteta: Federaciji Bosne i Hercegovine i Republici Srpskoj, Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji prezentirani su u monografiji „Računovodstvo, revizija i kontrola javnog sektora u odabranim državama jugoistočne Europe“.  Autori prof.dr.sc. Vesna Vašiček, izv.prof.dr.sc. Davor Vašiček,  doc.dr.sc. Maja Letica, Jelena Jurić (Ćorić), mag.oec., prof. dr. Duško Šnjegota, doc. dr. Jelena Poljašević, Bobana Čegar, ma, doc.dr.sc. Tatjana Jovanović,  mr Biljana Josipović Rodić, mr.sc. Gorana Roje znanstvenici su i stručnjaci iz područja računovodstva i revizije javnog sektora u svojim državama.  Recenzenti monografije su:  red.prof.dr. Marko Hočevar, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta, red. prof.dr. Novak Kondić, Univerzitet u Banja Luci, Ekonomski fakultet, dr.sc. Verici Budimir, prof.v.š., Veleučilište u Požegi.

U sklopu okruglog stola  istaknut je značaj monografije u usporedivom prikazu stanja i pravaca razvoja računovodstva, revizije i kontrole javnog sektora u odabranim zemljama jugoistočne Europe te je ista korisna akademskoj, stručnoj i široj javnosti (političarima i javnim menadžerima) u produbljivanju njihovih spoznaja i traženju novih rješenja.




 5. OKRUGLI STOL
 
U petak 13. svibnja 2016. godine u vremenu od 12:00 do 17:00 sati na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu održan je okrugli stol 'Upravljanje imovinom u javnom sektoru: aktualnosti u sustavu i predstojeće promijene'.
Ovo je treći po redu okrugli stol u okviru jednog od tri ključna istraživačka potpodručja Projekta – upravljanje državnom imovinom, a rezultat je ostvarene suradnje kolega iz više tijela državne uprave s istraživačima na projektu u protekle dvije godine trajanja projekta, na temi utvrđivanja relevantnih regulatorno -organizacijskih  te ekonomsko –financijskih značajki  koje će udovoljiti informacijskim potrebama i zadaćama javnog menadžmenta te informatičkim potrebama u području upravljanja imovinom u javnom sektoru Republike Hrvatske.
Okrugli stol potaknut je započetim harmonizacijskim i konvergencijskim procesima u upravljanju i raspolaganju imovinom u vlasništvu RH i JLP(R)S:
  • strateško planiranje, izvještavanje i kontrole u sustavu upravljanja svakog pojedinog sudionika u procesu upravljanja
  • ustroj i vođenje razvidnih internih evidencija o pojavnim oblicima imovine koje su subjektima javnog sektora povjerena na upravljanje
  • uvođenje standardizacije u procesu upravljanja s jasno definiranim procedurama
  • unaprjeđenje normativnog okvira i dosljednost odredbi kroz više provedbenih propisa koje uređuju ovo područje kao infrastrukturnoj pretpostavci učinkovitog upravljanja i utvrđivanja odgovornosti u procesu upravljanja
  • aktivnosti na definiranju modela sankcioniranja nepostupanja po preporukama revizije
  • aktivnosti na procjeni vrijednosti imovine
  • Nacionalnim programom reformi 2016., Vlada RH usvojila je niz reformskih mjera u potpodručju Poboljšanje upravljanja državnom imovinom. Jedna od reformskih mjera je i redefiniranje pojma i strukture sveobuhvatne evidencije imovine, kroz konceptualnu podatkovnu i programsku nadogradnju postojećeg Središnjeg registra državne imovine, odnosno model  izgradnje Informacijskog sustava za upravljanje državnom imovinom. Europska komisija ocijenila je ovaj projekt nužnim te budućom sastavnicom tehničke pomoći zemljama u okruženju koje još nisu pristupile rješavanju ovog pitanja.
  • prepoznata potreba za razvojem komplementarnih temeljnih/javnih registara (npr. katastar zgrada, registar Brownfield područja i dr.), pri čemu razvoj pretpostavlja definiranje jasnog institucionalnog, zakonodavnog i financijskog okvira i tehničkih standarda ali i identifikaciju potreba zainteresiranih sudionika u procesima osmišljavanja sadržaja registara odnosno modela podataka i potrebnih resursa za provedbu.
  • trend razvoja registara nekretnina gradova s obuhvaćenim opisno-tehničkim, prostornim, imovinsko –pravnim, financijskim, dokumentno arhivskim i organizacijskim aspektima upravljanja.
  • Po Odluci Vlade RH o provedbi reformskih mjera za unapređenje sustava javne uprave  izrađen je Prijedlog Akcijskog plana za kvalitetne i informatizirane javne usluge.
 
Na okruglom stolu su, uz suradnike istraživače na Projektu koji su pretpostavljeni u okviru podteme upravljanja državnom imovinom, Goranu Roje, Vesnu Vašiček i Vašiček Davora, sudjelovali i predstavnici sljedećih institucija:
  • Državni ured za reviziju,
  • Ured Vlade Republike Hrvatske za unutarnju reviziju
  • Državni ured za upravljanje državnom imovinom,
  • Državna geodetska uprava,
  • Hrvatski zavod za prostorni razvoj
  • Libusoft Cicom d.o.o.
 
Teme raspravljene na okruglom stolu i imena sudionika možete vidjeti na sljedećem linku:  AGENDA OVDJE
 
Održane prezentacije te link na službene dokumente mogu se preuzeti ovdje:
Roje, G., Vašiček, V. (Uvodno o projektu, polazne spoznaje i teme za raspravu na okruglom stolu): link na ppt
Vašiček, D. (Obvezujući dokumenti Ministarstva financija):  link na ppt
Roje, G., Čupić, J. (Projekt Informacijskog sustava za upravljanje državnom imovinom):  link na ppt
Državni ured za reviziju (Izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti upravljanja i raspolaganja nekretninama JLPRS;  link za download izvješća po županijama, te skupnog izvješća:
 https://www.sabor.hr/izvjesce-o-obavljenoj-reviziji-ucinkovitosti-u0002
Matković, I. (Uspostava Brownfield registra u Republici Hrvatskoj):  link na ppt
Ignjatović, R., Ignjatović, M. (Upravljanje imovinom u javnom sektoru: registar nekretnina gradova –svrha, cilj i funckija):  link na ppt
Poveznica na dokument Nacionalni program reformi 2016.:
https://vlada.gov.hr/UserDocsImages//Sjednice/2016/17%20sjednica%20Vlade//17%20-%201a_novi.pdf



 


4. OKRUGLI STOL


 
Na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu 11.03. 2016. godine u vremenu od 13 – 16,30 održan je okrugli Okrugli stol pod nazivom „Perspektive primjene pune obračunske osnove i standardizacije internog obračuna u zdravstvu“. U okviru okruglog stola predstavljeni su rezultati empirijskog istraživanja kvalitete eksternog i internog izvještavanja provedenog u javnim bolnicama Republike Hrvatske te je predstavljena publikacija „Procesni pristup obračuna troškova u sustavu zdravstva“.
Predstavljeni rezultati istraživanja rezultat su rada na projektu „Poslovni procesi u implementaciji obračuna troškova u sustavu zdravstva“ financiranog od strane Sveučilišta u Zagrebu  iz namjenskih sredstava Potpora znanstvenom i umjetničkom istraživanju za 2015.godinu te empirijskog istraživanja koje se provodi od 2014. godine u  okviru  projekta br. 8509 „Accounting and financial reporting reform as a means for strengthening the development of efficient public sector financial management in Croatia“ financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost za razdoblje 2014.-2018..
Održavanju skupa nazočilo je preko 50 sudionika. Osim dužnosnika Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje skupu su nazočili ravnatelji, pomoćnici ravnatelja, voditelji računovodstva i financija kliničkih bolničkih centara, klinika, općih bolnica i specijalnih bolnica s područja cijele Hrvatske. Okrugli stol je u ime Uprave Ekonomskog fakulteta pozdravila prodekanica za znanost prof.dr.sc. Nataša Erjavec koja je u svom izlaganju istaknula  kao jednu od važnih misija Ekonomskog fakulteta razvoj i jačanje znanstveno istraživačke djelatnosti i transfer znanja u gospodarstvo i javni sektor.
Na Okruglom stolu kao moderatori i izlagači uvodnih tema sudjelovale su: prof.dr.sc. Vesna Vašiček, izv.prof.dr.sc. Ivana Dražić Lutilsky i doc.dr.sc. Martina Dragija.
Kroz izlaganja i raspravu sudionika istaknut je značaj računovodstva i financijskog izvještavanja u funkciji učinkovitog upravljanja u javnom zdravstvu. Predstavljeni su rezultati empirijskog istraživanja provedenog u javnim bolnicama Republike Hrvatske o kvaliteti eksternog i internog izvještavanja i mogućnosti primjene instrumentarija upravljačkog i računovodstva troškova.
Predstavljena  je publikacija „Procesni pristup obračuna troškova u sustavu zdravstva“ grupe autora (prof.sr.sc. Vesna Vašiček, izv.prof.dr.sc. Ivana Dražić Lutilsky, dr.sc. Martina Dragija, izv.prof.dr.sc. Michele Bertoni, izv.prof.dr.sc.Bruno De Rosa, izv.prof.dr.sc. Guido Grisi, Alessio Rebelli, dr.sc. Jagoda Osmančević, Lucija Juroš) uređena od strane izv.prof.dr.sc. Ivane Dražić Lutilsky o kojoj je govorio jedan od recenzenata knjige Davor Katavić,  zamjenik ravnateljice Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje. Od strane recenzenta je istaknuto da publikacija daje značajan doprinos sagledavanju kompleksnosti financiranja zdravstva i tome odgovarajućeg financijskog izvještavanja, a posebice temi uvođenja obračuna troškova u sustav javnog zdravstva na način da kroz primjere najbolje prakse ukazuje na mogućnosti upravljanja troškovima primjenom tradicionalnih i suvremenih metoda obračuna troškova i dokazuje da je to doista izvedivo, a ne samo znanstvena fantastika ili administrativno nametnuta procedura. Svim nazočnima podijeljen je besplatan tiskani primjerak publikacije.
 
Poziv na okrugli stol dostupan je na sljedećem linku:

https://www.efzg.unizg.hr/UserDocsImages/HRZZprojekti/Vasicek//poziv na okrugli stol (3).pdf
 
 Prezentacije izložene u sklopu okruglog stola su dostupne na sljedećim linkovima:


https://www.efzg.unizg.hr/UserDocsImages/HRZZprojekti/Vasicek//prezentacija I.dio 110332016 (2) finalno.pdf

https://www.efzg.unizg.hr/UserDocsImages/HRZZprojekti/Vasicek//prezentacija II.dio finalno.pdf


3. OKRUGLI STOL

 U četvrtak 11.lipnja, 2015. godine u vremenu od 13:00 do 17:00 sati u prostorijama Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom (u daljnjem tekstu Državni ured), u Zagrebu, održan je okrugli stol 'Upravljanje naslijeđenom imovinom u javnom sektoru: institucijsko- organizacijski i računovodstveno – izvještajni aspekti', u okviru jednog od tri ključna istraživačka podpodručja Projekta HRZZ 8509 – podtema Projekta: Upravljanje državnom imovinom.
Cilj okruglog stola bio je da se prezentira iskustvo Novog Zelanda, te da se prezentiraju aktivnosti Državnog ureda kao i Ministarstva kulture po pitanju upravljanja naslijeđenom imovinom u javnom sektoru, uz poseban osvrt na upravljanje kulturnim dobrima.
 
Okrugli stol je sastavni dio obvezne diseminacije rezultata istraživanja provedenih na projektu zainteresiranim korisnicima, nije zahtijevala nikakvu naknadu, a prvenstveno je bila svrha okupiti relevantne dionike na temi vrednovanja kulturne baštine kako bi se razmijenile informacije, vidjela iskustva drugih i definiralo rješenje koje najbolje povezuje teoriju, najbolju praksu i hrvatske prilike.
 
Jedan od ciljeva Projekta upravo je jačanje međuinstitucijske suradnje i poticanje suradnje akademske i neakademske zajednice. Iznimno nam je drago da su kolege iz više institucija prepoznale vrijednost projekta, uložile napor i aktivno se kroz svoje predstavnike na okruglom stolu uključile u stvaranju nama i njima korisnih i primjenjivih rezultata projekta.


Na okruglom stolu su, uz suradnike istraživače na Projektu koji su pretpostavljeni u okviru podteme upravljanja državnom imovinom (Vesna Vašiček, Gorana Roje, Nives Botica Redmayne (Massey University, New Zealand), sudjelovali i predstavnici sljedećih institucija:
  • Ministarstvo kulture RH
  • Državni ured za upravljanje državnom imovinom,
  • Ministarstvo financija RH,
  • Ministarstvo obrane RH
  • Državne nekretnine d.o.o.
  • Institut za povijest umjetnosti
  • Državni arhiv u Zagrebu
Teme raspravljene na okruglom stolu možete vidjeti na sljedećem linku: 

https://www.efzg.unizg.hr/UserDocsImages/HRZZprojekti/Vasicek//Okrugli stol - teme za raspravu.pdf


Prezentacije izložene u sklopu okruglog stola su dostupne na sljedećim linkovima:

https://www.efzg.unizg.hr/UserDocsImages/HRZZprojekti/Vasicek//Okrugli stol Vesna Vasicek Gorana Roje.11.6. Način kompatibilnosti.pdf

https://www.efzg.unizg.hr/UserDocsImages/HRZZprojekti/Vasicek//Okrugli stol - prilog Ministarstva kulture.11.6. (2).pdf

https://www.efzg.unizg.hr/UserDocsImages/HRZZprojekti/Vasicek//Finacial reporting for heritage assets - NZ evidence .pdf










2. OKRUGLI STOL

U utorak, 9.12.2014. godine u vremenu od 12:00 do 17:00 sati na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu održan je okrugli stol pod nazivom „Pokazatelji uspješnosti u visokom obrazovanju“ u okviru jednog od tri ključna istraživačka podpodručja Projekta – sustav internog izvještavanja u javnom sektoru. U uvodnom dijelu okruglog stola sudionike je pozdravio dekan Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu prof.dr.sc. Lajoš Žager zajedno s prodekanima prof.dr.sc. Juricom Pavičićem i izv.prof.dr.sc. Anitom Pavković.

Jedan od ključnih ciljeva Projekta je razvoj pokazatelja za mjerenje uspješnosti u sustavu visokog obrazovanja i zdravstva, te je u okviru ovog okruglog stola naglasak bio stavljen na visoka učilišta. U tom kontekstu održana je kvalitetna rasprava o značaju pokazatelja uspješnosti za programske ugovore Republike Hrvatske, te su dani primjeri dobrih praksi koji bi mogli poslužiti kao okosnica za oblikovanje cjelovitog sustava pokazatelja uspješnosti na hrvatskim visokim učilištima. Pored navedenog, istaknuto je kako postojeći eksterni izvještajni sustav nije dostatan izvor informacija, te je potrebno izgraditi interni obračun na unificiranoj metodologiji kako bi pokazatelji uspješnosti bili mjerljivi i u konačnici usporedivi kako na institucionalnoj tako i na sektorskoj razini.

Izuzetno nam je drago da su kolege iz više institucija prepoznale vrijednost projekta, uložile napor i aktivno se kroz svoje predstavnike na okruglom stolu uključile u stvaranju nama i njima korisnih i primjenjivih rezultata projekta. Na okruglom stolu su, uz suradnike istraživače na Projektu, sudjelovali i predstavnici sljedećih institucija:
  • Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta (pomoćnica ministra MZOS prof. dr. sc. Ružica Beljo Lučić, načelnica sektora za poslovanje visokih učilišta i studentski standard Ivana Krznar),
  • Agencije za znanost i visoko obrazovanje (Dr.sc. Josip Hrgović),
  • Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (Ana Ježovita, dipl. oec.),
  • Veleučilišta u Požegi (dr. sc. Robert Idlbek),
  • Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli (Rektor prof. dr. sc. Alfio Barbieri, prorektorica za poslovne odnose i financije prof. dr. sc. Lorena Mošnja-Škare).

Prezentacije koje su bile prezentirane u sklopu okruglog stola su dostupne na sljedećim linkovima:


1. OKRUGLI STOL

 U četvrtak 27.11.2014. godine u vremenu od 12:00 do 17:00 sati na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu održan je okrugli stol 'Upravljanje imovinom lokalnih jedinica', u okviru jednog od tri ključna istraživačka podpodručja Projekta – upravljanje državnom imovinom.
Okrugli stol potaknut je javnim predstavljanjem plana četverogodišnjeg istraživačkog Projekta Accounting and financial reporting reform as a means for strengthening the development of efficient public sector financial management in Croatia u rujnu ove godine i uvidima o upravljanju imovinom u obavljanju revizije kod JLPRS i osnovnim preprekama prepoznatim u uspostavi učinkovitog sustava upravljanja. Jedan od ciljeva Projekta jačanje je međuinstitucijske suradnje i poticanje suradnje akademske i neakademske zajednice. Iznimno nam je drago da su kolege iz više institucija prepoznale vrijednost projekta, uložile napor i aktivno se kroz svoje predstavnike na okruglom stolu uključile u stvaranju nama i njima korisnih i primjenjivih rezultata projekta.
Na okruglom stolu su, uz suradnike istraživače na Projektu koji su pretpostavljeni u okviru podteme upravljanja državnom imovinom, sudjelovali i predstavnici sljedećih institucija:
• Državni ured za reviziju,
• Državni ured za upravljanje državnom imovinom,
• Ministarstvo financija Republike Hrvatske,
• Ekonomski institut Zagreb,
• Libusoft Cicom d.o.o.,
• Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.

Teme raspravljene na okruglom stolu možete vidjeti na sljedećem linku: download.

Održane prezentacije: G.Roje, V. Vašiček, S.Broz Tominac (Institucionalno- organizacijski aspekti upravljanja imovinom i aktualnosti na međunarodnoj stručnoj sceni -preuzeti OVDJE)  i D. Vašiček, I.Jakir- Bajo (Računovodstveno –izvještajni aspekti upravljanja imovinom - preuzeti OVDJE).

S obzirom na do sada iskazan interes, ovaj okrugli stol prvi je u nizu okruglih stolova u okviru Projekta.